I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kristna symboler på modet...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-04-01 23:59

Kristna symboler på modet...

Jag vet inte om det är någon annan som har reagerat över detta men helt plötsligt går alla mode-snubbar runt med kors runt halsen... bl.a. flera av mina bekanta som absolut inte är religiösa på något sätt.. jävligt idiotiskt och skumt tycker jag...

först tyckte jag inte det var så farligt men idag fick jag höra en grej som öppnade mina ögon litegranna... en polares flickvän hade på sig ett stort kors runt halsen, och han blev skitförbannad på henne. han sa att, "okej, men imorgon kommer jag att ha ett hakkors runt halsen då".. hon blev ju jävligt förbannad men han fortsatte "jag kan sätta tusen spänn på att kristendomen har dödat fler judar än nazismen i historien, så korset är ju värre att ha runt halsen, eller hur?"

SÅ JÄVLA RÄTT!

folk fattar fan inte vad det är för saker som deras smycken symboliserar... jag antar att jag kommer att få en massa folk på mig för att jag snackar skit om kristendomen, men min polare har väl rätt?