vad gör ni med era liv?
ja... precis som rubriken lyder... inatt så kom jag hem från en kompis, klockan var ungefär halv fyra... satte mig lite framför datorn sen tänkte jag lägga mig... det var då jag råkade börja prata med en viss joichi "joi" ito på freenode (ett irc-nätverk, d.v.s. chat). anledningen att jag gick in där var för att jag råkade läsa lite i ett forum på ipod.se. rena tillfälligheter alltså. hur som helst, började snacka med denna mannen, riktigt trevlig... helt plötsligt börjar det gå upp för mig vem han egentligen är... googlar lite på hans namn... får svar med sidor som cnn.com osv. t.ex.. då började jag tänka... "vem fan är det här?", går in på hans hemsida och läser lite... jag har alltså suttit och shit-chattat hela natten med en av de personer som fått internet att bli stort... en av grundarna för blogging, en profil som är världskänd, företag världen runt drar i honom för att få honom att hålla föredrag på konferenser osv., stora företag... nokia, sony osv. osv. och inte nog med det, han har även varit med i produktionen till filmen Indian Runner... äger några företag, sitter i styrelsen för en bunt andra, jobbar åt regeringen osv. osv. killen är 37 år gammal... fick en tankeställare som slog mig som om en häst hade sparkat bakut i skallen på mig...; jag är 22, vad ska jag göra med mitt liv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|