I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta med alkohol?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-09-05 02:56

Sluta med alkohol?!

Jag tror att denhär tråden ska funka här.

Jag har funderat på om man ska dra ner på alkoholen (kanske till och med sluta med den helt, bli en sundare människa). Har gått och funderat på det ett tag nu. Och detta är min första "vita" helg på ett bra tag. Jag har vart tvärförkyld under hela helgen och inte kunnat dricka något. Vilket bara har varit skönt egentligen. Orka vakna bakis imorgon och och lukta som att man badat i en askoppspapperskorg.
Jag har även alltid haft sprit hemma, ett ganska redligt "barskåp" då det är gott och smutta på lite av varje då man ska förfesta (Nej, jag är inte alkolist, säkert 40% av dagens 20åringar dricker varje helg).
Men vad ska man göra; ska man hänga med alla vänner ut och festa ändå fast i nyktert tillstånd? Man kan ju alltid bara ta en öl på krogen och skippa all förtäring av alkoholen på förfesten.

Till en början skulle det säkert kännas jätte konstigt och inte dricka när alla andra dricker, men alla har ju olika vägar att vandra här i livet..

Något annan som gett upp alkoholen i syfte att försöka bli en "sundare" människa?

 i get more pussy then panty!