Problem med tjejens ex... del 2
Hej & välkomna! Ni kanske minns mig från tidigare? gammal tråd Vill verkligen inte dra upp mitt privatliv på whoa, men känner att jag behöver synpunkterna från ett neutralt folkmassa eftersom tjejens kompisar håller med henne liksom mina hålller med mig. Hon & exet har som sagt varit tillsammans i ~4år. Hon va här i Stockholm & besökte mig i en veckas tid, men när hon var på väg hem till Sundsvall (måndag förra veckan). Så får jag ett sms som löd ungefär såhär: "Jag vill inte att du ska bli sur, ville inte förstöra den stunden vi hade tid att träffas, men du vet vem... kommer komma över till mig & sova över ikväll. ring mig sen." Då har tydligen hennes ex åkt hela vägen från Göteborg till Sundsvall för att övernatta 5dagar. Hade varnat henne för 2-3 månander sen att ifall detta skulle inträffa så skulle jag dumpa henne på en gång. Men då var jag en skitstövel, sjuk i huvet som hittade på massa problem som inte existerade. Nu fick jag det serverad på ett silverfat. Varför? Jo för att Exet ska snart åka iväg till Cuba & kommer inte kunna ses på 1år. Min flickvän har inte varit otrogen. Håller henne kärt, men kan inte säga att jag älskar henne något mer, inte nu iaf. eftersom hon var beredd att utsätta hela förhållandet i fara. hahaha fyfan... nu fick jag ett sms, hon hatar mig, hon dumpa mig. =p segt... approximate time of death 12:40 om vi går tillbaka till problemet... jag & mitt "ex" har alltid haft den stora problemet att jag tyckt att det inte är på samma villkor, liksom hon tycker att jag är en barslig idiot.
www.tobar.se
Olika Exempel: -Hon är ganska intim med sina killkompisar, ifall de går förbi varann & det är en aning tight så kan hon bokstavligen smeka killens rumpa/händer framför mina ögon. ex: det är bara för att visa tilltro, att det är ok, tjejer gör så. deguapo: ok, men då är det lugnt ifall jag börjar ta mina tjejkompisars rumpor/händer? ex: "nej det är inte samma sak" Att hennes ex sov över. Deguapo: men då är det lugnt ifall mitt ex skulle sova över(som om det skulle hända) ex: nej det är inte samma sak, hon bor 20 minuter ifrån dig Deguapo: Och du kunde antingen ha sovit över hos dina kompisar som du sade i början men vägrade göra det, eller så kunde han ha tagit in på hotell. ex: nej det är inte samma sak. han ska inte behöva ta in på hotell, det här är ju mitt hem. Att hennes ex går runt halvnaken(kallingar) vissa ggr i lägenheten, efter dusch eller när han ska upp på toa på morgonen. Det är ju såna grejer som händer ifall man bor i samma lägenhet. Deguapo: Men då är det lugnt ifall mitt ex skulle gå upp på toa under kvällen & jag skulle se henne med underkläder, närmare bestämt Bh & trosor. ex: nej det är inte samma sak, en kille får göra det, men det är inte samma sak om det är en tjej. Vad tycker ni? berättar mer om hur jag känner om det här sen...
www.tobar.se
haha vilken jävla puckobrud .. tycker inte du ska ödsla mer tid på henne för du verkar bara få skit tillbaka
mjao!
Hon låter faktiskt lite smått märklig i mina ögon. Jag har så otroligt svårt för tjejer som umgås med sina ex. Det är inget man själv vill uppleva när man är tillsammans med någon. Min förra flickvän umgicks med sitt ex och det var bland det värsta jag visste. Även fast hon nödvändigtvis inte skulle göra något så känns det så fel. Att hon äventyrar ens förhållande helt i onödan för att hon ser sitt ex "som en kompis". Kort och gott, jag håller helt med dig. Jag skulle aldrig tolerera något sådant.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
hmm... asså ta det inte fel, säg va ni tycker, men jag vill att någon ska säga att jag har fel & få mig att förstå & vakna från den här mardrömmen
www.tobar.se
CrazySwayze P21: hehe som det står där så dumpade hon mig medans jag skrev inlägget
www.tobar.se
Vilket helvete.. Tjejer,hata dom. Knäppa i huvudet. Deguapo : Ödsla definitivt ingen mer tid på henne,när hon ringer svara bara ja/nej eller dylika korta svar. Det är inte värt det,jag kan inte tänka mig att du mår för bra utav det som hänt! Men iaf,Skit i henne..hon verkar som ett riktigt psycho.
haha fyfan låter som en riktig bugg till brud. move on dude.
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
Hon verkar ju onekligen ha en del problem.. och hon är alltså inte värd dig. Angående att tjejer kan vara kramiga med sina killkompisar när pojkvännen är men är ju inte helt schysst, MEN en vanlig kram måste ni väl tycka går bra, eller? Och det här med ex... inte fan skulle man gilla det, men egentligen finns det ju en anledning till att det är ett ex. Samma som att jag skulle ha min bästa tjejkompis sovandes här kan jag ju ha min bästa killkompis här också. OCh om då exet har blivit det... Om ni fattar. Hm. Man skulle ju inte uppskatta det men ibland får man ju kompromissa lite. Eh.. ah.
What we do in life echos in eternity.
vill inte hämnas, har redan varit en riktigt idiot & sagt så mycket dumt till henne... hon vill mig verkligen inget illa, men det känns bara som att hon sätter sig först & främst. det här med ex enligt mig ett ex:s utveckling är att han/hon antingen blir kk/vän/hatobjekt. men sanningen är att exet alltid kommer förbli ens ex i kärnan. ska fylla 21år snart Men saken är att hon faktiskt sa att hennes ex skulle komma upp, hon kunde lika bra ha skitit i det. Men om man är i ett förhållande så är det meningen att man ska säga & inte hålla undan nåt. så det är inte precis som att man kan kräva en guldstjärna till kanten.
www.tobar.se
tack breaky_grl F18
www.tobar.se
nej, det där verkar ju knappast vara på lika villkor... men ex-hatet här verkar gå något till överdrift. om min flickvän förbjöd mej att träffa ett ex skulle hon åka direkt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Hennes jävla snacka om "Det är inte samma sak" Är ju bara ett patetiskt försök för henne att rättfärdiga det hon gjorde, äta kakan och ha den kvar, för hon ville ju inte att du gjorde samma saker. Trots att det hade varit PRECIS samma sak.
dumpa henne!!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Deguapo Jag tycker det var bästa att det tog slut och jag hoppas du hittar någon som är värd dig istället. Du verkade inte känna något för henne just nu heller.. Så älta det inte!
What we do in life echos in eternity.
Skribent
2004-10-26 14:26
Gaaah vilken jävla respektlöshet! Hade flippat ur om någon gjorde så mot mig!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent
2004-10-26 14:26
Jag umgås för övrigt med mina ex i normala kompisrelationer... Inget tafs inte!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
alltså, jag hatar att vara OT, men... skostorlek48: låter det i dina ögon också?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Du kan ju inte förbjuda henne att träffa sitt ex. Tänk om de är nära vänner? Sånt är bara jobbigt, det finns liksom en anledning till att det tar slut och man pallar liksom inte gå tillbaks till det man hade för man vet ju hur det var och vem är dum nog och vilja försöka sig på det igen. Så fort en person känner sig låst och den andra parten ställer krav som är jobbiga, då uppstår onödiga problem. Istället för att "förbjuda" henne, så kanske ni kan komma överens om att han inte ska sova över hos henne, eller nåt liknande.
I´m with stupid--->
jag förbjuder inte henne att träffa sitt ex, but this slumberparty gotta go
www.tobar.se
Med tanke på omständigheterna så blev det så här, att de bor så långt bort från varandra nu. men om man inte kan reda ut omständigheterna på ett annat sätt så låter man fan bli.
www.tobar.se
albin Va?
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
da_quiksta P23: heey deep hmm... ska tänka på det
www.tobar.se
tjejer är duktiga på det där med dubbelmoral. tyvärr är du kär moahah
I'm watchin all of ya because your game is so poor
albin låter det i dina ögon också? öh?? :/ f.ö tycker jag att du ska dumpa bruden, Deguapo
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
folk som umgås med sina ex gör det för att dom har känslor kvar, om man inte har känslor kvar har man fattat vilket jävla snusk/äckel/idiot människan är å har verkligen ingen lust att softa med den. så äre ,)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
indiantjejen. Man behöver inte vara kär i sitt ex bara för att man vill försätta ses efter att förhållandet tagit slut. Och exet behöver heller inte vara ngt "snusk/äckel " osv bara för att man gör slut. Har du någonsin hört talas om att man kan göra slut på ett moget sätt kanske? Ett ex kan vara en kärlek som övergick till vänskap. As simple as that. Faktiskt.
fortsätta ska det såklart stå.
Sän sa det.
I´m with stupid--->
Totally koko. Det kanske inte är nån tröst just nu men det är knappast någon förlust att hon dumpat dig. Snarare jordens lotterivinst, nu kan du leva livet som singel, eller träffa en normal brud om det är så du trivs :)
Deguapo Läste jag rätt? Gjorde hon slut på Sms? Också blivit dumpad via Sms, det var i 5:an. Regler i ett förhållande tycker jag ska vara samma för båda.. Det tycker jag med alla regler iof! Lycka till
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Ta inte tillbaks henne... Psycobeeeeaaatch!
nån kanske har påpekat det här redan, orkade tyvärr inte läsa igenom allt :P men verkar vara en otroligt självisk tjej, för det första har hon vissa "regler" för sig och sitt ex (som gynnar henne) andra för dig och ditt ex (som också gynnar henne) för det andra, att hon väntade till hon åkt iväg med att berätta om det hela per sms. Hon fick ut vad hon ville av veckan, sen släppte hon bomben, själviskt? javisst.
Deguapo inse den bittra sanningen. du visade dej svag tyvärr. Kvinnor tar vara på sånt och förgör dej omedelbart. vissa aldrig dej svag för en tjej för då e det kört. behandla henne som en hund och hon är din fram tills du börjar toffla.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
hahaha har aldrih hört om en knäppare brud alltså.hon får göra massa grejer, me ninte du? låter som om hon måste lräa sig att det e exat samma sak vare sig det är hennes lr ditt ex....seriöst.har hon sniffat för mkt lim lr vad är det frågan om?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skostorlek 48: du skrev i ett tidigare inlägg "i mina ögon låter det som..", och jag antog att jag hade funnit en själsfrände; någon annan som hör genom ögonen.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Inte för att vara otrevlig eller ngt men: "Min flickvän har inte varit otrogen" Om hon bor i Sundsvall och du i Sthlm - How do you know?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Åh nej, vad tråkigt.
Men hon e en jävla idiot, skit i henne, faan du skulle ha dumpat henne innan hon hann före. Det är hon som är en barnslig idiot, för hon tycker att det är skillnad om det skulle vara du som gjorde vad hon gjorde.
Credit crunch crunch baby
lilla_elsa : man vet bara
www.tobar.se
deguapo alltså du skulle/ska ta upp med henne att de int e vettigt att hon för göra saker när du inte får?? int för att du ska hämta hem ditt ex men principen?? säg till henne att de klart de itne samma sak för dej men du fattar väl att ja tycker de lika jobbigt som du skulle tycka?? o varför taffsar hon på en anna kille?? din tjej har visat sig hänsynslös, kärlekslös o respektlös mot DEJ o ja hoppas att du hittar en normal vettig tjej som prioterar DEJ FRAMFÖR sitt ex.. påminn henne om varför han e hennes ex ska de int va skilnad på nuvarande o exet??? vet at de slut mellan er men ha det i åttanke låt ingen trampa på dej sådär du verkar vara schysst
Femme fatale
shunare P22 - "inse den bittra sanningen. du visade dej svag tyvärr. Kvinnor tar vara på sånt och förgör dej omedelbart. vissa aldrig dej svag för en tjej för då e det kört. behandla henne som en hund och hon är din fram tills du börjar toffla." Hahahahaha så jävla sant! word up!
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
dumpa den där idioten till tjej du har grabben..
..yes yes