I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-03-12 18:44

Bussteorin..

Jag har tänkt på en sak ..

Jo det är så att jämnt när man har bråttom till bussen så går den alltid lite för tidigt eller precis på utsatt tid ,men när man kommer i god tid så är den nästintill alltid försenad..

händer detta bara mej? någon annan som har en liknande teori fast i ett annat ämne?

AIK

2004-03-12 18:51
haha så sant!
frågan är väl egentligen varför det är på det här sättet!?

fungerar med skolan, är man försenad till en lektion så är läraren där i tid men om man kommer i tid får man alltid vänta!
No danger on the roof!

2004-03-12 18:52
men det beror ju på.. om man åker samma buss samma tid exakt samma dag o man alltid blir försenad.. så e det troligen så att man måste ge sig av tidigare...

och om det inte är samma busss man missar varje gång så e de troligen så att man Tycker att det e så att den e försenad när man kommer i tid och för tidig när man missar den bara för att det är dom gångerna man kommer ihåg..
alltså man lägger ju inte till minnet dom gångerna som bussen kommer i tid.. så därför verkar det som att den alltid kommer fel..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-12 18:52
ja det funkar ju det med...
No danger on the roof!

2004-03-12 18:53
Så är det alltid för mig också.. Det märks ännu tydligare när det är olidligt kallt på vintern!

2004-03-12 20:00
jag har faktiskt min egna bussteori, det här händer VARENDA gång. När jag skyndar mig för att hinna till bussen, så kommer den för tidigt lr exakt i rätt tid. MEN, när jag inte skyndar mig hinner jag till bussen och kommer till skolan i exakt rätt tid.
Men här e haken, sölar man med flit så kommer det ingen buss överhuvudtaget, iallafall nu på vintern
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2004-03-12 22:27
Murphys lag, ey?
om något kan gå fel ... så gör det med största sannolikhet det..
it's k-line baby!

2004-03-13 02:00
ja! den e nice... kommer inte ihåg detaljer... någon som kan den??

2004-03-13 03:16
det händer mej ofta..speciellt på morgonen
www.pilsnerkorv.blogg.se

2004-03-13 06:08
Sods law!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-13 10:32
det är som kom säger, du kommer ihåg bättre när du missar bussen. Samma sak som när man alltid ställer sig i fel kö, den som går mest långsamt.

2004-03-13 10:53
det 'är väl en variant av murphys lagar.. eller tillämpning kanske?
vadå? jag dyster?

2004-03-13 12:20
Jag tror d har nåt att göra med dagen i fråga.
Tänl efter, ja tycker iaf att d e så att dom mornarna som är skitjobbiga o som man e astrött på så är oftast många fler d oxå o sen vice versa.
Alltså när man e trött (så e alla andra d oxå). Man blir lite försenad på morronen för man ligger kvar lite längre i sängen. Skyndar sig till bussen o att man verkligen har bråttom.
Men eftersom d flesta andra gör samma sak e d fler som missar bussen på morronen o d bussen behöver inte stanna lika ofta på busstationerna alltså går d snabbare o den blir tidig.
Däremot dom dagarna man e hyfsat pigg på så e d flesta andra d me o honner därför i god tid till bussen o därför tar d längre tid innan bussen kommer till ens busstation.
Alltså är d dagarna (väder o ljus o tjafs) som påverkar oss skulle ja tro.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2004-03-13 13:36
det heter klantighet ;)

2004-03-13 16:21
många bra svar.. niceness ;)
AIK

2004-03-13 16:29
VS : sant. när man verkligen har massa dödtid under en helg så händer absolut ingenting, men sen när man är fullbokad så bara öser det ner fester och dylikt..
AIK

2004-03-13 16:29
MOS*
AIK

2004-03-13 19:56
för mig är det för det mesta så att om jag kommer tidigt är bussen sen, och kommer jag precis i tid är den för tidig :\..

men nu har d några ggr varit så att jag precis kommit springande så står den där :D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-03-13 23:42

2004-03-14 03:38
om det är två köer så verkar den breve alltid gå fortare och om man byter kö så blir den långsam helt plötsligt

2004-03-14 11:40
om bussen är sen så äre bara att tända en cigarett. då kommer den på en gång! man slipper vänta

2004-03-14 11:47
-AKIRA- P20

haha lovar den gör d ibland här :P
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-03-16 08:26
-AKIRA- P20

alla busschafförer är emot rökning kanske, och vill hindra dig? ;)

de tänker bara på ens bästa >:D

2004-03-17 07:39
Sant! (smyg upparen)
AIK

2004-03-18 20:14
det händer tamefan jämt när man ska åka buss!!
jävla buss helveten!!
mathematics!

2004-03-20 02:34
Min buss kommer ALLTID precis när man kommer. Fett med nice :D