Vad är coolt/töntigt?
Tänkte på den här frågan nu ikväll om samtalade med en kompis om det. Vem har egentligen "rätten" att säga vad som är coolt och töntigt? Är det inte väldigt subjektivt eller har alla människor någon slags allmän syn på vad som är coolt och inne samt vad som är töntigt och har absolut nördfaktor? Skulle vara intressant att höra era åsikter...//Pontus
det töntigaste är ofta det coolaste på något sätt.
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
det är väl töntigt att precist säga vad som är coolt och töntigt? låt människor agera samt uppleva (dvs låt dem få va, låt dem få lyssna på den musik, låt dem få klä sig... osv osv) som dem vill damn it...
jag tycker inte det är sakerna man gör som e töntigt. de e nog snarare hur man gör det, som får folk att tycka det är töntigt. allmänt tror jag många anser att omoget och barnsligt beteende är töntigt.. o andra tycker nog att folk som inte kan anpassa sig socialt är töntar...... eller bara skiljer sig från mängden.. att va otrevlig e töntigt.. att bara tänka på sig själv.... jag tror också utseende kan ge många negativa första intryck.. typiska, att vara tjock, ha glasögon, finnar, stora t-shirtar och fula kläder... HUR MAN PRATAR!..... social kompetens. såna som inte är måna om sitt utsende eller hur dom är mot andra?? å andra sidan har jag stött på människor som stämmer in med vad som man kan tycka ser ut som en tönt, men betett sig så jävla coolt så att de nästan är coolare än att vara cool.. samtidigt tycker jag vissa som försöker va övercoola är dom töntigaste nästan.. ska alltid va så fräcka och bättre än alla andra.. typ.. spänner sig med solglasögon och en fräsch bil, försöker va macho och visslar på brudarna men e oskuld typ? (de va nån turk i min skola).. de skönaste är folk som är mittimellan kasnke? neutrala.. who dont give a fuck men ändå är sköna personligheter? folk som kanske inte försöker vara något.. inga wannabes.. kanske e svaret där.. dom som försöker va coola blir töntar... ähh. jag vet inte.. men de e väl upp till var och en att tycka ..
www.parhamvic.com
fast..... att röka e töntigt.. o att rappa e fett töntigt..
www.parhamvic.com
Ord upp till Parham. Det är mycket upp till både personen själv att avgöra vad som är töntigt. Självklart finns det en allmän syn kring vad som är töntigt. I stil med glasögon, finnar och att man har den kompletta dvdboxen av Star Trek. Men så länge man står för det är det inga problem för mig. Kanske det nästan är töntigare om man skaffa linser bara för att dölja sina glösögon, tränar ner sin fetma för att man skäms. Hur som helst är det svårt att säga vad som är töntigt eller inte. En bild som av många anses vara tuff och coolt är ju rökning, det skulle jag vilja sätta i facket som det mest töntigaste och mest korkade som finns.
Jag tror att många nördar tycker att dom är rätt coola även om dom vet att medelsvensken tycker dom är töntar. Så har dom sina nördpolare som kanske delar samma intresse som medelsvensken inte förstår. Pallar knappt att umgås med vissa vänner längre, för mycket: Dyra bilar, flashiga lägenheter, gå på gym, ragga brudar och inte förstå sig på folk med kreaktiva intressen som inte är sport.
Pack! Pack! Pack!
Word up till eYe! Ska ut på balkongen och ta en cigg nu bara för det. Ah fuck, jag har ju linser också! Guuud vilken tönt jag är som inte flauntar mitt synfel.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
eYe Ja, goddamit vilken supernörd du är! Att du inte skäms!!! Du ska vara tjock och osmidig som alla andra koola människor.
Jag ville mest väcka någon slags opinion, jag skrev "kanske" innan också vilket visar att det inte är något definitivt. Nej jag förstår folk som skaffar linser, det är smidigt och allt. Men jag tycker man har förstått det fel om man skaffar linser för att man fått en bild av att det skulle vara töntigt att ha glasögon, vilket är en allmän opinion. OneTrick: Sluta röka, så fett jävla skabbigt. Akta dig när vi ses! Om inte du slutar röka så tänker jag börja röka upp alla dina cigg.
mfs Vadå bild, det ÄR töntigt med glasögon. Det är liksom fakta 4-eyes! :-p Och det där med träningen var ju bara... så absurt.
rökning är bara coolt för att det är coolt att vara självdestruktiv. Ok det är snyggt också iofs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hur man själv fungerar o va man gillar e de ända som betyder något
Slickad av /
Annars är det jävligt coolt att supa, erkänn? Desto mer promille desto finare människa. Människor blir åtminstone finare. Annars är det rätt töntigt att vara kristen, nykterist. Eller det är ändå lite coolt med Jehovas vittnen?
eYe: Men är det coolt att ha tandställning då?
Man måste också göra skillnad på att det är coolt att supa men det är töntigt när andra super. Andra människor är i princip alltid töntiga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
AEGIZ: hehe klockrent uttalande....
http://www.alleycat.se-- http://www.showdowngbg,se -- http://www.jonk.se -- http://www.myspace.com/perfektklubb -- http://www.myspace.com/belsepub
hahaha Aegiz sa det, Andra människor är i princip alltid töntiga.
eYe: Anledningen att det är töntigt med folköl beror väl snarare på att folket i de äldre åldrande vill ta avstånd från sitt unga omogna högstadieliv där stamkund i turkkiosen var en del av vardagen. Jag tror nog inte minderåriga skulle ha något emot att dricka starköl och starksprit om de kan få tag i det. Men visst är det väl rätt svinigt med 2,8or aka staketpiss? 3,5 går väl an, men det är ändå coolare med ett helrör. BRATS är förövrigt ärketöntigt!
bowling o glasögon är coolt.
det är helt klart coolt att röka. det vet man för att james dean rökte, medan bill gates inte gjorde det. det har min vän jochman berättat. det är helt klart töntigt att planera in sitt kejsarsnitt i kalendern, efter när man tycker att barnets nedkomst passar. då är man inte förberedd på ett rough liv, utan är mer en sån som äter paté och har husa.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
hehe
vara sig själv, stå för vad man tycker osv, de e coolt. töntigt att vara falsk å fejk. mjäkiga jävlar som ska vara alla till lags... BLÄ
att försöka vara någon annan är töntigt
UtanAttTveka: Men kan inte det vara en själv att vara någon annan?
neej fy fan. man kan blanda olika stilar o så.. men det är alltid ens egen i slutändan vad jag tror att jag syftar på är att ställa sig in o klä sig vågat bara för att alla andra gör det och får killar ... du fattar nog
Det är coolt att vara sig själv och stolt över det, för det märks när en människa är det. Säg att en människa är det, men ändå klär sig som alla sina kompisar och springer omkring och leker ball. Det drar ner en hel del på cool-heten, för då känns det som om personen i fråga igentligen inte är så stolt över sitt riktiga jag. men det var väl ganska självklart för alla? frågan är ju igentligen om det är lika självklart ute i det verkliga livet som i huvudet....ni förstår.
19 Din IQ beräknas vara 126 - 135. Detta motsvarar 96:e till 99:e percentilen, dvs 96% av befolkningen har en IQ mindre än eller lika med 126. 98% har en IQ mindre än eller lika med 135.
det är coolt att vara töntigt det är töntigt att vara cool
isåfall e de fan coolare att snusa, tänk dig en fet kepa, flanell skjorta och en svettig gammal trucker kepa o en fet ettan under läppen, sen ska man vara rapp o rev i käften o alltid under kommentera kvinnor, jag ska nog bli lastbilschaffis oxo, så kan jag komma o trasha hemma hos dig mfs :P /
Slickad av /
oj skrev kepa visst två gånger
Slickad av /
Att försöka anpassa sina åsikter och synpunkter till att överensstämma med sin omgivning hela tiden, är töntigt. Att medvetet försöka få folk att känna obehag är töntigt. Att syssla med saker för hur det anses att syssla med den saken, är töntigt, tex att rappa för att man då anses cool, och inte för att man är intresserad av musik. Att vara missgynnsam mot sin omgivning är töntigt, tex en kompis frågar om du kan gå och hämta honom ett glas vatten, när du ändå ska gå dit bort, och du vägrar, bara för att jävlas och trycka ner honom. Det är töntigt att vara medveten om att man inte är schysst mot sina vänner, och låtsas som ingenting, tex om man snyltar på sina vänner, och låtsas som att ingenting har hänt. Att röka är inte töntigt, det är bara jävligt respektlöst, både mot sig själv, och framför allt, mot sin omgivning.
"The badder you seem, the more lies you tell..."
"Att röka är inte töntigt, det är bara jävligt respektlöst, både mot sig själv, och framför allt, mot sin omgivning." Bra sagt! Att inte hämta vattnet åt någon när man ändå ska dit skulle jag inte klassa som töntigt utan mer som något tyket/oschysst.
varje person har en egen syn på vad töntigt är tycker jag. jag tror min syn på vad som definierar töntigt skiljer sig drastiskt från adam 15 år som gillar cs o åka moppe eller johan som spelar hockey o hänger i det "coola gänget". det är är helt enkelt en smaksak. av det som skrivits här så hade jag gott o väl kunnat klassas som en tönt. men jag ser töntar varje gång jag vänder mig om ute på stan osv. samtidigt som dom kanske ser mig som en tönt.. det tror jag..
Tribaltatueringar och tjejer som efter gymnasiet ska "se världen och plugga språk ngn stans". Det ligger på shitlist.
Det ær tufft att vara snæll, yeah!:P
det är tufft att vara ärlig
hockeybögar e d töntigaste som finns...
en död moderat är en bra moderat
det som är töntigt för dig är coolt för mig och vice versa,,,,,,lägg av för fan!!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Vilken töntig tråd.
No cake for the impurity!
det är extremt töntigt med folk som bär vaoen bara för att dom inte vet hur man slåss som en man.
ps,jag ber om ursäkt för stavningen i mitt senaste inlägg och skyller på att jag är trött. eftersom det är töntigt att sova.
Hangaround
2004-05-30 04:03
rollspel och fantasy är bland det coolaste som finns..får se hur ensam jag är att tycka det;)
Skilj på nörd och tönt, nörd är soft! nörd är iprincip alla som verkligen brinner lite extra för något!
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
Well finns väl inga saker som är till 100% bestämt att vara töntigt, utan det uppfattas väl av varje individ. Tech Du e inte ensam om det ; )
parham: man kan vara mån om sitt utseende även om man har finnar elelr glasögon eller typiska töntbyxor som är för korta. beror på vad ma ntycker är snyggt. plus att finnar beror på hormoner, vilket gör att dom inte försvinner hur många gånger man än tvättar sig.
jag tror att när personer säger att något är töntigt så tror jag dem menar att det är annorlunda
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
wtn: De flesta extremsporterna är väl coola och annorlunda ?
eYe men neeeeej, rollspel är ju för de cooola lirarana ju.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
eYe tycker jag inte, tycker rollspelare/lajvare och liknande i regel är asballa
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
nc jag tycker det är töntigt med folk som inte vågar bära vapen, och hävdar att anledningen till att de inte gör det är att de kan slåss som riktiga män...
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
Folk dom "är sig själva" genom att stanna för röd gubbe när dom ska gå över gatan, och det inte är en bil påväg.
Coolin' in the scene like a horse in a stable