I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kärlek existerar inte

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-25 22:53

kärlek existerar inte

Jag och en kompis satt och funderade på hur vida kärleken inte finns eller finns. Det är den sista instinktiva känslan som vi människor naglat fast sig vid. Vi moderna människor viker oss inte för instinkten att vilja spöa någon som vi är arga på, vi viker oss inte för instinkten att bara rusa fram till ett bord med mat och bara slafsa i oss. De ja vill säga är att människan har utvecklats. Det finns bara två instinkter kvar som människan har svårt att släppa, dels kärleken som jag iofs inte tror är en instinkt utan en påhittad sak av människan för att få en meningsfull atmosfär i livet, (fortplantning). För om en omordern ser en människa med massa pengar så tror människan alltid att han är olycklig bara för att han inte har ”kärlek”. Jag tycker att vänskapsband är det närmaste man kommer det här som man kallar kärlek och de är den enda ”kärleken” som behövs. Den andra instinkten är sex, en drift som är svår att motstå för de flesta...

hänger ni me?
Ligger de nåt i detta eller är de ba dösnack?

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...