Allmänt dumma hiphopare...
Jag får spel på så kallade "rappare" som säger "äkta o kärlek" till hiphop. Och speciellt sånna som rappat i kanske några månader. Sen sånna som skriver i forumen "tight, jag känner rimmen flöda i min kropp"...mannen va fan e de för skit snack? Försöker sånna passa in i nått som de inte gör igentligen? Eller kanske de apar alla de andra dumma? Det finns inget äkta eller kärlek, man gör musiken, sen man diggar till den om den blir bra eller hur? Till alla som har emot detta jag säger nu, förklara äkta o kärlek? Och speciellt får jag feta spel på nykomlingar inom musiken som leker att de lyssnat på den i 45,4 år men igentligen lyssnade på Back Street Boys när de va små. Jag fick Snoops första skiva när jag va 4 år gammal..jag brukade alltid ta med den till musiken men alla retade mig för de tyckte de var skit. Sen när hiphop blev populärt började alla helt plötsligt lyssna på Snoop Dogg alla andra. Givetvis är hiphop en musik stil och det är inget fel på att prova på att göra beats,spela in låtar eller vad som helst, men inte snobbungar som har rikemans familjer o leker getto...stick med sånna...jag undrar om det finns fler än jag som håller med? Ha d fett...Nikoz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Snoops första skiva släpptes inte 1987, om du nu är 21 år.
Redline!
Dr.Octagon jag e inte 21 hehe jag e 17 ;) Hookt Du har rätt till en viss del. Det är klart att man får lyssna på musiken även om man har lyssnat på den i 1 dag. Men jag får spel på sånna som leker att de e hiphop. Man kan inte va hip hop, du kan endast lyssna eller skapa egen musik ;) ELECTRO-ROCK- Fortsätt med de...han e fet. Och de du sa att det är endast hiphopare som mobbar dig är oxå en sak som jag får spel på. Mannen du va med från början om de...sen så kommer sånna luffiga pst/q fans som kommer o ska leka hiphop o snacka sitt skit om kärlek o sånt bajs haha. Puss
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är ingen som stör sig mer på hur de så kallade "stora rapartisterna" beter sig och skändar allt vi gillar med musiken totalt? 50cent, snoop dogg, JayZ, Pharell etc. etc. jag har alltid tyckt att hårdrockare är töntiga och inte har nån känsla för vad som är coolt/snyggt. det har dom kanske inte, men när jag var på metallicakonserten i helgen så insåg jag att det var mycket mer äkta än något inom hiphopen är idag. nu är metallica bara ett exempel, men där handlar det ändå om 4 killar som är ensamma på scen i vanliga tröjor och jeans, spelar grym musik och folk älskar dom för det. när 50cent spelar kommer han in på scen med ett koppel porrbrudar och med 10 kilo guld om halsen, rappar H-A-L-L-I-C-K och alla pantade brudar skriker sig galna i upphetsningen över hans överdimensionerade bröstmuskler. man fylls av ett sånt förakt. fan också. men är det något som är ett problem i mentaliteten idag, så är det inte svenska hiphopare som inte kan sin historia. det är dom totalt korrumperade MTV-rapparna
Du har fel Nikolakis. Ni grabbar verkar blanda ihop hip hopare & musikälskare/artist/fan?
man blir sååååååå trött på alla sånna här inlägg alltså...varför bry sig???? låt folk göra vad dom vill.. dom lär inte sluta för att du säger så
Och speciellt sånna som rappat i kanske några månader. Försöker sånna passa in i nått som de inte gör igentligen? Det finns inget äkta eller kärlek, man gör musiken, sen man diggar till den om den blir bra eller hur? Och speciellt får jag feta spel på nykomlingar inom musiken som leker att de lyssnat på den i 45,4 år men igentligen lyssnade på Back Street Boys när de va små. Jag fick Snoops första skiva när jag va 4 år gammal. Givetvis är hiphop en musik stil och det är inget fel på att prova på att göra beats,spela in låtar eller vad som helst, men inte snobbungar som har rikemans familjer o leker getto...stick med sånna...jag undrar om det finns fler än jag som håller med? Är det bara jag som är fett trött på folk som tror att hiphop handlar om att vara först? Och att vara så ghetto som möjligt? Försöker passa in? Vafan, vem fan bryr sig vem som passar in, alla som diggar skiten är väl allowed to participate?
"The badder you seem, the more lies you tell..."
Passa in & passa in... det finns alla möjliga som gillar hip hop..och sen finns det hardcore. Inte mej emot...Men det låter skittråkigt att tappa hardcore som traditionellt varit kärnan..
...och dom har alltid fått hårdast props så det är väl det folk påverkas av... utan det skulle nog folk ta efter bling/jiggy/gangster grejjer..fyfan... så vad har ni emot det?
Nikolakis va anser du dig själv vara? äkta? för att du blev mobbad i plugget? för att du har en skiva med en svart kille som sjunger om horor och guldhalsband eller för att du kör hata stilen och ser ner på folk som tar efter i samma musiksmak som dig? dude, du har ingen aning om va äkta är. Äkta är när man kör sitt race och fullständigt skiter i vad andra tycker och gör. Vadå bara för att du har kickat på några beats så är du bättre än mig bara för att ja inte gjort det, även fast jag älskar hiphop?
Nikolakis: Den släpptes inte 1991 heller ;P
Redline!
det spelar väl igen roll hur länge man lyssnat, man kan gilla musiken ändå? om jag har kännt en person i 3 ve´ckor o tycker m personen så tycker inte kalle om den personen mer bara för han har kännt den i 5 veckor.. liksom. dessutom tror jag att människor har ett behov av att passa in nånstans, varpå dom hoppar in i Yoyo-gänget o tror dom är skithäftiga. tror det bottnar i dåligt självförtroende eftersom dom inte vågar va sig själva utan måste spela så himla yo hela tiden. ganska så fjortis, särskilt när folk äldre än mig håller på.
just dedär me tajt o rimmen flödar i min kropp.. det är något jag stör mig som fan på.. om man kollar audioforumet (där de flesta låtarna i mina öron e värdelösa) så ser man hur typ 14-16åringar sitter o ger varann props i en stor sekt, där alla propsar varann för varje låt som läggs upp. oavsett hur de låter, just för att nån ska ge dom props när dom sedan lägger upp sin låt.. och då tappar kritiken sitt syfte totalt eftersom alla "gillar" allas grejjer. just när man hör en låt med flow som låter som en cp-skadad hackspett med röst som en 10åring osv, så ser man nån som skriver "x lägger tajt som vanligt, skönt flow!" men varför ska ja störa mig egentligen, folk får väl tycka som dom vill.. men sjuk smak vissa har.
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Elders P16 Jag skyltar inte om hur länge jag har rappat. Utan om du kanske hade läst ordentligt så får jag spel på "äkta o kärlek" ma de finns inget sånt skit. De e en musik stil o inget annat. O kom med bättre argument ;) Hookt Ja exakt kompis..men erkänn en sak, får du inte spel om rikemans ungar leker getto med bling o sånt? Bannus P16 Faktiskt inte. Det är svårt att visa sin personlighet genom internet, så folk kan bedömma mig på en massa olika sätt. Men tex jag har aldrig klätt mig i baggy eller nått...jag klär mig vanligt men rappar ändå. Men som jag sagt nu 5345464 ggr är att det spelar ingen roll vem som va först utan jag får spel på folk som tror de är hiphop..sen jag skiter i de..vill de ha värsta pösiga byxorna o se ut som uteliggare som dricker whisky klockan 8 på morgonen så är det deras bekymmer =) Dr.Octagon haha jag vet...den släpptes 93..jag gick i ettan då =)
Spyder P21 ja du kanske förstår vad jag snackar om. Och det är inte bara så. Utan som jag har förstått whoa, så på de senaste 3 åren så har dett blivit som en en egen värld för svensk hiphop. Det finns en massa feta rappare här på whoa men på ett sätt så är de överst..du kanske inte fattar vad jag menar men ändå. Typ om vi säger "Kalle" från Eskilstuna som blev medlem igår o skriver "hej kan ni säga nån bra låt med 50 cent" i audio forumet så kommer direkt de "stora" o direkt börjar kritisera eller komma med något dumt...Detta har kanske inte så mycket o göra med saken men jag ville bara säga vad jag tänkte på nyss..pusss
vem bryr sig
Jag har ingen forumsignatur.
alla förutom du kanske
eller vi säger så...många ;)
Nikolakis du gör bort dig, sluta spela ball din nolla
Don't Give Props To The Devil
kewl...mannen vet du vad, om de e nån som e nolla så e de du. kom med nått argument din apa så kan vi snacka. o jag skiter i om jag skämmer ut mig, va ska jag skämmas för folk jag aldrig träffat. så gå hem nu o lek din svettiga luffare
puss glömmde jag ;)
han behöver väl inte nödvändigtvis ha fått snoop-skivan precis när den släpptes. jag köpte Ice T - Rhyme Pays när jag gick i 1an. det var ingen som retade mig för det. har aldrig fattat varför man ska bli retad pga sin musik..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
oj, my bad.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
O_o Jag skrev fel jag fick skivan 93...då jag gick i 1:an. Och jag skämms inte, o mannen du e en luffare som försöker iritera..Hur många gånger måste man säga om samma sak? Läs där uppe o lek inte "mr i am hip hop" ok gubben? puss
o en sak till till alla...jag skiter i vad ni tycker eller inte? de e min åsikt om "rappare" som leker "äkta" vi seees
nikolakis.. och du är "down like snyggast.se bucka bucka, reprezentin tha g:s from the streets, kickin, flippin and keepin it real..." tsss...
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
asså jag får spel...
Vasastan JAO!!
tequ1la P60 ord upp...
abez man kan laddsa upp bilder där..."ord upp" ma stick tönt O_o om de e nån som inte e smart så e de nog du "grabben" plus jag ljög inte jag sa fel...ses bög
Graffare
2004-06-02 20:44
har levt hiphop sen jag gick i trean och lyssnade på TLK och skatade på skolgården. Får damp på den där jävla myxR som snackar om att han har hiphop i blodet och sånt.Även fast han bara är 12 år gammal och just börjat rappa
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Nikolakis P21 ja, man kan ladda upp bilder på sig sjäv och få dom rateade. kul. bar överkropp like whoa! jävla skåphuvvud. poängen är att du säger dig vara down with the hiphop since birth och dissar kids som för övrigt säkert gjort mer för hiphopen är var du och dina stekar-pojkvänner någonsin kommer att göra. visst, skapar du något som för skiten vidare så fuckin fine, men annars.. du är bara ännu en i mängden som dissar kidsen.. 21 eller 17? jag vet 14-åringar som har bättre analys än du.
BinarySoul hejja dig! bra skrivet...
hiphopare vi är så söta med våra pistoler och byxor. weeeeiii... Anticon är bäst.
abez hehe ni alla e så roliga. de e svårt o uttrycka sig på whoa som i verkligheten. me visst jag skiter i vad ni tycker, men abez du ska inte leka vuxen kommer där med provocerande skit saker. o du 0_0 du har lide väl dubbel moral, säger jag snackar med fult språk kolla vad du gör själv..så alla som har emot mig kan suga min kuk ;)
kunde inte sagt det bättre Jonzo ;)
ZZZzzZZZZzzZZZZZzzzZZZzzzz detta va fan den löjligaste jävla diskussionen jag hört på länge.... Det e fan skitsamma hur länge man har varit "down" eller hur "ghetto" man e... diggar man musiken så e det lugnt, e man inne i nåt av dom fyra elementen så e det lugnt... Hip-hop e en livsstil och en musikstil....... Det finns många som lever hiphop o många som bara lyssnar på musiken... lev era egna liv som hiphopare eller vad ni nu e! jag har sysslat med graffiti sen 12 års ålder o musiken har funnits där sen jag va 10.... men jag ser mig inte som mer hiphop än nån som lyssnat i 1 år...