I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När tar livet slut?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-03-08 00:15

När tar livet slut?

Är det när man kommit ut i arbetslivet och förlorar all fritid?

2004-03-08 07:32
I det ena rummet är det död i det andra liv. I mellan dom två rummen finns en dörr. Något händer när du öppnar den. Men den kan inte vara stängd och öppen samtidigt...Eller kan den?Dörren är tredje alternativet;)
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-03-08 13:37
de där med mental död vid arbetslivet har jag också tänkt på. jag vill inte bli vuxen, dvs jag vill inte vara vuxen i samhället. eftersom jag också tror att de endast bidrar med skulkännslor och ansvar. de låter väll kanske egoistiskt, men jag hatar att ta ansvar, jag har fått höra att jag aldrig tar ansvar hela livet och det har väll suttit sina spår. men hur som helst så känner jag att almenackan är en god represant för ansvarets väsen. jag har altså aldrig använt en sådan och kommer fan aldrig göra det heller! det är kanske ett tafatt försök till evigt liv... men finns det liv finns det hopp!
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri

2004-03-08 14:40
Johanna hälsar att livet tar slut när man dör, själv tror jag att livet tar slut när man inte vågar göra saker man har vågat innan, typ när man bromsar i nedförbackar, de är ett tecken på att livet börjar ta slut
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2004-03-08 21:30
Man kan ju ha roliga jobb också som inte känns tunga att gå till. Det finns ju lite friare yrkesvägar att satsa på om man gör sina udnersökningar. jag är itne särskilt karriärsinriktad och ska försöka hitta en väg där jag jobbar mer på egna villkor och kan disponera tid så som jag vill .. man kan ha två deltidsjobb också som går att kombinera, försöka frilansa md nå´t i framtiden kanske..

men det är bra att ha vant sig vid att jobba heltid på dagar vad man än gör senare. så man vet vad man snackar om sen när kommunisterna ska komam där och vara märkvärdiga arbetarklass hjältar.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2004-03-08 22:57
mitt liv tog slut den dagen fyran valde att börja köra dr.phil på fyran +... var ska jag nu hitta mitt livs visdom?
vem, ärligt talat, bryr sig?