I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-24 09:29

knas hemma

ja har skrivit en inlägg om de här förut... de handlar om min tjej kompis som blir slagen hemma....
här om dan så planka hon å min guzz me mig på pendeln... å själv klart kommer kontrolanter å plockar henne å min guzz...
medans hon fick skriva ner alla sinna uppgifter så börja hon stört tjura... tjejen får inga cash av morsan, hon har aldrig fått månads peng... hennes morsa drar in hela summan... hon får aldrig deg te nya kläder... hon baxar allt sitt smink... å nu kräver morsan att hon ska pejja hela beloppet själv, utan att morsan hjälper till att lägga ut... sen blir ju inte saken bätre av att hon får stryk me gämna mellan rum av sin styv farsa... han dunka hennes huve i golvet 3 ggr sist... ja å min polare planerade att gå å sätta en yxa i dörren, men isåg att de kan ge svåra konsekvener, för hennes del... ja skiter i om ja får knas... hon e ändå en tjej som blir slagen å dessutom min polare... hon förkänar bättre...
om nån undrar e hon 16... morsan e falkare å har torskat förut på barnmisshandel... men har ändå kvar både barn å ungar... styv farsan är en bög försäljare bara som ser ut som en påse skit å som gör allt för att provesera min polare...

då till frågan... nån som har en idé?? funderar nämligen på att plocka snubben utanför kåken så ska han få smaka på sin egen medecin... nån som har nått bätre att komma me??

Du har en fågel!

2004-05-24 10:09
tykker hon ska rymma hemifrån!

Socialen kan inte göra så mykket...dem bajjar i en!!

2004-05-24 10:14
håller med föregående talare, soc e inge vidare... men, det e bättre än ingenting...
Science Genius Girl

2004-05-24 10:23
concreteheart dra o läxa upp farsan för fan! är han stor ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-24 12:23
Bonita

men om de kontaktar föräldrarna och varnar dem så lär ju det resultera att hon får stryk efter noter.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-05-24 12:42
Socialen ingen bra ide...

Det räcker med att föräldrarna klär upp sig lite går med dit och säger ja dagens ungdomar, vilken livlig fantasi...

Sen att socialen är kass är helt sant, men det är inte dom som jobbar där som bär skulden dom ska fan rädda hela sveriges framtid och är ett trött team på 10 pers. Dom gör sitt bästa, men dom har inte tid till att utreda osv. Så om du inte kommer dit med några ben brutna och ett dussin skottskador kommer det inte hända mycket...

Den rättvisan man får är den man skapar. En hälsena avskuren skulle kanske få gubbjäveln att tänka till...Men som jag alltid säger. Be är den enda rätta...
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-05-24 15:12
ni är väl ett kompisgäng som känner till det här eller?

2004-05-24 15:31
vad heter de: PBU?
ring soc eller pbu anonymt och förklara situationen, så kanske de kan berätta mer vad de kan göra. sen kan du avgöra om det verkar värt det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-05-24 15:42
snorty F20

Syftar du på BUP? Barn Psykiatriska mottagningen?

Dom hjälper nog, hellre det än soc.

2004-05-24 16:31
ja, det kanske var så de hette?
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-05-24 16:31
tror socialen e bästa idén. De lyssnar osså på ungarna.. inte bara föräldrarna o hon kan få ett nytt hem eller dyl om det e förjävligt där.... menar kan ju knappast göra någon skada.... menar tycker det e lite skitsnack om att soc. inte hjälper i såna situationer... känner folk som fått det bättre i liknande situationer med hjälp av dom.

2004-05-25 11:22
din vän kan ju också ringa typ kvinnojouren och sånna grejjer? tror det ska vara ganska bra, sen tycker jag styvfarsan borde smaka bollträ. peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-25 11:43
Varför snor morsan alla pengar? Kasst ekonomiskt eller? Isf kan man söka fördubblat studiebidrag...fast då snor hon väl säkert det med...socialen brukar inte göra så mycket, men man kan ju alltid kolla...jävligt svårt. Man klarar ju sig fan inte utan pengar, iofs kan man ju sno en hel del och så, men ändå.

2004-05-25 11:45
snacka med personerna som är inblandade o soc.,

2004-05-25 15:35
en yxa i dörren skulle lösa allt. haha

2004-05-25 15:47
smek
Vad har dörren gjort?

2004-05-25 15:52
vet ni? kvinnojouren hjälper oxå. hon kan testa d. stackars tjej... ledsen för hennes skull...
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-05-25 18:10
concreteheart: fy fan sånt där är det värsta som finns, det skönsate skulle ju vara att misshandla en sådan snubbe ordentligt. men frågan är om det inte blir värre för henne. Har ruskigt svårt att sätta mig ín i det för jag känner ingen som råkat ut för det..

2004-05-25 18:43
jag kan inte ge några vettiga råd så jag ska itne ens försöka.

angående att morsan "snor" pengar. föräldrarna har faktiskt rätt att göra precis vad dom vill med era pengar...har en polare som satt och läste lite lagar. tydligen är det helt upp till föräldrarna att förvalta alla ens inkomster (även sånt som du jobbat ihop) om dom anser att det är dåligt för din uppfostran eller liknande. så om tjejen aldrig fått studiebidrag, barnbidrag osv så är det nog tyvärr inget man kan använda emot hennes morsa. men jag är inte helt hundra, nån som kan bekräfta?

2004-05-25 19:24
känns ju förjävligt om hennes morsa bara kan ta pengarna ifrån henne, det gör ju inte direkt saken bättre. och det borde väl kunna användas mot henne. men vem fan vill sätta dit sin morsa i domstol då? jävligt jobbig situation din kompis är i, man har det ganska bra ändå ..

2004-05-26 01:20
Jag snackade med en jag känner väldigt nära på soc. o hon sa(inte citerat) :

Det är bra idé att gå till soc. Det är ju brottsligt att slå sitt barn. Det kommer då att göra en undersökning hemma hos henne o dom kommer snacka med föräldrarna och din tjejkompis om situationen. Om tjejen säger att hon blir slagen och säger att hon inte kan bo där och förädrarna nekas kan det tas vidare och det kan då bli ganska komplicerat, men i de allra flesta fall så brukar föräldrarna ge upp då eller innan för de märker att det blir väldigt komplicerat och onödigt mycket slit med att inte låta henne gå. Annars så kan soc. fråga några (har för mig det kallades LVU) och be dom att ta tjejen ifrån sina föräldrar emot föräldrarnas vilja. Dom kan godkänna det eller neka det, och annars går det vidare till tingsrätten (om jag minns rätt med det sista).

Jag frågade henne innan och jag har för mig att hon sa att det går till rättegång om det inte kan lösas mellan parterna.... men det händer inte ofta. Då blir det ord för ord.

2004-05-26 06:40
Fy fan jag bli så jävla lack när jag läser sånt här. Barnmisshandel är något man inte kan acceptera under några som helst former. Kontakta soc och se vad de kan göra.

Om någon här har läst "pojken som kallades DET" så förstår dem nog varför jag blir upprörd
???

2004-05-26 07:10
Jag tycker fan du ska söka upp hennes styvfar o behandla det äckliga fanskapet som en slampa. Vid sånna här tillfällen går det inte att dalta. Ett kok stryk är exakt vad jäveln borde ha.

2004-05-26 07:16
Tjejjouren ska hon vända sig till, inte kvinnojouren, även om de säkert också skulle ställa upp.

?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2004-05-26 07:18
Pinoccia, jag undrar ju vad dom kommer göra åt saken. för problemet sitter inte i henne. tycker det är helt fel att det är hon som ska behöva söka hjälp när det är hennes morsa o styvfar som är sinnessvaga.

2004-05-26 07:57
Nej det var ett inlägg bara, folk borde veta vart kvinnor och tjejer i olikia åldrar kan vända sig lättast med mest chans till hjälp när det gäller kvinno- eller tjejjour. Alla andra hade skrivit kvinnojouren. Det är inte riktigt samma sak som tjejjouren.

Tjejjouren kan ge oerhört bra med stöd, och nej, problemet sitter inte i henne, men hon har problem, och de kan hjälpa, och jag förstår inte varför du inte tycker att hon ska behöva söka hjälp, ingen ska behöva gå igenom svåra saker själva, man behöver stöd och hjälp, inte bara utav vänner utan av folk som vet vad de gör. Det behöver inte vara fel på en för att man behöver det.

Nu är det ju så att hennes föräldrar är "sinnessvaga" och de lär inte söka hjälp, men hon borde göra det, hjälp att komma ifrån sina föräldrar.
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2004-05-26 08:54
Gå till tjejjouren och få hjälp därifrån
ring bris och kolla vad de säger
fotografera eventuella skador
nästa gång hon får stryk åker ni in till sjukhuset så en läkare tittar på henne (bra ifall det blir rättegång)
anmäl det till polisen
erbjud henne att bo hemma hos dig så hon slipper bo hemma

ett tips är också att be henne skriva dagbok, det fungerar också som "säker källa" vid rättegång och dylikt.

gör någonting nu, låt henne inte stanna där.
lycka till
Främlingar är vänner du inte känner och jag är en fruktansvärt spännande människa.

2004-05-26 22:20
555: kommentar till ditt inlägg. Socialen kan hjälpa! Jag skulle gärna vilja veta varför du tror det om soc? Okej, dom har gjort många misstag, lite alltför många..men, dom är bra också. Om man får en bra socialsekreterare som verkligen försöker, så brukar det inte vara några problem.

Jag ger faktiskt (även om det inte låter nå bra) en stark rekommendation att gå dit efter att hon blivit slagen, därför då har soc nånting att gå efter. Det behöver inte vara så första gången hon går dit. Men antagligen så måste dom ha något slags av bevis.

concreteheart: Du måste gå till soc. att du inte redan har gått dit, är nästan skamligt! Att ha tankar som att slå skiten ur föräldrarna, visst det kan man tänka, men man ska aldrig göra! Det får bara omständigheter för dig själv. Och antagligen blir det inge bättre för din tjej kompis.

Pappas flicka med ballonghjärna..

2004-05-27 15:09
jag säger bara: FUCK SOC!! har haft med dom att göra hela livet... dom har fan inte hjälpt mig ett fucking jävla piss!! vad får er att tro att soc hjälper så mycke!? asså, jag håller med som nån skrev tidigare... föräldrarna behöver bara klä upp sig lite, så säger soc att de inte verkar vara nå problem, så lägger dom ner shitet, för att dom inte pallar ha med de att göra nå mer!!
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2004-05-27 18:53
Håller med snöskoter. Kan inte skada att gå till soc. Läs det inlägget som jag innan skrev.

gurknäsa

Kan ha varit att du fått en dålig utredare? Man brukar tala med den utsatta också och lyssna på vad hon har att säga.

2004-05-27 20:34
kanske_online P17

jag har haft typ alla socialarbetare i avesta... nu har jag blivit satt på nåt ställe 65 mil hemifrån pga dom...
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2004-05-28 10:18
ja har vart borta så ja har inte kunnat läsa allt... å ja orkar inte blädra igenom alla 44 inlägg nu... så ja har läst de första, men alla brukar skriva samma sak ändå mot slutet...

1) att läxa upp farsan e redan en idé, grejjen e bara att ska ja slå han lika mycke som han slagit henne genom 10 år så kommer han nog vara död...
styvfarsan e inte specielt stor, vist, han e inte liten, men ja tar han nog, absolut dessutom om han e oförbered...
grejjen e bara att ja brukar vara där, så han känner igen min röst om ja har råna luva, å ja kan ju inte bara slå utan att förmedla mitt budskap...
så ja har då tänkt oxå att ja ska hyra en snubbe, känner massa folk som skulle kunna göra allt för lite pengar.

2) socialen har ja hört både de ena å de andra om... hört mest att de e knas... dessutom vill hon inte dra in för mycke andra i de, typ snut å sånna... hon e mest rädd för att hennes små syskon ska fara illa tror ja... hon e den älsta å hon vill inte belasta dom me skit...

allt känn som en jävla såpa... just nu väntar vi bara å ser vad som händer med räkningen hon fick på 800 som hennes morsa vägrar pröjsa... å morsan säger att även om de e dom som får betalningsanärkningen så kan dom föra över den på henne... skit snack me andra ord... unge under 18 skall tas hand om föreldrar som då oxå har ansvaret, ja har kollat upp allt, å de e päronen som åker på skiten, så hon snackar skit för att skrämma henne... så snart får väll dom problem me kronofogden eller nått å då kommer helvetet braka löst... så just nu e ja på min vakt å inväntar nesta stund... får väll uppdatera så ni vet hur de går för skiten

tack för seriösa svar å folk som bryr sig...
de e en hård värld...

pizz
Du har en fågel!

2004-05-28 10:50
föräldrarna e försörjnings skilldiga tills hon e 20...
pratde me min kurator...

2004-05-29 12:08
jennie-is-back

sheeet!! snacka du me din kurator för att en snubbe på nätet som du inte känner eller har sett känner en guss som har problem... om u nu va så så har ja inte riktigt ord till hur shyssta vissa kan va som tar sej tid åt folk som dom inte äns har en aning om vem de e... propps till jennie :D
Du har en fågel!

2004-05-31 19:25
john08 P19 han skrev att han och hans kompis skulle göra det, och det verkar jävligt onödigt. typ som du sa vad har dörren gjort. jag var ironisk

2004-05-31 22:23
betonghjärta.. concreteheart..

är du säker på att det är chill för din kompis att du skriver ut fett personliga saker om hennes familjesituation?

bara tänkte..
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2004-05-31 23:22
concreteheart många har problem... just me sånt. d e inte så att jag lyfte luren o undrade me en gång... frågade henne när jag pratade me henne... för längesen. även jag känner folk som har såna problem du vet.

2004-05-31 23:23
jag vet hur jobbigt d kan vara så d va lika bra att fråga... tycker jag. =)

2004-06-01 08:45
abez

ja har snackat me henne å de e lungt... så länge ja inte anger namn etc etc...

men nu börjar de gå för långt varjefall... så ja å min polare fuderar väll på att älda upp hans bil nu snart
Du har en fågel!

2004-06-03 14:09
tycker du ska fixa nån som spöar på gubbjäveln... hota honom med att nästa gång du slår henne dör han. då skulle jag bli skraj iaf.

om inte det funkar gå till soc.
asiwouldsay
AHB AHB

2004-06-03 17:49
Jag tror du förmodligen har fått förslag på allting som är möjligt. Har du funderat någonting över hur hon/ni tänker gå tillväga?

2004-06-03 22:29
Hon lär ju gå te soc.. de måste väl hjälpa.. om det var min polare skulle jag låta hon bo hoss mig lr nån annan om de vart värre.. (kan det bli värre?) sätta en yxa i dörren.. sätt den i hans bröst..
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-06-04 00:16
smek
Jag var trött;)

2004-06-05 13:20
just nu varjefall så planerar vi att hon kanske ska flytta hit hem te mig... men vi får se... allt e ju upp te henne, de e hon som måste bestemma sig... ingen annan kan ju bestämma åt henne... men hur som hälst så planerar vi fett me skit för styvfarsan...
Du har en fågel!

2004-06-05 18:11
Soc.. bris.. andra organisationer?
Graffare

2004-06-05 18:34
nej för fan asso!
har varit med om en nästan likadan situation fast det var våldtäkt,efter ett år så slutade gubben bara.
få ut henne i huset är det enda bra rådet. varför ge honom stryk?
gråta över spilld mjölk?varför ska man hämnas?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-06-06 19:59
Då tänker en annan farsa efter.. våld kan vara bra.

2004-06-07 00:22
DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖDA HONNOM MANNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/ps hjälper dig

2004-06-07 00:34
Vissa förtjänar det ju verkligen med...

2004-06-07 02:56
visa var skåpet ska stå ta till baseball träet och gå ut på jakt!

2004-06-07 11:28
Dags att spöa skiten ur farsan kanske? Brukar inte vara för sånna lösningar, men känns som det bästa alternativet här. Spöa på farsan, gör han nått igen så spöa på honom värre.
Better active today than radioactive tomorrow