I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är jag så depressiv?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Manager

2004-11-24 22:33

Varför är jag så depressiv?

Jag fick det frågan av en polare häromdagen. Han tyckte jag inte har nån anledning till att vara det, och jag håller faktiskt med honom till viss del.

Jag har jobb, jag har egen lägenhet, jag har ett fast förhållande sen snart 7 år tillbaka som fungerar helt perfekt, jag har nyligen gått ner över 30 kilo i vikt, och jag har inga problem ekonomiskt eller fysiskt.

Ändå är jag depressiv rätt ofta.
Det kommer och går, jag kan vara skitglad ena stunden, och sen skitdeppig nästa...eller tvärtom. Många har fastställt att jag är mano-depressiv, men ingen legitimerad psykolog utan "vanligt" folk.

Visst, jag har en ganska mörk syn på saker och ting, och är rätt cynisk för det mesta, men det känns som att jag saknar grund för det.

Det är oftast svårare för mig att vara positiv över nånting än negativ, även om det är en sak som egentligen inte är negativ...jag hittar alltid nån vinkel som jag sen spelar på och vägrar släppa det.

Kände att jag var tvungen att skriva lite, kan vara kul att höra andra "vanliga" människors synpunkter.

Redline!