Att Förlåta, den största uppoffringen.
jag vet inte hur jag ska börja men... jag har växt upp med bara jag o morsan,inte tekniskt men det känns så. från det jag var 1-6 var morsan ihop med en kille som jag trodde var min farsa, skitschysst. helreko snubbe, schysst mot morsan osv. och sen när jag var sex gjorde dom slut, och vi hade kontakt ett par år för at sen bli sporadisk kontakt och för att senare upphöra helt. sen när jag var 7 blev morsan ihop med en alkoholist, också snäll, men helt oansvarig och ibland jävligt jobbig, humörsvängningar osv.
men det handlar egentligen inte om dom, och inte min morsa heller. utan om min farsa, min riktiga det vill säga. han var pundare, horsare antagligen. när jag först blev medveten om vem han var så ville jag självklart möta honom,men han vågade aldrig.jag ville träffa honom men jag fick aldrig göra det öga-mot-öga för han vågade aldrig ta kontakt för att han skämdes. jag har träffat honom ett par gånger men då var jag för liten för att ha några klara minnen. den här informationen har kommit fram efteråt, på ett eller annat sätt.
sen när jag var tretton, 1997, så dog han av vad min morsa sa var blodförgiftning. vilket ju var ganska sant om man nu vill betrakta hiv som blodförgiftning. och ända sen han dog och jag fick reda på att han var pundare av min styvfarsa ( min morsa vet ännu inte att jag vet) så fördömde jag honom, om folk sa något i stil med din mamma skämt fast om min farsa och jag sa att han var död så blev folk ledsna och sa förlåt. varpå jag sa att det var lugnt, att han var en idiot i allafall och att jag sket i honom. men nu på senare tid har jag förlåtit honom, främst för att jag fått reda på saker om hans hårda uppväxt och att folk som min morbror har berättat om honom. så nu på senare tid har jag förlåtit honom och tänker dedikera en tatuering till honom.
ni som inte orkar läsa det där brevet jag "råkade" skriva så vill jag bara säga:
var inte så snabba på att döma, förlåt mer än ni dömer. tänk på folks uppväxt.
Man kan komma att ångra det annars.
/ en som vet.
Sittin sideways...