I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kärlek, vänskap och någon ny.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-06-16 22:36

Kärlek, vänskap och någon ny.

Ja, nu är det så att jag precis fått höra att mitt ex har funnit sig en ny pojke och det känns rent förjävligt :/ Vi har fortfarande efter vi gjort slut umgåts, haft sex, mysit osv. Men det har avtagit sista månaderna och nu vet jag varför. Är det någon annan som känenr som jag - dvs det känns nästan mer att hon hittar någon ny än att man gjorde slut från första början?

Och hur i helvete ska jag palla detta, mår bara dåligt. Alla minnen bara glider förbi hela tiden.

Tack

Det är inte lätt när det är svårt..

2004-06-16 23:14
Förhoppningnsvis.

2004-06-16 23:34
Ja.. Får man hoppas =/ Lär bli ett tungt sommarlov dock.

2004-06-17 00:42
att fortsätta träffas efter man egentligen gjort slut kan aldrig sluta riktigt bra .. låter som det bara är en tidsfråga innan nån blir sårad ..

som att gå o vänta på att nån av er ska hitta nån ny, o under tiden, fortfarande hänga ihop ..
it's k-line baby!

2004-06-17 01:08
lättast om man hittar nån annan att tänka på..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-17 11:56
IraniiiPaj F18 det klart man kan hålla kontakten.. men jag menade att om dom har gjort slut så blir det lätt knas om dom fortsätter träffas o har sex etc.. då träffas man inte som kompisar, eller bara för att hålla kontakten.. o dettror jag har svårt att hålla i längden.
it's k-line baby!

2004-06-18 19:03
jobbigt.-.. vissa etsar sig fast i minnet mer än andra.. ge det tid. nåt annat funkar inte egentligen

2004-06-19 02:57
jag tror det kan va så att om man träffas efter att det tagit slut,,umgås,har sex och sånt. Så är det precis som att man är ihop igen fast utan förpliktelser.Det är riktigt illa..
För "göra slut" parten har ingen igentligen av dom båda fått känna av på riktigt,det ska ju innebära att man inte längre ska finnas i varandras liv.Och sålänge man finns i varandras liv utan förpliktelser mot varandra så kommer faktumet att det är "slut" inte tas på allvar. Förens nån hittar någon annan...som det blev här! Nu får du igentligen på riktigt känna på att det är slut.
Du fixar det.. det är skitjobbigt i början..tänk inte ens på att fixa ny brud.gå igenom helvetets stadiet först,tyck synd om dig själv i massor,tillåt dig att deppa sönder.sen när du inte orkar må dåligt över det längre så kommer du sakta repa dig,jag är i samma stadium just nu.

2004-06-19 09:15
Jag tycker du ska försöka träffa vänner nu istället. Visst kommer det göra ont och kännas förjävligt länge och man tror att det aldrig ska gå över... men det gör det ju.

Och om du ska flytta till Västerås så är du välkommen hit :)
What we do in life echos in eternity.

2004-06-19 14:36
Hehe :)
Tack för alla svar. Ska försöka att inte tänka för mycket på det och vara med mina vänner nu när sommaren kanske äntligen kan visa sitt rätta jag. = )

Tack återigen!