I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad vinner man på att förklara sina känslor?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-21 18:46

Tjena!

Frågan lyder:
Vad vinner man egentligen på att förklara sina känslor för en annan person?

Låt oss säga att tiden är knapp och det handlar om en tjej som både jag och en annan kille är förtjusta i. Det verkar som om han redan har vunnit men jag vill som sista utväg förklara för henne hur jag känner.

Men jag anar att det säkert ändå bara kommer att gå åt skogen, Hur får man någon annan att känna likadant som en själv genom att bara förklara hur man själv känner?

"Friskt vågat är hälften vunnet" som jag själv brukar säga.
Nu har jag tänkt berätta för den här tjejen hur jag känner men det känns som om att det bara kommer att bli förgäves!

Det finns säkert någon av er här som suttit i samma sits som kanske kan berätta sina erfarenheter! eller ge några råd!

2004-06-21 18:53
Du förklarar det i handling och inte i ord? =)
I'm back!

2004-06-21 18:57
Jag brukar säga sånt, varför?
Därför att om jag inte säger det har jag ju förlorat utan att ens försöka.
Och man vet ju aldrig, man kan faktiskt vinna.

Och vad ångrar man?
Att man förlorade honom/henne för att man höll käften eller att man fick honom/henne för att man sa det, eller att man ändå förlorade personen även fast man sa det?

Du kommer alltid ångra dig för du vet inte hur det kunde blivit om du sagt något, right?
Bättre att säga och slippa ångra sig sen :)

Lycka till!
What we do in life echos in eternity.

2004-06-21 19:20
Jag kan inte förklara det i "handling" jag är sällan blyg men just nu vill jag lägga mig ner och be om ett nackskott för att slippa min blyghet.

Jag har ont om tid och är tvungen att ta det över telefon!

Det här känns som en film som slutar dåligt.

Men vi får hoppas på det bästa!

Tack för hjälpen!

2004-06-21 19:50
man vinner fötroende för man visar att man e ärlig
www.twitter.com/mzamora036

2004-06-21 20:08
Hon kanske redan gillar dig, o sen vill va med dig om hon vet att du gillar henne? Det är väl det folk hoppas på när dom förklarar vad dom känner.
O om hon inte gillar doig så vet hon ju ändå va du känner, o då kanske hon inte går runt o myser med sin kille framför dig i plugget tex, utan typ visar respekt så du inte ska bli lessen.
eller nåt. vafan vet jag. jag är hungrig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-21 20:38
Om du vet att det inte är lönt då skiter du i att förklara. Men viktigas är vad HON känner, om hon gillar honom mer är dig eller tvärt om så det är kanske det som du måste ta reda på.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2004-06-21 23:15
bara du inte tvingar fram nåt för att din kompis också gillar henne. men du vinner saningen
så hoppas det smakar..
You go boy=)

2004-06-21 23:26
hur gick det nu då?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2004-06-22 03:18
Det gick åt skogen, hon och den andra killen låg hemma hos henne och kollade på en film tillsammans när jag ringde. Jag tar det vid ett annat tillfälle.

Jag försöka imorgon helt enkelt och komma med en lägesrapport till er då istället!
Men nu måste jag faktiskt sova på saken så länge.

Tack för alla svar än så länge!
10-poäng åt er.

2004-06-22 03:30
satt engång isamma situation, ja valde att låta den andre ta tjejen.. men sen fick hon reda på att ja lät honom ta henne, så då villa hon int ha honom.. o nu känner jag inte henne nåmer.. sjuk avslutning, menmen.. klockan e halv fem (finland)
Detta är min forumsignatur

2004-06-22 15:31
Kan bara säga att DET INTE FUNGERAR MED HANDLING! Jag försökte det en gång och var hur tydlig somhelst vad jag tyckte, utan att säga det med ord. Det gick snett som fan! Ord är det enda tjejer förstår. Det måste va konkret.

2004-06-22 16:29
Ord är det enda killar förstår också...
Knepigt det där.

2004-06-22 16:41
Fast det kan vara stor skillnad på att visa intresse en tisdagseftermiddag och att hånla en fredagkväll på fyllan.

2004-06-22 18:16
Nej.. men som sagt beror det ju faktiskt på tillfälle.
Ser inte ofta någon som kysser olika personer varje dag.

Snarare varje fredag. Men ändå. Hur som helst är det ju vanligt att man strular med folk man inte är intresserad av.
Fast iofs.. lika vanligt att göra det med nån man är intresserad av.

Det här ledde ingenstans, jag lägger ner.

2004-06-24 05:29
vist har jag det.. om du inte berättar kommer du ångra det som faaan. vem vet det kanske går vägen och personen i fråga blir skitglad. eller kanske inte.. du behöver i alla fall inte gå och va sur på dig själv för att du inte sa nått.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-24 07:49
ärs. de ändrar inte ett smack o förklara hur starkt man känner. allt hänger ju på hur den personen känner för dig. de enda de gör e o höja personens ego lite. iaf i mina fall.

2004-06-24 09:57
du vinner förståelse.

kanske hon inte visste hur du kände o nu så visar det sig att hon känner samma o dissar den andre

2004-07-09 03:46
Mannen, det spelar ingen roll om du inte 'vinner' eller om det är 'förgäves'.

Om du inte säger som det är, kommer du att ångra dig, oavsett. Var glad om du får chansen att berätta för henne, du kommer att må betydligt bättre efteråt, oavsett vad hon vill. Det kommer att bli enklare att gå vidare sedan, om det inte går som du vill.

Lycka till.
/Ehsan

2004-07-09 19:41
Kärlek o ärlighet?
Om du är ärlig är förmodligen den du är ärlig mot det tillbaka samt att den personen bör uppskata att du är ärlig o förhoppnings vis visa kärlek eftersom det krävs kärlek för att kunna berätta känslor för en person.
Ja , ni kanske inte fattar vad som menas men allafall jag försökte.

/Simon aka Kärlekskrigare ;)
24/7 always keepin it.

2004-07-09 22:22
jag har fan förlorat varje gång jag har sagt det.

därför har jag bestämt mej för att sluta med sånt, vill hon något så får hon komma.

jag vill inte vara den som gillar henne mer än vad hon gillar mej...
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-07-09 22:39
kunde inte sagt det bättre shunare

2004-07-10 18:26
man ska säga det, antingen för att

hon kanske inte har fattat att du är intresserad och får upp ögonen för dig genom att du säger vad du känner.

men också för att människor ofta har ett behov av att uttrycka sina känslor... så har jag känt innan, även om jag har fattat att killen i fråga inte är intresserad av mig har det känns nödvändigt att säga som det är för att få ur det ur kroppen.
viktigt!

2004-07-10 18:31

Det finns säkert någon av er här som suttit i samma sits som kanske kan berätta sina erfarenheter! eller ge några råd!

Sitter i samma sits...

2004-07-11 21:55
ärligt alltså.. du ska säga precis va du tycker, fast mellan fyra ögon inte över telefon de är sämst o berätta de så!

så du ska snacka med henne mellan fyra ögon ..

är i samma sits fast jag är inte den som blir dissad utan den som vann ^^ men killen är sur och själv sa jag att han ska säga de till henne va han tycker..men men

jaja fridens
http://www.kingsizemagazine.se/News.aspx?ArtNo=22022

2004-07-11 22:50

Man tycker ju att det är självfallet att du ska ta steget och fråga.
Men det är ju aldrig bara EN faktor i sina handlingar.
Å ja det är ju inte alltid så lätt att bara göra saker.

Vet ju själv att bara snacka med främmande folk utan anledning är ju skit svårt. Även om det ingentligen inte ska vara det.
Up and Atom!

2004-07-11 23:38
Du släpper det tunga lastet , du slipper gå o bära på den stora väskan..
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2004-07-15 22:30

vafan, självklart ska du säga till tjejen vad du känner. det kommer kännas så jävla mkt lättare. och vem vet , och kanske kommer kommer du vinna jävligt mkt på det
"mitt liv är som en berg&dalbana,<br> SÅ HÅLL I DIG & NJUT AV ÅKTUREN!"