I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-05-20 09:59

Tillhörighet

Jag är en sådan som letar efter ett gäng där jag verkligen passar in. Som det är nu fladdrar jag runt mellan lite olika gäng och är halvmed i allihop kan man säga... Det har sina fördelar men egentligen letar jag nog bara efter en krets där jag verkligen kan känna mig hemma och trygg, där folk är som jag..

Tyvärr kan man inte prata med kompisarna om det riktigt för det blir lite som att säga att de inte duger men vad gör man?!

Någon som känner likadant?

Så det så!!

2004-05-20 13:30
Jag själv har många bekantskapskretsar..
- Barndomsvännerna i "hooden"..
- Graffitimålarna/hiphoparna..
- Aktivisterna/antifascisterna/de politiska..

Känner mog olika trygg bland dom, i olika tillfällen.. Svårt att förklara, men..ja

Det är la dumt att bara umgås i en enda krets? Tycker det blir lite väl inskränkt och långrandigt då
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-05-20 13:45
Men alla mina kretsar flyter ju ihop hela tiden! Ett tag lyckades jag ha nästan tre stycken, men det är bara en enda stor krets nu.

Och Little_Shine... sånt där ger sig med tiden. Såna weirda umgängeskretsar man hade på den tiden, oj oj. Det brukar urarta till att det blir ett slags allstar-gäng av de bästa från de olika kretsarna som blir ett kompisgäng till slut.

2004-05-20 13:51
Det är nog sant som Eksem säger.. Att allt egentligen flyter ihop till slut!
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-05-21 09:15
AlexxxelA P22
Det är inte riktigt den typen av gäng jag menar... Umgängeskrets är kanske mer rätt benämning...

hlgrsn
Nae, det är klart att det kan bli långrandigt å så men att ha några kompisar som ligger överst skulle itne vara fel...

Eksem P21
MIna kretsar flyter nog inte samman.. De är för olika..
Så det så!!

2004-05-21 22:24
jag vill också ha ett gäng.
fast sen kommer jag på att jag egentligen är sjukt introvert, och inte klarar av att umgås.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-05-22 04:28
jag känner ingen tillhörighet
det är kanske jag är så trött på allt

2004-05-22 04:29
inte på allt ju:P

2004-05-22 10:26
Det blir ofta så att de andra har något gemensamt som jag saknar. Visst, man kan vara med ändå men det känns ändå inte helt rätt...
Så det så!!

2004-05-22 14:46
Jag tillhör mig själv, men rör mig i dom flesta kretsar...
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-05-24 01:36
Det e inget gäng du behöver, jag har vart i samma sits. Det du behöver är nån eller ett par pers som förstår dej. Jag har haft turen och hittat dom.

För att få dom och förstå dej så måste du börja förstå dom, och du kommer märka med tiden vem eller vilka som du hör hemma med, för det kommer va den som du kan öppna dej o säga vafan som helst, på vilket sätt som helst och han/hon förstår dej totalt.
Det är även då du kommer märka vilka som e dina riktiga vänner och vilka som inte e dt.

lycka till

PeaZe
FaZ representing R.B.Y FamilY

2004-05-24 10:13
jo känner igen mig i det där.
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-05-24 23:05
Little_Shine
Jag känner likadant.

Jag är typ med ett gäng som bara pundar och super och så är jag med folk som bara tränar och mår bra och så är jag med helt vanliga personer i skolan.

Så man anpassar ju snacket en hel del beroende på vilka man är med, utan att för den delen ändra på sig själv.

fast jag börjar tröttna lite på dem som håller på med pundandet, även fast dem är mina äldsta kompisar och jag gillar dem väldigt mycket, vi har inte samma intresse längre.

Asså, bara man vet att man kan lite på sina vänner så trivs jag.

Och så är det!!!