I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du skulle dö om ca fem veckor?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Manager

2004-10-25 16:28

Om du skulle dö om ca fem veckor?

Ja, jag vet att det funnits en liknande topic uppe här rätt nyligen, men där handlar det om några dagar.

Såg en film igår där en snubbe fick veta att han har cancer, och att han har ca 5 veckor kvar i livet. Han mådde relativt bra ändå, alltså han kunde funktionera som vanligt, förutom magsmärtor ibland.
Han fick iallafall för sig att mörda alla som behandlat honom dåligt i hans liv, som sin ex-fru och en som mobbade honom i skolan etc etc.

Jag började själv fundera lite på vad jag skulle göra om jag fick samma besked av en läkare.

Vet att jag iallafall skulle skriva över min lägenhet till tjejen, och ge bort alla mina prylar till henne, familjen och polare.
Sen skulle jag troligtvis ta ett fett telefonlån (det är väl runt 200.000 man kan ta som mest?), och antagligen dra ut och resa, se ställen jag alltid velat se men har inte haft råd eller tid.

Vad skulle ni göra om ni fick beskedet att ni kommer dö inom ca 5 veckor?

Redline!