I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-08-19 00:29

bollkänsla

jag å några polare kollade på beachvolleyboll idag
å en frågade om man fick sparka på bollen... Jag sa att det får man, men dom gör aldrig det för att de är inte så pass säkra på fötterna att det är bara onödigt att ta foten istället för handen.

vi gick vidare med diskussionen och jag vräkte ur mig:
jag lovar att jag är bättre på att bolla (jonglera med fotboll för er som inte visste) än de som spelar vollyebyoll, å då började alla skratta åt mig å sa att volleybollspelare var självklart bättre än mig på att bolla. mitt rekord är väl typ kanske 300 så jag har ju en viss säkerhet, men de trodde på att eftersom dom har spelat volleyboll så länge så har de bollkänsla vilket innebär att de borde vara asgrymma på att bolla... jag tyckte det lät helt fel å sa att det var skillnad på händer å fötter, men min polare sa att de hade så bra bollkänsla att det var självklart att de var bättre än mig på att bolla...
jag frågade dom om´en volleyspelare som aldrig nånsin spelat fotboll men som var proffs i volleyboll skulle klå mig i att bolla
å de svarade ja, vilket låter helt fel. det är väl för fan samma princip som att man skulle kunna gå på händerna utan vidare, vi har ju sån balans för vi har gått hela livet.

en asgrym gitarrist som är musikalisk å kan alla möjliga ackord skalor , å all teori som aldrig rört ett piano kan ju knappast bara sätta sig vid ett piano å bli robert wells på en gång... klart man har stora fördelar för man kan ju grunderna av musik blabla...

visst hade jag fett rätt på diskussionen ? annars diskutera...

hm

Éxitus