I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-06 18:17

tvångstankar

Jag vet att det är ganska så vanligt med tvångstankar. Det vanligaste är väl det där med att inte trampa på a-brunnar och så..
Har ni några speciella tvångstankar?
Jag kan ju berätta lite om mina.
Om jag går på en väg och det kommer en bil bakom mig så MÅSTE jag hinna före bilen till nästa lyktstolpe. Jag måste också ta vänster fot framför allting.
Innan hade jag en jättejobbig tvångstanke som gick ut på att jag skulle tvätta händerna hela tiden. Och när jag gjorde det så räckte det inte med en gång. Jag skulle göra det först 16, sen 6, sedan 3ggr. 1 gång innebar att jag skulle skölja händerna, smörja in dom med tvål, skölja igen. Detta gjorde att jag blev väldigt torr, folk kommenterade till och med det.. Innan var det väldigt påfrestande att ha tvångstankar, för då hade jag dom hela tiden och om jag misslyckades så kunde jag bli helt knäckt.
Nu störs jag inte så mycket av dom, i och med att jag inte har så mycket, men mina kompisar tycker ändå att jag beter mig konstigt när jag backar och går fram igen för att jag missade att ta vänster fot framför ett löv..