Överjordisk förälskelse.
Jag har varit kär. Vi var tillsammans. Vi kysstes. Vi hade sex. Och allt sådant som vanliga par gör. Jag var förälskad. Jag kände otroligt starkt. Otroligt mycket.
På senare tid har jag lärt mig att känna någonting helt nytt. En annan slags förälskelse.
Under hela ditt liv har du trott att världen var svartvit. Plötsligt ser du att det är ett filter framför dina ögon. Du tar bort filtret och med ens ser du världen i alla dess underbara färger. Vad är det?
Jag har varit kär. Jag har varit förälskad. Vad är jag nu?
Jag är så kär, såpass förälskad att jag inte kan tänka mig en kyss, att ligga, att så kallat älska med henne är helt och hållet otänkbart för mig.
För mig räcker det med att få titta i hennes ögon och drunkna i dem. För mig räcker det med att med att veta att hon någonstans på andra sidan denna färgrika värld är lcyklig, kanske med någon annan man. För mig räcker det med att få höra ifrån henne några gånger om året.
Jag har varit kär. Jag har varit förälskad. Vi var tillsammans. Vi kysstes. Vi hade sex. Och allt sådant som vanliga par gör.
Jag är kär nu. Jag är förälskad nu. Men inte i en persons utseende eller i en persons handlingar och inte heller i en persons egenskaper. Jag är kär, förälskad i en själ. Vad är det?
Hur ska jag någonsin kunna uppskatta en svartvit värld igen? Hur ska jag någonsin kunna uppskatta att vara ihop med någon, kyssas, ha sex och allt sådant som vanliga par gör?