I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-06 18:17

tvångstankar

Jag vet att det är ganska så vanligt med tvångstankar. Det vanligaste är väl det där med att inte trampa på a-brunnar och så..
Har ni några speciella tvångstankar?
Jag kan ju berätta lite om mina.
Om jag går på en väg och det kommer en bil bakom mig så MÅSTE jag hinna före bilen till nästa lyktstolpe. Jag måste också ta vänster fot framför allting.
Innan hade jag en jättejobbig tvångstanke som gick ut på att jag skulle tvätta händerna hela tiden. Och när jag gjorde det så räckte det inte med en gång. Jag skulle göra det först 16, sen 6, sedan 3ggr. 1 gång innebar att jag skulle skölja händerna, smörja in dom med tvål, skölja igen. Detta gjorde att jag blev väldigt torr, folk kommenterade till och med det.. Innan var det väldigt påfrestande att ha tvångstankar, för då hade jag dom hela tiden och om jag misslyckades så kunde jag bli helt knäckt.
Nu störs jag inte så mycket av dom, i och med att jag inte har så mycket, men mina kompisar tycker ändå att jag beter mig konstigt när jag backar och går fram igen för att jag missade att ta vänster fot framför ett löv..

Graffare

2004-06-06 18:43
jag har en tvångstanke att kolla snett på ungdommar som verkar "fly"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-06-06 18:45
"fly"?

Graffare

2004-06-06 19:23
hmm..sånna som vågar sticka ut som tex hiphopare,sånna med jlkläder,punkare och sådant som inte en "normal"ungdom är
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-06-06 19:31
Du menar att hela världen ska gå runt med JC kläder och ha en vaxburk i håret? Alltså alla ska se ut som Brats?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-06 19:33
normal ungdom.. jaja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-06 19:39
OCD, Tourettes syndrom
i roll like a bat out of hell

2004-06-06 20:22
PuGe

Alla ska ju vara så förpestat "alternativa" nu för tiden så jag vet inte om man kan säga att de går emot strömmen precis..

Graffare

2004-06-06 20:33
mm det är iof

2004-06-06 21:20
Hade en heldel ganska alvarliga tvångstankar en period när jag var yngre. Bland annat det där med att tvätta händerna, det verkar vara en rätt vanligt tvångstanke, mina händer torkade ut ganska rejält, Skumt att det kan bli så. När den perioden tog slut blev jag typ paranoid istället, tänkte på att eftersom jag hade haft tvångstankar kan ju vem som helst få det och det är ju inte säkert att alla kommer undan med lite handtvättning så jag gick typ runt och kände att vem som helst kuinde vara en galen massmördare, inte så allvarligt att jag inte kunde vistas utomhus men det var en läskig kännsla typ, kommer ihåg när jag knappt kunde käka en gång på en kina resturang för att tanken på att maten kunde vara förgiftad växte sig som fan, fast det var i samband med en begravning så man var nog lite kännslig för det mesta då. Men men det där var för jäkligt länge sedan. Nu skulle jag alldrig falla mig in i att låta mig luras utav mig själv =) för det är ju så det funkar....

Hoppsan där bjöd jag visst lite på mig själv.

PuGe
Vad snackar du om, det är väl jäkligt underbart att alla inte går omkring och ser likadana ut?
Pack! Pack! Pack!
Graffare

2004-06-06 21:30
ja,men det är dem utomstående grupperna som är våldsmäniskorna.

2004-06-07 13:18
jag brukar ha svårt för att trampa på strecken mellan gatstenar... kan bli jobbigt när man går i haga..
blipp

2004-06-07 19:19
Jag kom på en till jag alltid hade förut. varje gång jag åkte bil och tittade ut genom rutan så fick jag bara andas in när vi körde förbi något naturligt , såsom träd, buskar, osv. Det blev skitjobbigt när man stannade vid rödljuset bredvid ett industriområde.. Jag kunde också vara tvungen att "rycka" med stortån mellan varje stolpe, hus, träd eller annat högt föremål vi körde förbi. skumt.. Men det där med "naturen" tror jag kan bero på att jag var väldigt mån om natur/miljö när jag var lite yngre..

2004-06-07 19:52
katt_

det där sista känner jag igen!! fast jag typ hoppar med benet mellan varje stolpe eller streck som är på gatan. (när jag åker bil) det är ingen tvångstanke för jag kan låta bli men har alltid tyckt att det är en störd grej att göra.

2004-06-09 01:48
Jag måste ta på mig skor och strumpor på vänster fot först.
När jag var yngre var jag tvungen att gå på trösklar.. sen gick det en period då jag febrilt försökte låta bli men nu går jag nog på trösklar utan att tänka på det.. fast det är undermedvetet.
jag måste tända lampan inne i badrummet innan jag går in.. alltså sträcka in handen och tända först, sen gå in. Gäller bara i badrummet.
osv osv...
www.nativeswedes.se

2004-06-09 09:43

Jag har ganska många sånna där "vanliga" tvångstankar ...som det där me A brunnar, inte gå under en stege, fast det kanske är mer skrock i o för sig...

Men jag har en grej som jag bara hört mig själv ha, det är när man ska höja volymen på tv:n ...ja kan inte ha volymen på nr 13....det gååår bara inte...

helt sjukt, vet inte vart d kommer ifrån o vet inte vad tror ska hända om ja har d ..haha
Take care now! Bye bye then!

2004-06-09 11:02
jag klarar inte av att ta i pennor utan att tvätta händerna först. Plus att jag inte kan använda andras pennor för dom är alltid så kladdiga.

På tentor tex kan inte jag äta någonting och om jag absolut måste gör jag det med vänster hand och med hjälp av massa servetter. Får panik av att se folk sitta och käka apelsin och skit och sen plocka upp pennan. Brrrr....
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2004-06-09 15:06
Det där med att inte ha volymen på vissa speciella tal har jag också. Mina "tvångstal" är ju som sagt 6, 16 och 26. Och så 19.
Jag får absolut inte ha det på 13 eller 14. Det är viktigast och det är jag stenhård med. Men 7, 8, 10, 11, 12, 17 är inte heller bra.

2004-06-09 15:39
när jag åker bil brukar jag låtsas att jag har ett jättelångt svärd som sticker ut från bilen, särskilt på vintern.. då ska jag kapa snödrivan utan att bladet "viker" sig upp eller ner.. hålla en jämn nivå eller nåt.. det är faktiskt grymt svårt! testa :)

sen om jag går på en gata och en bil kommer och bilens skugga liksom reflekterar sig på gatan där jag går så måste jag trampa på skuggan, men jag måste hinna ta bort foten innan skuggan har farit förbi, också ganska svårt faktiskt

fridens liljor
nuff said.

2004-06-11 02:49
jag har 2st

1. sitter det nån med så där långt o ljuvlig hår framför mig på bussen, så MÅSTE jag ta på det, bara lite lite.. bara några strån.. det kliar i fingrarna så

2. jag klarar inte av öppna dörrar i rum... fruktansvärt jobbigt.. det känns som det blir dålig stämning om det är en dörr öppen..
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2004-06-11 06:44
förut låste jag alla dörar som går runt om kring mig samt drog för gradinerna. nu har det blivit bättre men jag hatar
fortfarande olåsta dörar, specielt i mit eget rum.

2004-06-11 12:04
ibland upptacker jag mig sjalv med att sitta och rita saker med stortan samtidigt som jag forsoker gora samma sak med tungan. jag forsoker oxa skriva saker med tan i luften(inte grafitti eller natt sant utan skrivstil, allt maste sitta ihop).

2004-06-11 12:47
jag har också det där med dörrar. fast bara när jag ska sova, då måste dörren till rummet vara stängd samt garderobsdörren. ibland får jag för mig att alla dörrar på hela våningen ska va stängda så då får jag gå upp och traska runt i alla rum. ugh

annars brukar jag mer få spontana infall, eller typ temporärar tvångstankar. saker som jag egentligen inte vill göra men som jag nästan gör ändå bara för att det skulle få så grova konsekvenser. typ om jag håller i en mobiltelefon eller något annat dyrt så får jag alltid för mig att jag ska slänga den i en vägg så den går sönder. bara för att ägaren skulle bli så jävla sur på mig. annars kan jag få för mig att jag ska slå folk eller säga konstiga saker. det är sjukt läskigt, för ibland är man verkligen på vippen till att göra det på riktigt.

idag höll jag på att utveckla en ny tvångstanke tror jag, jag gick och jonglerade med en tändare fast bara i ena handen. försökte få den att göra massa volter och flips och snurrade den runt fingrarna. gick så hela vägen från bussen till mitt hem. ska lätt fortsätta med det. det var roligt, roligt roligt ROLLLLLIGT MUAHAH

2004-06-11 23:36
jag får inte gå på streck som ofta inte finns. typ streck som skulle kunna bli av skuggan av en lycktstolpe om solen stod i ett visst läge. streck på marken överhuvudtaget är jag känslig för, men det lär ju komma från att man inte fick nudda streck när man var liten.

just nu är jag inne i en period då jag översätter alla engelska låttexter till svenska å sjunger på dom istället. typ: "bli upptagen och skaka den där rumpan..."
Every day's another chance to get it right this time.

2004-06-12 00:17
AllmäntStörd F-1
varje gång t-banan kommer in får jag en impuls att hoppa.

jag brukar döpa pinnarna i väggrenen till a, b, c, d... osv.
Graffare

2004-06-12 01:47
jag har en tvångstanke om att mina strumpor ska vara olika färger

2004-06-12 20:40
Jag hade en sjuk grej när jag skulle sova förut.
Va typ tvungen att se till att alla grejjer låg stabilt.. T.ex på skrivbordet..

2004-06-12 23:36
tack! det är fler som "hoppar" över stolparna när dom åker bil. gjort det så länge jag kan minnas.. alltid trott att jag va cp som gjorde en sån grej.

om jag ska lägga nånting på ett bord eller hylla och tycker den ligger "fel" så kan jag vrida på den nåra varv.. prova lägga den där på nått annat sätt. kanske lägga nått annat bredvid så det känns bättre.. kan inte gå därifrån förrän den ligger perfekt. händer bara ibland men faan va drygt det är.

2004-06-13 20:28
Okej, Om jag är typ på Mcdonalds, och jag tappar ett pommes frites (stavning) på golvet, då måste jag tappa ett till så det inte blir ensamt, Sen så finns det ett ställe på väg hem, där jag alltid måste stanna o kissa, även om jag inte är kissnödig... sen har jag några till, men dom är lite privata
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2004-06-13 21:34
Jag har en tvångstanke. När jag pratar med människor måste jag hålla på med mina fingrar. När jag går på gatan så får jag inte gå på dom där "sträcken" för annars blir jag galen och börjar svära. Jag måste håla på med mina händer och fingrar, för annars blir jag konstig hela dagen.
*snaark*

2004-06-14 03:19
haha _spanky gulligt att inte lämna pommesen ensam.

2004-06-14 21:41
¨Jag har haft en släng av nästan alla ovanstående tvångstankar.
Jag kan få helt sjuka infall, få lust att slå någon eller säga något väldigt elakt. För nån dag sedan skulle jag bjuda en kille på min glass så jag höll fram glassen och han tog den i munnen. Precis då fick jag stor lust att bara trycka ner glassen i halsen på honom och skratta ondskelfullt. Helt utan anledning. Det känns ju lite läskigt.. Jag ÄR ju faktiskt inte ond..

2004-06-14 22:23
Jag måste räcka tunga åt alla som jag stör mig på...Sen måste jag alltid komma upp på trottoaren med högerfoten först..

2004-06-14 23:38
ï mitt fall: sitter i bilen och hoppar med benet/foten upp en liten bit precis när man kört över ett streck eller åkt förbi en stolpe..

-eMmZ- skrek du gonatt till katterna tills du fick tillbaka ett mjao då eller? :)

2004-06-14 23:39
Jag har också sådana där "bekräftelse-tankar". Jag MÅSTE ha svar tillbaka. Och om jag säger "jag älskar dig" eller något sånt så MÅSTE personen säga det tillbaka. Det blev skitjobbigt en kväll, jag tillbringade kvällen med några kompisar och så sa jag plötsligt något i stil med "Ni älskar inte mig, ellerhur?". Grejjen var att de svarade inte! Gissa hur dissad jag kände mig? Det hade ju varit lättare om de bara svarat "jo, det gör vi" och så hade allt varit bra. Men neeej.. Tillslut sa en av dom "Du vill bara att vi ska säga att du har fel, att vi visst älskar dig." Ja, det är väl solklart?! När man VET att jag har sådana här lite småpatetiska grejjer för mig så behöver man ju inte göra det värre eller mer komplicerat!

2004-06-15 17:19
jag har haft ganska många tvångstankar.. bl a att när ja skulle sova o låg i sängen så var jag tvungen att gå upp och röra alla hörn i rummet, kolla i garderoben och under sängen efter monster.. det där me kolla efter monster kunde jag göra upp till 10 ggr på en natt:S

sen när jag åker bil måste jag tugga en gång med käken imellan varje lyktstolpe. jobbigt jobbigt..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-06-15 17:39
När jag väntar på bussen måste jag först gissa på hur många bilar som hinner komma förbi innan bussen kommer..

Och ni som åkt från v-ås till Arlanda.. den där långa kurvan på vägen dit.. inte på sthlms vägen.. den måste jag hålla andan under..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-06-15 18:00
jag har en tvångstanke när jag går på stan; jag går å önskar att nån ska rycka påsen ur handen på mig så jag kan få springa efter å hoppa på personen å slå så hårt jag bara kan. vilken känsla liksom. få ta i för kung och fosterland (som om jag skulle bry mig om dom?) å bara slå. (ja, jag vet att jag har aggressionsproblem).

jag har en kompis som inte kan säga god natt för att det blir ttan dog baklänges, dvs kommer nån under natten när man säger så. jag kan inte säga hejdå till nån innan jag går å lägger mig av samma skäl.