Mitt liv är en öppen bok.
Okej inte allt i livet men jag har ett behov av att skriva ner saker och ting och bara skicka ut det i rymden. Det är nåt psykologiskt med det, att släppa ut sina vardagstankar, känns som att man behandlar dom på något vis då som man inte gör annars. Jag har försökt föra dagbok flera gånger men har tappat intresse efter ett tag, för det känns inte som att släppa ut det på samma sätt. Jag började för nån månad sen föra dagbok på min hemsida och jag tycker det är jätteskönt. Det kanske är något exibitionistiskt som ligger bakom men jag vet inte, tror inte det. För jag skriver ju inga sensationsgrejer eller så för att locka folk eller för att låta häftig. Jag bara skriver tankar om min vardag och just när jag klickar på publishknappen så känns det som att all den energin frigörs och skickas ut i rymden. Ni borde pröva det. Om inget annat så kan det vara jävligt kul att ha och gå tillbaka till efter några år och se vad man tänkte och kände om saker just då. Någon som gör detta redan? Jag vet att lunarstorm bl a har en dagboksfunktion.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
|