I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att dagdrömma

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-11-11 02:23

Att dagdrömma

Att dagdrömma måste vara ett konstigt begrepp, det är en massa tankar som får en att koppla bort allt annat. Ibland undrar jag dock om begrepp måste vara helt sant. Jag kan stå och prata med någon eller lyssna på en lärare och jag tycker verkligen det är intressant vad han pratar om, ändå kopplar jag totalt bort allt annat. Idag guidade jag ett par nior på min skola, jag går Medie i 2an och medan våran ljudlärare pratade om radio (Vilket är mitt frälsande i livet) så kopplade jag bort honom totalt och börja drömma om sitta i en studio och sända hiphop och surra en massa och hade mig, planerade program i huvudet och så vidare. Helt plötsligt säger han "Eller hur är det ni gör ni tvåor?" Och jag fattar inte alls vad han pratar om. . "Ursäkta, jag dagdrömde lite" Det är inte att det händer mig en gång om året utan det är barnsligt ofta, jag dagdrömmer jämt och lyckas koppla bort saker jag även tycker är intressant! Har vi några andra likadana som mig?

We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.