För Sista Gången "Kärlek"
Mina tankar, funderingar... Kärlek? Älskar dig? Finns den? Vad lever du för? Vad är för dig det viktigaste i livet? Vad mår du bra av? Kan du nämna allt med ett ord? Det kan framstås som väldigt svårt, men jag tror att det finns ett ord så allomfattande att de uttrycker allt på en gång. Ett ord där alla känner igen sitt sökande, sin längtan. Ordet är kärlek. Ett annat ord som kärleken kan leda till är de orden jag älskar dig, som allt för många människor missbrukar. Många blandar ihop känslan att vara ”kär” och den känslan ”att älska.” Men frågan är om det är något som finns eller om det bara är nått vi har kommit på för att må bra. Du säger du är kär… Du säger att du älskar… Vet du vad du känner? Vet du vad det betyder? = Lever du i en dröm?! Jag har inte vetat så länge det jag vet nu. Det föds hela tiden nya tankar, kunde skriva om denna sidan hur många gånger som helst. Men som det ser ut nu är mitt påstående att ”kärlek” är en sak ”älska” är nått annat. Jag ligger själv just nu och väger mellan kär och älskar. Det kan ta en hela livet innan man har lärt känna en person. Men det kan ta dig minst ett år att komma nära en annan person om man inte träffas varje dag. Kärleken kommer inte på en dag inte heller på två, sånt tar tid. kär Man kan vara kär, det är man när man håller på att lära känna en person, när man inte umgås varje dag, varje sekund. När man känner saknad, att en del av sig själv finns någon annan stans, man vill ha en annan persons närhet. Och när det väl uppstår konflikter ta avstånd för att sedan börja sakna igen o komma tillbaka. älskar När man älskar någon är det samma känslor men så oerhört förstärkta, man har kommit till det stadiet där man lever ihop, inte klänger på varandra även fast man befinner sig i samma rum, man accepterar varandras behov och har börjat upptäcka de negativa sidorna hos varandra, men ändå stannar man kvar o tycker att det är lite mysigt att hitta små fel på den personen man gillar. Inga större bråk uppstår, bara lite små konflikter om vem som ska diska, laga maten, vem som har rätt o fel o diskussioner om livet, filmer, kläder, m.m Dessa samtal kan leda till tårar till en början, men ju fler diskussioner som påbörjas och avslutas leder det till att personerna i förhållandet kommer närmare varandra, de kommer mer och mer fram till lösningar. Många personer är ovana att diskutera, de har sina tankar inom sig. Men diskutera är nått som alla kan lära sig. Det är bara att öva med sin partner. Lära känna varandra och kärleken kommer att växa, finns inga tankar som är rätt eller fel, (rädslan kommer att släppa, men det kan ta tid)
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
|