I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-07-21 00:37

Att dö nöjd

Jag tänkte på detta för några dagar sen. Om man nu ligger där på en dödsbädd och vet att livet snart är slut, hur ska man då ha levt för att vara nöjd. Antagligen måste man ha levt enligt det man trott varit meningen med livet. Vissa har ju som livsfilosofi är att hjälpa andra. Om de nu gjort detta under hela sitt liv så tror jag de känner sig rätt nöjda. Andra har som mål att shagga så mycket som möjligt, har de då gjort det så är dom nog också nöjda. Frågan är om man måste skaffa sig en bestämd tanke om meningen med livet för att dö nöjd. Jag har själv gett upp tanken om att det finns en mening med livet. Därför tror jag att mitt liv kommer bli nått likt "falling down" när jag närmar mig 50 och inser att jag lallat runt hela mitt liv.

För att klara sig måste man helt enkelt sluta tänka om man nu ägnat sig åt det eller tro på en mening med livet som man kan uppfylla.

Tack för mig...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.