I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spelmissbruk...fuck

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-28 20:59

Spelmissbruk...fuck

Jaha...var ute på krogen i går...först var vi på en resturang där spelade jag bort 200 kr på typ 5 min på de där jävla jack vegas maskinerna.

Sen gick vi ut på en krog och där spela jag black jack.
Satsa på att spränga så jag satsa 60*5 alltså 300 kr och hon vart tjock och jag vann 600...jätteglad vart jag!
Men fan i helvete...spelade upp skiten..det var sinnesjukt. Jag satsade jättemycket igen...men hon fick 21! jag satsade 5 gånger och hon fick 21...5 gånger i rad! förlora allt och lite till...

drog tillbaka till resturangen med kompisarna och spela bort 200 kr till...

åkte hem till flickan och hon vart galen på mig...
Nu hade jag förlorat allt som allt 1200 kr..

Men kom på en plan..genial som jag är! tippar jag på oddset för 200 kr på vissa matcher så blir oddset runt 6,00. Då vinner jag tillbaka mina 1200 kr!

men det gick åt helvete...

asså jag vill sluta spela..jackvegas är skit...black jack är 40% mot 60%...varför spelar man?

man slänger bort hundring efter hundring...sen köper man rabbatkort till busen typ för att känna några extra kronor på det..haha

fattar nada.

nån med liknande problem?

Blao Blao

2004-03-28 21:47
proddare i feel u.
har haft samma problem i 5 år. då var jag 14 o börja med oddset.
tror att det sitter i mina vener
maybe you might be more than just a one night lady<br>

2004-03-28 21:57
Lu manera ;)

men jag har bestämt att sluta spela våldsamt på jackvegas maskinerna, de gånger man vinner kommer ändå aldrig väga upp de gånger man förlorar.
Högst 100 spänn nästa gång jag är ute. det är väl OK?

sen ska jag väl fortsätta tippa som vanligt. Där kan jag påverka med lite kunskap, t.ex lången och sånt.
Men i bland skulle det vara skönt att inte vara girig, att bara låta pengarna ligga där och spendera dem på nått helt annat.

melack - jag lyssnar på dina ord, tackar.

Blao Blao

2004-03-28 21:58
L - Burna - har du slutat spelat?
Blao Blao

2004-03-28 22:39
Lite offtopic men hur går det ihop det där med black jack är 40/60% borde det inte vara 50/50 ?

2004-03-29 00:16
Banken har större chans att vinna än spelare.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2004-03-29 16:06
Marcan, ja, men deras edge är inte alls så stor som 60/40..

Dessutom är Jack Vegas idiotiskt, man kan aldrig vara "a long term winner". Skräp.

Att dessutom spela för att täcka tidigare förluster är idiotiskt. Sök hjälp.

2004-03-29 16:23
"men jag har bestämt att sluta spela våldsamt på jackvegas maskinerna, de gånger man vinner kommer ändå aldrig väga upp de gånger man förlorar.
Högst 100 spänn nästa gång jag är ute. det är väl OK?"

HAHAHAHA
Sådär pratar en riktig missbrukare, spelar ingen roll om det är alkohol, opium eller spel.

"Bara lite, det gör ingen skada, eller hur?"

Som att du måste få bekräftelse för att stilla ditt samvete som du fortfarande har.

2004-03-29 18:28
farligt som fan..har varit i samma sits fast kanske värre.. kunde spela om hundralappar per omgång med polarna och sen tipa för hundring på oddset... ! så jag vet hur det är!

har för mig att det är något ämne som stimuleras i hjänan, som gör at man vill lira..

och tro aldrig att du kan vinna tillbaka det du förlorat..det är bara att acceptera!! du kommer endast förlora mera..!!!!

mitt tips..du har iaf förstått ditt problem, och om du inte kan hantera det själv, alltså lägga och och lira totalt,,(iaf med pengar) så kanske du ska ta kontakt med någon!??! man brukar väl säga att det blir sjukligt när det tar över vardagen,, men lägg av med skiten så snabbt som möjligt!!

good luck
I aint talkin romance, but you get swept off your feet!

2004-03-30 16:37
LittleJohnny

LOL! =)

nej den vanlige svensken brukar spela för nånting varje vecka och då anser jag inte att det är farligt.
Bara lite betyder inte att man faller tillbaka.

Det är nog lite skillnaden på en hundralapp och opium genom att mena att "ta lite"
Blao Blao

2004-03-30 22:37
farsan e likadan, det är ett elände...
Lugn!

2004-03-30 22:52
dj-debu, eller så säljer man sina skivspelare och satsar allt på några säkra matcher för att tredubbla pengarna!!

Inte? Ok.

2004-03-30 23:03
Vad då övertro?

Klart man kommer förlora om man gör så som jag skrev ovanför, men faktum är att det går att vinna pengar på spel. Visst, alla kan inte vinna, men den som vet mest vinner mest.

Att spela på alla sorters spel i desperat förhoppning om att jobba ihop pengar man behöver för att överleva är väl odkc inte så smart.

2004-03-30 23:59
Jag vann hela 150 spänn idag men vad hjälper det när man förlorar 500 - 1000 kr i vanliga fall.

2004-03-31 00:09
spelmissbrukare har rätt roliga resonemang, á la:

" Jag vann 600 spänn idag.."

hur mkt förlorade du igår...?

" 800...*mutter*

i mina ögon har han fortfarande förlorat 200 spänn...
Lugn!

2004-03-31 00:38
proddare:

call it quits. "bara en hundring" håller aldrig i längden, det vet du. sluta spela helt, du vet att du går back i snitt ändå.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår