I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjejer som blir kära i kriminella

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-08-14 00:09

Tjejer som blir kära i kriminella

Ja, nu är rubriken medvetet missvisande, för nu ska det handla om vad jag upplever som motsvarigheten för oss killar (eftersom jag är så sjukt PK tänker jag redan i förväg påpeka hur heteronormativa mina tankegångar är, take it or leave it).

Jag har senaste veckorna eller så börjat hänga lite med en kompis kompis. Jag tycker inte hon är särskilt vacker, på varken utsidan eller insidan. Hon är lite väl rund för min smak och har konstiga drag; hon är lätt elitistisk och egocentrerad. Ändå har jag mer eller mindre fallit som en fura för henne.

Hon har sovit hos mig några gånger, och vi har ägnat oss åt lite lättare petting, och snackat en hel del (och spelat asmycket skivor, ett mycket försonande drag hos kvinnor, måste jag säga :) ). Och här kommer knäckgrejjen. Hon är svårt deprimerad och alkoholist.

Jag vet att hon är sååå dålig för mig (jag har klara missbrukaranlag, men stävjar det bra, i normala fall...), och att vi aldrig skulle kunna ha ett förhållande på jämlik nivå. Men ändå är det endast min enastående självbehärskning som håller mig åtminstone lite tillbaka.

Jag är givetvis inte ensam om det här, nej nej. De flesta killar jag känner dras till dessa tjejer. Missbrukare, egocentriker, psykiskt dåliga och nerdekade tjejer. Och jag både vet och undrar varför. För visst måste det vara samma grej som när tjejer faller för farliga killar? Man tror sig kunna förändra, laga och göra bättre.

Finns det hopp om att kunna göra det, egentligen? Och kommer i så fall glöden och attraktionen finnas kvar?

2004-08-14 00:27
PrivatKnullare alt. PåKlädd, beroende på situation. Förstås.

Men jag avser Politiskt Korrekt.

2004-08-14 01:07
jag fattar inte riktigt, du tycker inte hon är vacker på insidan eller utsidan, men du har fallit som en fura för henne?

rätta mig om jag har fel nu, men när man fallit för någon så brukar man väl få på sig rosa glasögon och tycka att personen i fråga är vackrast och underbarast och finast osv?

jag tycker det låter som om du är självdestruktiv, inte som om du är intresserad av henne.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-08-14 01:12
Misery_chick

"jag tycker det låter som... ,inte som om du är intresserad av henne."

Jo, jag tyckte jag var rätt tydlig på den punkten, jag är ju uppenbarligen inte intresserad av henne egentligen (fast vad är det för fel med rosa glasögon? :) ). Är det självdestruktivitet från min sida? Är det jag som går igång på hela förhoppningen av att göra henne till en mindre trasig människa? Jag ville mest fundera lite kring mekanismerna som driver mig här, och många andra. Är de jämförbara med vad som får kvinnor att skriva kärleksbrev till män i fängelser?

2004-08-14 02:30
Eksem

jag tror faktiskt inte riktigt det är samma sak. tjejer som faller för thugs är det nog bara frågan om att de gillar saker som är farliga, samt att det är ju så "tufft"

småfeta alkoholiserade killar med "konstiga drag" får ju sällan omkull brudar på löpande band

2010-04-13 21:14
Det är ju nästan samma sak för det handlar ändå om självdestruktivitet.

Men det handlar oftast om de jojje säger när det gäller yngre tjejer. Jag tror inte äldre tjejer tänder på smågangstrar som röker på och ska slåss på varje bondedisco.

Tror inte så mycket på att man vill fixa tjejen när det gäller killar iaf det gäller nog mer tjejer, det är min erfarenhet iaf.
Det är bara att älska.

2010-04-13 21:33
De flesta killar jag känner dras till dessa tjejer. Missbrukare, egocentriker, psykiskt dåliga och nerdekade tjejer.

Haha vad är det för folk du hänger med? Jag har aldrig hört talas om något liknande, det är ju bara osmakligt. Jag tror inte detta är något vanligt fenomen som behöver diskuteras i ett större forum än er lilla(?) krets.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-04-13 21:46
Du detta är rätt vanligt. Behöver ju inte vara knarkare för att va dålig person kan va almänna skitstövlar bara ska leka kaxiga hela tiden. Det finns altid minst en sån på varje fest..
Det är bara att älska.

2010-04-14 09:07
varför uppa en 6 år gammal tråd?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-04-14 09:18
Haha lade inte ens märke till det! Det är SplinteringTunas fel :D
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-04-14 18:14
Den verka grymme ju :D

Sluta hata ffs! snart slutar ja hänga här o drar flashback i know you gonna miss me!!
Det är bara att älska.
Poet

2010-04-14 21:52
Haha en sex ar gammal trad?

Jag tror att ens val av partner reflekterar hur man sjalv mar. Mar man skit, sa dras man till skit.
At the gates of Eternity...

2010-04-15 22:25
"småfeta alkoholiserade killar med "konstiga drag" får ju sällan omkull brudar på löpande band "

Jag kan gå i god för att det stämmer!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-22 19:55
jag har varit så att jag bara fallit för "farliga" killar, men nu har något förändrats och de vill jag inte ha längre. vill ha en seriös söt kille som har allt fixat för sig som har humor och som man kan trivas med. och det är såna killar jag dras åt nu har jag märkt!

Lär väl kanske ha med åldern att göra, eller nåt annat? för visst finns de äldre damer där ute som är ute som är ute efter motorcykel hells angels snubbar!?

svårt de där...

så går man och blir olyckligt kär finns de nåt värre haha...
kul att de körs

2010-04-23 14:41
JAg har tänkt lite och tjejer som dras till "farliga" killar finns det inte en övre gräns på deras IQ-nivå? Bara ja som märkt detta eller?
Det är bara att älska.

2010-04-24 18:51
Eksem,

hur slutade det?
cry me a river!
--> thcrew
Producent

2010-04-26 07:19
Blev också nyfiken på hur det slutade :)
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2010-04-28 23:03
går att förändra.. en brud fick mig att sluta med knark, kriminalitet och ALLT olagligt då jag var riktigt illa ute.. vi har gjort slut och snackar inte längre, men har bara haft få återfal, rökt någon gång och så.. men har brytit kontakten med alla andra som inte är bra för mig och sköter mig allmänt. vet inte hur hon gjorde. tror de måste finnas någonting speciellt där för att man ska kämpa för det..

2010-04-29 12:46
korrektion, hur DU gjorde. Inse det och återfå din kontroll. Ciao!
cry me a river!
--> thcrew

2010-05-04 16:26
Brudar gillar antingen farliga. Eller rika killar.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-05-04 16:26
Helst både och
prinsen i hundkostym.

2010-05-23 19:36
Ticcihni hon gav dig dåligt samvete varje gång du tog nåt eller gjorde nåt dåligt?
så till slut vill du sluta göra de pga ditt dåliga samvete? så gjorde jag med mitt ex så han slutade med allt haha... och de funkade.
kul att de körs

2010-06-23 01:20
jag fattar inte riktigt, du tycker inte hon är vacker på insidan eller utsidan, men du har fallit som en fura för henne?

rätta mig om jag har fel nu, men när man fallit för någon så brukar man väl få på sig rosa glasögon och tycka att personen i fråga är vackrast och underbarast och finast osv?

jag tycker det låter som om du är självdestruktiv, inte som om du är intresserad av henne.

har du hört talas om kärleken är blind?? bara för att man blir kär betyder inte det att man är självdestruktiv, även om det är i en tjej som inte är bra för en.

att han blir kär i henne trots att hon inte är hans typ kan ha o göra med många andra saker. exempel: en person har inte haft särskilt mkt kontakt med tjejer och får plötsligt kontakt med en tjej. då är han naturligtvis mer mottalglig. och har således lättare för att bli kär.
Zittla - The Fatal

2010-06-23 02:08
abuuu jauuuu jag ladda ner empetreee, kom kom guzzar!
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-06-27 20:05
helt underbart att den här tråden är 6 år old!

jag tänker att farliga killar är lite iskalla killar. eller, de måste vara iskalla när de busar ju (kan ju inte börja gråta under ett rån!). så när man får kärlek från dessa killar så blir det äkta kärlek, på något vis? alltså, killar som är hårda men som mjuknar upp med en. kanske är något där som töser faller för?

jag vet inte. förmodligen är det bara för att det rä rätt tufft med farliga killar. lite spännande, sådär. vardagsaction! jag gillar bara konstiga människor, knäppa och konstiga!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-06-27 20:06
och eksem, kom tillbaka och berätta hur det gick!

rätt ofta vill man känna sig behövd, kanske därför man dras till den sortens människor?

2010-06-27 23:37
Jag har varit med tjejer som blir tända på att jag suttit, det är ju nice.
prinsen i hundkostym.

2010-06-28 02:09
pajson
Hmm i min erfarenhet (jag är tönten men har coola kompisar) så är de väl mer hetlevrade än iskalla. Visst finns det iskalla shunnar med men dessa är typ yrkeskriminella och tyngre brottslingar. Som tar skit pga de vet att de kommer mörda hela din familj inte långt därefter och äta dina ögon till frukost.

:(

Sen tror jag tjejer faller för de farliga killarna pga de själva är tråkiga och behöver någon som är mer spännande än de själva.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-06-29 16:07
Tjejer faller för s k farliga killar för att de har blivit uppfostrade av hollywood som i sin tur styrs av och därför av

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2010-06-30 20:50
Kane
Du har kanske rätt... Jag har ingen erfarenhet av tuffa grabbar, funderar bara loss här. Förmodligen är det som du säger, de farliga grabbarna kryddar till tråkbrudarnas liv.

Jag borde kanske gräva djupare i det här. Börja träffa gangstas och ta reda på varför de är så poppis hos brudarna. Ja! Nu fick mitt liv en mening igen :)

2010-07-27 21:10
tror mycket ligger i vår uppväxt varför vi drar oss till olika partners.. Jag menar hur många gånger har vi tjejer inte hört under vår barndom att de killar som är elaka mot än egentligen är kära i en? Samma sak idag.. Skillnaden är att det idag finns någon bok som säger till alla killar att förolämpa tjejerna för att få de på fall.. Uppenbarligen funkar det eftersom många är så sjukt osäkra att de inbillar sig att killen är intresserad när en svår och skum kille uppmärksammar än med en jävlig attityd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-28 00:57
krossad_anka:
Fast nu handlar det väl inte om att killarna är elaka mot tjejerna de är kära i? Utan mer att tjejer faller för badguys som är ute o slåss o är kriminella, kan ha fel dock har bara skummat igenom tråden

2010-07-28 01:20
jaojao_: du har rätt, tråden handlar om det. Men nu tror inte jag på att vi skulle dra oss till en kille bara för att han är kriminell, i så fall skulle vi vara kära i alla kriminella.. Men så är ju inte fallet. Vi fastnar för vissa och det har enligt mig att göra med andra anledningar som inte har att göra med vad för slags liv den andra personen lever..

2010-07-28 01:27
..och det jag skulle säga var också att jag tror att det i många fall kan ha att göra med det jag beskrev ovan varför vi tjejer fastnar för vissa. (Man är så osäker på sig själv att man blir naiv och blind att man drar sig till de som är minst lika osäkra som en själv. Det jag beskrev med uppväxten har också sin mening i naiviteten..)

2010-07-29 00:51
haha skönt med en sex år gammal tråd!
Eksem vad hände då :p
jag gissar på att du tröttnade på henne..
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2010-07-29 02:16
krossad_anka
Men kriminaliteten är ju EN DEL av personligheten som man gillar, sen finns det ju andra egenskaper som också påverkar, därför är de inte kära i alla kriminella.

2010-07-29 20:55
jaojao_: jag utgår från mina egna erfarenheter nu och det har aldrig varit så att jag fallit för någon pga. dess intressen, för mig har det alltid handlat om personkemi... signaler... attityd.. etc. och visst har det varit ett plus om vi delat samma åsikter och intressen men då är jag ändå inte den dära som skulle stötta killen med att vara kriminell.. (yes, jag har fallit för badguys too.) för mig har det bara varit ett annat jävla pucko som jag inte ens egentligen har varit kär i. Jag har endast fastnat för honom eftersom han haft en jävla attityd mot mig... osäker dras till osäker... personer som mår dåligt och lider av olika problem - dras till liksinnade, förstår du hur jag menar? jag tror man ibland lurar sig själv att man är kär i en person fast man egentligen inte är det... det är som en hypokondriker som tror att han har hjärtinfarkt för att han har lite ont i bröstet.... smärtan blir starkare för att han inbillar sig det... han tror på det så mkt... ungefär så kan vi säkert vara inom kärleken också... vi känner ett behov, en attraktion efter att ha någon nära att man till slut blir superkär i helt fel människor (kan tex. vara för att personerna vi faller för antagligen mår lika dåligt, är lika osäkra som oss själva. kanske påminner de en omedvetet om ens eget undermedvetna kaos.)
så då blir man naiv och blind och tror/hoppas på att personen skall utfylla alla dessa behov och krav... så kanske försöker man då förändra honom så han slutar opp med alla dessa kriminella grejer... allt för att han slutligen skall uppfylla våra behov på riktigt. men vem vet... kanske är vi inte nöjda efteråt heller... (antagligen i så fall för att vi aldrig har varit kär i HONOM på RIKTIGT...) eller kanske behåller vi honom då för att han blivit en trygghet... who knows...

luddigt förklarat kanske... hoppas du förstår vad jag menar...

2010-08-04 14:19
Jag måste få veta hur det gick. Ingen som känner Eksem eller?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin