I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Överjordisk förälskelse.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-07-19 02:36

Överjordisk förälskelse.

Jag har varit kär. Vi var tillsammans. Vi kysstes. Vi hade sex. Och allt sådant som vanliga par gör. Jag var förälskad. Jag kände otroligt starkt. Otroligt mycket.

På senare tid har jag lärt mig att känna någonting helt nytt. En annan slags förälskelse.

Under hela ditt liv har du trott att världen var svartvit. Plötsligt ser du att det är ett filter framför dina ögon. Du tar bort filtret och med ens ser du världen i alla dess underbara färger. Vad är det?

Jag har varit kär. Jag har varit förälskad. Vad är jag nu?

Jag är så kär, såpass förälskad att jag inte kan tänka mig en kyss, att ligga, att så kallat älska med henne är helt och hållet otänkbart för mig.

För mig räcker det med att få titta i hennes ögon och drunkna i dem. För mig räcker det med att med att veta att hon någonstans på andra sidan denna färgrika värld är lcyklig, kanske med någon annan man. För mig räcker det med att få höra ifrån henne några gånger om året.

Jag har varit kär. Jag har varit förälskad. Vi var tillsammans. Vi kysstes. Vi hade sex. Och allt sådant som vanliga par gör.

Jag är kär nu. Jag är förälskad nu. Men inte i en persons utseende eller i en persons handlingar och inte heller i en persons egenskaper. Jag är kär, förälskad i en själ. Vad är det?

Hur ska jag någonsin kunna uppskatta en svartvit värld igen? Hur ska jag någonsin kunna uppskatta att vara ihop med någon, kyssas, ha sex och allt sådant som vanliga par gör?

2004-07-19 02:46
grattis

2004-07-19 03:40
stackars flickan säger jag bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-19 10:57
Gratulerar, du älskar henne. Jag önskar dig lycka till och hoppas att hon känner samma för dig :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Groupie

2004-07-19 10:59
hoppas att det håller länge ocskå =)
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2004-07-19 11:02
så jävla vackert.
det där är kärlek. fan va orättvist. jag vill också känna så..

men nu är jag ju nyfiken, är det ditt ex som du är så där kär i och var är hon nu eftersom du bara hör av henne nån gång om året?

2004-07-19 15:51
tyst- jag känner precis som du. Det är kärlek ända in i märgen...
går inte o sätta ord på det. en välsingnelse..
Femme fatale

2004-07-19 16:52
hm, se hur färglatt det blir då du har sex kanske? :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-19 17:20
vad är det som kommer göra ooont?

2004-07-19 17:46
jag tror jag har din tjej på msn ;)

;)
Blao Blao

2004-07-19 20:48
Wow....jag trodde inte det fanns sånna människor, det är grymt att ha levt och kunnat känna kärlek på riktig. Det du känner är den "äkta" kärleken, det "alla andra" känner är bara "fysisk kärlek" man tror att man är kär, men egentligen är man inte det, eftersom man vill ha sex eller njuta av den andre fysiskt.
Credit crunch crunch baby

2004-07-19 22:12
jag vet precis hur det är att bli påverkad av en person så mycket. med mig så gällde det inte kärlek, utan enbart vänskap. jag har aldrig i mitt liv träffat någon som honom. men nu ses vi knappt längre. det var konstigt att jag aldrig blev kär i honom... för han är den underbaraste människan jag träffat. men det var som sagt en förälskelse av ett annat slag. och alla nya potentiella pojkvänner jämför jag med den här killen. och ingen kan mäta sig med honom :(

2004-07-19 22:30
ja..det är bra att du är klok, jag har svårt att förklara ibland : )

2004-07-19 22:34
ah...kanske för att saken inte har en själ? kanske..
Graffare

2004-07-19 23:04
se hur färgglatt det blir om du knaprar E?
nejnej,skitdåligt råd...
Ska jag skratta eller gråta?
Tänk inte ens tanken på att fria,för om 5 år så drunknar du inte i hennes ögon,du gäspar åt henne.Du har barn som väcker dig 6 på morgonen,en skrikig fruga...
Det funkar verkligen inte som på film,familj är förjävligt!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-19 23:11
fingerfärdig P19

som i en människa?

2004-07-19 23:12
"För mig räcker det med att få titta i hennes ögon och drunkna i dem. För mig räcker det med att med att veta att hon någonstans på andra sidan denna färgrika värld är lcyklig, kanske med någon annan man."

tänkte skriva att är du så kär kommer du inte palla med smärtan som i många fall medföljer men.. det va inget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-19 23:34
önskar att man kunnde känna så..

2004-07-19 23:48
L_Grann: Ja, du var mig en munter jävel.

Grattis som fan förresten tyst! Vill också känna så.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2004-07-20 01:17
tycker att det är enastående skojigt när 15-åringar uttalar sig om "äkta kärlek". sånt skrattar jag gott åt.

2004-07-20 01:27
junkgirl
varför det?

2004-07-20 01:33
junkgirl...en än gång...de beror påååååååååååååååååååååååååå

har faktiskt aldrig ahf tett kort elr ytligt förhållande..haft år-långa förhållande men du tror väl att fol ksom är födda 87 o neråt är automatiskt småbarn
förstår att du tror de eftersom dde fins jälvigt många bevis på de

kan sjlv tänka såom andra fastän ja själv int e mkt äldre

vissa har fåt växa upp snabbt bara..

inge mer med det..ska man skämmas för att amn vet vad kärlek är?

det ser väldigt olika ut från förhållande till förhållande

int kul o höra att du suckar åt ens förhållande...jag tar mitt förhållande seriöst och jag vet innebörden av kärlek..alla har mkt kvar att lära även du..

Femme fatale

2004-07-20 01:56
jag har också varit där...eller är där...
skit i vilket.

världen e skräp just nu, generellt sett=)
strength

2004-07-20 03:20
helenay

för att det är så gulligt.

Amar

tog du åt dig? vad är ett långt förhållande enligt dig?
(ignorerar resten med flit eftersom du har fel)

2004-07-20 03:39
junkgirl- båda fröhållandern var ett år..den ja har nu är de 14 månader med..vadårå?
Femme fatale

2004-07-20 03:39
vi träffas varje dag också
Femme fatale

2004-07-20 03:41
det är lungt junkgirl..vad du än säger så vet ja ju hur ja känner i hjärtat..det är det viktiga för mig hur corny du än tycker att det är =)

men om ja äslakr min kille djupt o seriöst behöver ja of inte ens ta upp...
Femme fatale

2004-07-20 03:49
Amar

okej. ett år... lååångt... ^_^

2004-07-20 04:03
junk_ jag anser det mer långt än kort..hehe men de bror på vad du jämför med...fins förhålande från fyra-åtta år viss kan inte ens behälla nåt mer än en månad..som sagt individuellt..

men jag vet vad jag har och jag är lycklig
Femme fatale

2004-07-20 04:16
Amar

good for you.

2004-07-20 13:12
junkgirl

fan va du är spydig i alla trådar.

2004-07-20 23:41
junkgirl

får känslan av att du inte riktigt kan tro att en 15åring kan vara riktigt föälskad?
läskigt lika trångsynt som många kärringar e.. usch

2004-07-21 00:10
haha du är nog lite fucked om hon gör slut. Jävlar då är du "on the highway to the bottom". Om hon gör slut dvs.

Låt inte kärlekens filter komma för dina ögon.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-07-21 00:24
Salongo P26
Sätt på dig filtret igen!

hahaha :)

2004-07-21 00:37
helenay

tvärtom. vid femton års ålder är det alltid äkta kärlek. ^_^

uio

du tolkar hur du vill.

2004-07-21 00:49
aja

2004-07-21 03:38
fint fint.. va så där för mig ett halv årsen var tillsamans med en underbar flicka,,men då tog de slut på nått vänster,, så som en sa längre upp,, "on the highway to the bottom".

hoppas de går bra för din del,, annars kan jag lova du komme känna smärta,,

God Morgon
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022

2004-07-21 07:14
asså vadå, är det en dikt eller på riktigt? ehm...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2004-07-21 11:25
jag fyller sjutton iof... =S

låt henne tycka som hon vill.... hon har missuppfattat mej förut visst junkgirl? =P
Femme fatale

2004-07-21 11:26
vad ja och min kille har tillsammans kan ja inte beskriva riktigt med ord men du kan ju forsätta dra slusatsen att vi är två fjortisar som frågar chans hahaha
Femme fatale

2004-07-21 11:59
Amar jag önskar dig all lycka i världen med det förhållandet.

2004-07-21 13:53
junkgirl: acceptera att 15-åringar kan känna äkta kärlek för i helvete. Va inte så jävla spydig i varenda jävla tråd. Herrejesus, ta ett lyckopiller.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2004-07-21 22:17
OJ vad alla missuppfattat mig. ^_^

jag sa det där uppe: när man är ung så är det altid äkta kärlek.

många som verkar tveka på om det är det eftersom ni tar åt er...

2004-07-21 23:47
mmm :/ när vet man äkta kärlek enl. dig?
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-07-21 23:51
dammsugare

ja? och? jag tycker att det är roligt. vad vill du ha sagt?

Mackan

pratar du med mig?

2004-07-21 23:52
dammsugare

har jag påstått mig veta det? mycket intressant. jag har nämligen inget minne av att ha hävdat det.

2004-07-21 23:57
dammsugare

nej, vad jag menade var att det var roligt med folk som tror sig kunna hävda att det är äkta kärlek. jag har nämligen inte sett eller hört nån som kunnat definiera äkta kärlek på ett tillfredsställande sätt. någonsin.

2004-07-22 00:01
dammsugare

jag vet inte. ^_^

2004-07-22 00:03
dammsugare

varför det?

2004-07-22 14:06
junkgirl

varför blandar du alltid in deb låga åldern och gör det på ett nedlåtande sätt isåfall?

2004-07-22 16:44
Vad?

En massa fina ord och tankar som låter bra på papper.
Mer än så? Jag känner mig tveksam.
cut out to...