I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-05 11:02

Min farmor

Senast jag träffade henne var för fyra år sen när vi var i Spanien på besök. Minns när jag gick in i lägenheten och hörde små tassande steg i en frenetisk fart, nästan så hon skulle snubbla och direkt när hon såg mig grät hon glädjetårar och krama om mig runt midjan, ja hon var så kort så jag fick bära upp henne för att ge henne en ordentlig kram. Hennes favorit fåtölj var en gammal brun en där hon alltid sitter och ifall hon inte sitter där frågar alla varandra; Vart är farmor? Och hon är förmodligen ute och köper godsaker vilket inte var så ovanligt men man blev ändå lite chockad när hon inte satt på fåtöljen och klagade på tv-programmen. Sen efter ca: en timma hör man någon knacka hårt på den stora trä dörren, farmor är hemma och behöver hjälp med de stora påsar godsaker hon har med sig. Kommer in sätter sig på sin fotölj och ler belåtet medans hon trycker in godis i alla runt omkring, tillochmed min fasters man som aldrig käkar godis annars och gör det med motvilja.
Nyss fick jag samtal från Spanien där dom berättade att hon somnat in under natten, att den starkaste kvinnan med så mycket glädje fastän hon drabbats av sån enorm sorg har gått bort. Hon har överlevt två söner och sin man och ändå varit så aktuell i det nu hon levt i. Inte dragit sig tillbaka för att förtvinna utan sett glädjen i det hon har. Jag har alltid sett upp till min farmor som har haft så mycket energi, fastän hon var så liten att jag kunde stoppa henne i min ficka.

Kan inte sluta tänka på min faster som ringde och försökte hålla in tårarna och ville bara försäkra mig om att hon gick bort med ett lugn utan smärta.

Fyfan vad naturens gång suger.

Thats so 97
Le Life Quiet
---Input Moustache Here---

2004-10-05 11:02
hmm.... ibland måste man skriva av sig...
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-10-05 11:37
Jobbigt :(
Det blir bättre med tiden. Hon har det bra där hon är nu!
What we do in life echos in eternity.

2004-10-05 12:07
oj nu blev jag tårögd. Beklagar verkligen

2004-10-05 22:27
Min fina mormor dog i badrummet i sin villa i förrgår, morfar hittade henne och försökte uppliva henne men försent..
har pga mitt flyttande dock inte träffat dem så mycket de senaste "äldre" åren, så jag minns henne fortfarande som den friska, aktiva, snälla mammas mamma som var otroligt flitig i allt hon tog sig för med.
Tungt för morfar, han behöver verkligen stimulans.. en riktig pysslare, tänkare, nu har han ingen att dela sin vardag med. När hon åkt fram och tillbaka till sjukhuset senaste året har han blivit mer och mer likgiltig.

naturens gång tar verkligen ingen hänsyn till mänskliga känslor..
eller så är det vi egoistiska efterlevande som inte tar hänsyn till de som verkligen var gamla, har levt sitt liv och kanske haft svårt på slutet.. vem vet.

2004-10-05 22:30
blev oxå tårögd... jag beklagar... verkligen... kram
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-10-06 01:38
jag skulle bli glad om nån av mina mor- eller farföräldrar dog, så jag kan inte realtera till hur det känns. beklagar sorgen iaf...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-06 02:43
Beklagar sorgen, känner igen historien. Krigare. Hoppas att hon har kommit till en bättre värld.

2004-10-06 14:42
Det blir lite jobbigare med tanke på att hennes söner som hon överlevt var min far och min fabror så min farmors bortgång påminner om det också.

Johnny-V8
Hon mådde inte dåligt vad jag har förstått i sina sista dagar, det kom som en chock för hela familjen...
Och ja jag har egoistiska känslor inför det här, jag vill ju ha kvar min lilla farmor och för den delen även min far och min farbror.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2004-10-06 20:17
min pappa dog för ett år sen och min morfar för nån månad sen, vet verkligen hur det känns.. men tillslut kommer man över et värsta! ja lovar!
suck me sideways and kill me quiet

2004-10-07 22:09
som många andra här vart jag oxå tårögd.. har också mist en farmor.. men hon var inte så frisk o kry.. skulle bli riktigt förvånad om min spralliga mormor gick bort.. naturensgång suger värkligen
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-10-07 22:29
beklagar :(

2004-10-08 14:48
usch jag blev jätteledsen när jag läste det där :(
kanske delvis för att jag precis kom hem från en begravning. en vän till familjen dog i hjärtattack. kom också som en chock för hon var också sådär sprudlande. dessutom var hon bara 58 år.
jag hatar döden..
men jag beklagar!

2004-10-08 20:46
mm, det är inte roligt... min morfar gick bort imorse helt oväntat. =(
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett

2004-10-08 22:15
att läsa det du skrivit var som att läsa om min egen farmor, speciellt med tanke på att hon också bodde i Spanien (Kanarieöarna). hon var också en sån där gullig farmor som man älskar av hela sitt hjärta, som . dock kom hennes död inte som en lika stor chock för mig, hon var svårt sjuk lite mer än ett år innan hon somnade in...
så, jag vet precis hur det känns. ta hand om dig!

2004-10-09 17:26
hmm jobbigt för dej.... =/
min farmor e oxå död... den endå som ja verkligen har saknat efter sin bortgång .. hon finns i mitt hjärta för evigt !!!!
men coolt de här då :
min gammelfarmor 106 år gammal..överlevde båda världskrigen .. född på 1800 talet o dog 2000 talet . överlevt fyra barn !
shiiit.... hon va fett grym !

2004-10-11 10:00
Beklagar verkligen!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2004-10-11 10:45
aaw, min farmor var också liten och söt. träffade henne dock bara en gång men hon man märkte att hon hade hört mycket om mej och att hon var glad över att träffa mej. hade vi bort nära varandra hade hon och jag säkert vart skittajta.
hon dog också i sömnen, två veckor efter att vi träffades..

hursomhelst, hoppas din farmor vilar i frid..
baeng