Kommer ihåg? Han som var döende och hans ev. barn
Jag kommer ihåg för ungefär 1,5 till 2 år sedan skrev någon användare som jag inte kommer ihåg nicket på det som jag blivigt mest tagen av vad jag läst på internet. Eller i övrigt också. Jag kom iaf att tänka på det idag. Hur som hellst. Han som skrev tråden var döende av någon sjukdom. Han hade ungefär ett halvår kvar att leva, det sa han att läkarna sa då. Hans dilemma var att hans flickvän väldigt gärna ville att de skulle skaffa ett barn tillsammans. Han hade också alltid velat ha ett barn, dock kanske inte i så unga år. Men, hans fråga var om det är rätt att sätta ett barn till värden när han var medveten om att han inte skulle kunna vara med när det växer upp, och kanske inte heller ens när det föds. De hade dock pratat med sina familjer och de skulle ställa upp till 110 % för barnet om det blev så. Sjukdomen var inte ärftlig så barnet skulle inte få den överförd genom gener. Min fråga är om någon kommer ihåg hur det gick? Jag antar att han inte skulle ta illa upp och se detta som att jag hyenamässigt vill tränga mig in i hans privatliv, eftersom han själv tog upp det här och tackade för allt stöd han fick. Kommer ihåg att många skrev att de gråtit när de läst vad han skrev. Hur som hellst känns det som att det skulle vara en lättnad att veta hur det gick. Just på grund av att den tråden påverkade mig så mycket.
We are just statistics, born to consume resources.
|