I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

regn = sorglig musik???

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-21 17:34

regn = sorglig musik???

varför vill man lyssna på sorglig musik när det regnar ute??? asså, det jag menar är att när det är regnigt, grått väder ute blir man typ på humör för deppig, sorglig musik, i alla fall jag. som nu, nu är det ju fett trist grått väder ute och sitter och lyssnar på sade. e det nån som e likadan eller har nån intressant filosofi varför det är så här???

all these people still no one too see...

2004-03-21 18:09
Vet inte vad jag ska säga...varför skulle man vilja lyssna på YMCA när det spöregnar ute? Vi är simpla varelser helt enkelt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-21 18:15
men logiskt sett borde man inte vilja lyssna på glad musik när det är deppigt väder för att bli gladare, samma sak om man e ledsen borde man inte vilja bli gladare och därför lyssna på glad musik eller är människan så att hon tycker om att vara ledsen och deppig och när man e det då förstärka den känslan med deppig musik??? eller är det helt enkelt så att man får utlopp för såna känslor genom musiken, och på så sätt kan bli av med dåliga känslor snabbare??? vore intressant att höra folks funderingar kring detta!
all these people still no one too see...

2004-03-21 18:26
Skiter i, det enda jag undrar är hur jäävla länge ska regna igentligen?
Kultursnobb

2004-03-21 22:07
Baby-Iverson
Vet inte om något av den här diskussionen kan klassas som logiskt men fortsätt gärna resonera kring varför man vill lyssna på sorglig musik när det regnar, jag är idel öra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-22 00:55
Lyssna på Led Zeppelins "Rain Song".. den e inte så deppig, mest rogivande..
Omnia est Faeces

2004-03-22 02:17
Jag tror det handlar om att man vill bejaka sin egen sinnesstämning, jag mår iallafall inte bra när någon drar på en partydänga när jag mår piss. Det känns schizofrent, som om en del vill festa sönder huset och må bra. Medans all skit fortfarande ligger kvar någonstans i bakgrunden.
Ingen universell lag kanske, men ändå.
Vem?

2004-03-22 08:29
jag är alltid på humör för deppig musik :)

sen finns det inte mycket annat än deppig musik som death-metalare :p
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Skivsamlare

2004-03-23 01:25
ljudet av regn är ju i sig väldigt avkopplande så jag brukar lyssna på lugn musik, inte nödvändigtvis deppig.

2004-03-23 09:30
Cunninlynguists - Doin' aight

tom. regn samplat i den :D
fast den är inte så deppig.. det är mest beatet som är sentimentalt.

2004-03-23 15:04
seventyfour seventy five (7475) typisk låt som passar regniga dagar
24/7 always keepin it.
Admin

2004-03-24 17:05
Jag lyssnar inte på nåt speciellt pga ett väder. Men regn kan nog få en att vilja lyssna på lugn musik. Inte sorglig, men lugn. Jag kan iofs lika gärna lyssna på aggressiv och mörk musik som lugn, sorglig musik när det regnar.

Tror det är väldigt indivuellt. Somliga har olika inställningar till väder, och somliga påverkas helt enkelt olika.

Personligen gillar jag regn och rusk. Det behövs. Det är ett vilt skådespel som samtidigt är otroligt lugnande. Man ser inga människor ute eftersom de är rädda att sminket ska rinna, håret ska bli blött eller att skorna ska bli smutsiga. Lugnt var ordet. Ut och vandra i ett spöregn med valfri musik i lurarna, det är en hit lovar jag er.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-03-24 17:20
Själv lyssnar jag på Nas - Stillmatic när det regnar. Man blir så jävla positiv, inte av texten men av själva musiken.

2004-03-25 00:04
jag älskar smattret av regn mot plåttak, helst framför en varm brasa med flickvännen, elr lager och åter lager av kuddar och täcke i soffan och bara myyyyyys...
Lugn!

2004-03-25 15:36
Vem har bestämt att regn skall vara deppigt och solsken skall vara glatt?

2004-03-26 11:47
;)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!