I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är det för fel på mina "kompisar"?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-09-05 16:45

vad är det för fel på mina "kompisar"?

Tjena!

Jag är en hygglig kille om jag får säga det själv. Det tycker nog mina kompisar också. Men om man är för snäll så tar folk dig för givet. Varför ska det behöva vara på det viset?

"Aron är så snäll han låter mig säkert få behålla boken som han fick av sin storasyster i konfirmationspresent, han bryr sig nog inte om den fastän han tjatar, jag bryr mig inte heller om att lämna tillbaka den, kan jag låna hans videofilmer med?"

Jag är trött på att folk försöker utnyttja mig för att jag inte har lust att spela svår och att vara någon annan, jag har inte tid att fjäska för andra heller.

Men om man är för snäll så använder folk det mot dig. Har människor något i huvudet som gör att de måste bete sig som arslen? Bara för att de får en chans att verka bättre så tar de den direkt. Varför måste man spela hemliga spel och bygga murar varför kan man inte bara vara sig själv?

Jag är bara arg för att så många använder kompisar för en slags kompensation för saker de aldrig haft. Istället för att umgås och ha kul tillsammans.

2004-09-05 16:48
kalabash

usch, dina vänner låter inte som vänner i mina öron
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-09-05 16:52
Feel_the_beat

Jag är sovrumsdj och har druckit en öl när jag satt på toaletten imorse. Park finns det inte heller där jag bor. Här är folk likadana, Det borde väl räcka för min del?

Jag kommer bättre överens med folk som bor på annan ort. Min bästa kompis bor i södra Frankrike.

2004-09-05 16:54
Misery_chick

Nej jag vet, jag väntar bara på att få tillbaka det som jag har lånat ut och sen vill jag inte ha med dom att göra.

doFFa
Jag förstår, men när ungefär brukar man kunna hitta andra som man har saker&ting gemensamt med?

jag går i gymnasiet i den här orten där jag gick i grundskola i tio år.

2004-09-05 17:19
Kjellkriminell

Eller så klarar jag mig bra med de få som jag har :)

ifalas_1

Eftersom först när dom är snälla är det för att de är svaga just då, inte sant?

2004-09-05 21:06
ifalas_1

Jag förstår vad du menar!
och när jag en gång till vad jag skrev förut så förstår jag inte heller :)

IkeNTina

Jag är jämngammal med dig!

Jag har tänkt försöka flytta hemifrån efter gymnasiet.

2004-09-06 02:48
felet med dina kompisar är att de faktiskt inte verkar förtjäna titeln dina kompisar

du förtjänar mkt bättre fan
Femme fatale

2004-09-20 16:06
ja du d e sorligt att höra om d här.. kalabash måste ha det svårt, så svårt att han försöker få människor att värka så onda som d bara går, citerar lite som han vill, hittar på sjävl att han blir uttnyttjad.... gillar man sympati så gör man, gör man saker till att dom blir värre än va dom är får man inte bli besviken när man står där utan vänner.......
det är lätt att vara som jag

2004-09-20 16:26
å alla ni som sympatiserar med kalabash vet egentligen ingenting om vad som sakts å gjorts i den verkliga världen för då tror ja inte så många skulle tycka så synd om den "hyggliga" killen som jag tyckte så mycket om tills jag förra veckan såg han riktiga jag, som så många andra redan började upptäcka för länge sedan, medans jag helt blint fortfarande trode att han var så snäll som han själv beskriver sig.. men som han själv har sakt så e d tur att han har "överseende men handikapade"

2004-09-20 16:39
"överseende med handikapade" ska d stå.... man vill ju inte förvränga saker å ting!

2004-09-20 19:56
Sluta låna stuff.. Fan sakerna tillhör ju dig. Om vännerna inte kan respektera det faktum får de skylla sig själva.
Söker kunder, mixning & mastring!

2004-09-21 15:13
när du fått nog, alltså veerkligen fått nog. visa det ordentligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-22 14:31
har typ känt så ibland också så nu har jag blivit en argare å bittrare person hehe,

det är verkligen drygt att få höra "du är för snäll, wille" sånt suger verkligen kuk,

vad du kan göra är att visa dina "kompisar" att du inte tolererar deras sett att behandla dig på...
Éxitus

2004-09-22 19:23
det där är för slappt.. vi snackade om det på jobbet idag.. det är tydligen sagt att eftersom dom arbetar så snabbt och effektivt på farstakontoret (eller vilket det nu var, whatever) så ska dom dra ner på en tjänst.. dom klarar det säkert ändå.. och dessa männskor sliter alltså arslet av sig för att hinna bli klara med alla sin uppgifter i tid för att slippa jobba över var eviga dag.. och tacken dom får för att dom arbetar snabbt, jo dom blir tvingade att bli ännu snabbare.. sånt är kefft.. jag arbetar i snigeltakt, det är inte mitt problem..
vadå? jag dyster?