I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

transexualitet...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-16 17:48

transexualitet...

alltså.om man som heterosexuell tänder på en som är tran,är man då homo??

2004-03-16 18:06
inte om det är en jätte-jätte bra transa ^_^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-03-16 18:34
Obstrukt:
hm?
om en transsexuell tänder på en annan transsexuell - då kan den transexuelle vara homosexuell även om de är av olika kön då alltså?

alltså om vi ponerar att en transexuell kvinna blir förälskad i en transsexuell man och hon älskar hans feminina drag?

2004-03-16 18:51
beror väl på om han ser transan som en tjej eller som en utklädd kille?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-03-16 23:15
Vissa transexuella säger ju att dom är kvinnor födda i manskroppar, respektive män födda i kvinnokroppar, vilket ju i och för sig inte säger om det är en homosexuell kvinna/Man som är född i den där mannens/kvinnans kropp. Likaså kan man inte veta om den transexuelle är homosexuell, jag menar, det har förvisso inget med originalfrågan att göra men det verkar som att de flesta förutsätter att transexuella också är homosexuella, fast... oj, nu väcktes en jobbig tanke i mitt huvud som jag måste dela med mig av; om en transexuell är homosexuell är det väl isåfall rimligt att den transexuelle isåfall bara tänder på transexuella?

Hursomhelst, angående originalfrågan; En väns pappa plockade upp en otroligt attraktiv kvinna i en bar en gång som visade sig vara man, men det gjorde ju knappast honom homosexuell eftersom han var ju intet ont anandes om att "Kvinnan" han plockade upp var en man. Däremot, om man VET att det är en transexuell så är man nog homoSEXUELL, men kanske inte nödvändigtvis homoEMOTIONELL, fast sen kanske det är så att man tänder på personen just för att vederbörande är transexuell och då kanske man är transexuellsexuell? Eller så kanske man bara ser en chans att få ett lätt pök, trots allt är ju den stereotypa bilden utav transexuella att dom gärna pökar ofta och länge, varför vet jag absolut inte...

Dock skulle jag nog personligen känna mig ganska lurad och lite äcklad om jag råkade ut för situationen som min väns fader befann sig i, och skulle nog bli lite arg, eftersom tanken på att bazza nån i göten, eller bli bazzad i göten, eller vilken annan sexuell aktivitet man kan tänka sig med någon av samma kön inte tilltalar mig eftersom jag är heterosexuell.

Dock får ni inte misstolka mig och tro att jag skulle vara någon homofob för det är jag inte, jag är bara inte attraherad av män helt enkelt(Faktum är att när jag begrundar mitt egna släkte så undrar jag varför inte alla kvinnor bara är lesbiska, sen när jag ser kvinnornas dumhet som ändå driver dom till i många fall så jävla vedervärdiga män så blir jag förvånad över att mänskligheten över huvud taget ens kan fortleva).
"Du är en död sill"

2004-03-16 23:24
"sen när jag ser kvinnornas dumhet som ändå driver dom till i många fall så jävla vedervärdiga män så blir jag förvånad över att mänskligheten över huvud taget ens kan fortleva"

Alla män är vedervärdiga. Det handlar om artens fortlevnad. :D

2004-03-17 14:40
wood : jag tror du borde ge upp din kärlek till det där du var hmm nere i haha.

..yes yes

2004-03-17 16:04
Hmm...alltså det var bara en tanke,bara något jag kan tänka fram själv men som det är intressant att höra andra människors åsikter om saken.
Sitter fortfarande och tänker på vad None menade:)...
Vill bara framhålla att jag inte är nån homofob eller liknande.