I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad ska jag göra.......??

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-03-01 16:12

Vad ska jag göra.......??

MIn pojkvänn som gjorde slut för ett tag sen mår så psykiskt dåligt!!Han har gjort det väldigt länge mer än ett år nu men tror han har mått så från och till i hela sitt liv.. Haft svårt att sova, mardrömmar om att han dör vaknat med jobbig andning osv.. Hans förfluta som barn har vart svår.. Han har aldrig velat prata mer ingående om det så jag vet inte heller vad det egentligen handlar om.. Vet bara att hans syskon är döda och att Pappan offta slog honom när han gjort något fel och anklagat honom för sin brors död.. Han flyttade hemifrån som 16 åring pch hppade av grundskolan.. klarade sig då helt själv och fixade jobb.. sen dess har han bott själv men haft olika flickvänner som svikit honom tills vi träffades.. Vi va tillsammans i ca 2 år jag gjorde slut med honom efter ca 1 år då han hela tiden jobbade och knappt brydde sig längre men tog tillbaka honom senare och efter det har ingenting vart bra mellan oss när det gäller relations grejjen..

Jag har frågat om han vill prata om sitt förflutna men han har alltid slingrat sig och blivit arg och deppad..Just nu har inte någon anhörig. då hans föräldrar skillt sig och flyttat utomlands.. Hans liv har vart knäckande enda sedan barnsben.. Jag vill så gärna hjälpa honom , försöker fortfarande stötta och lyssna på honom men han mår bara sämre.. Han ä fruktansvärt lessen över att han gjorde slut med mig men han tyckte det va det bästa för mig eftersom vi aldrig träffades då han jobbar jämt och mår dåligt... Han har knappt fritid då han jobbar natt på en krog.. Hans jobb har blivit hans liv nu som han sköter till punkt och pricka han ställer alltid upp för dom och är vad jag anser rädd för att göra fel.. Han vill inte sova för att han är rädd för sin drömmar hela tiden..
Jag vet att han är otroligt osäker i sig själv inners inne.. utåt sätt är han en bra kille.. Pålitig och snäll.. Men just nu har det blivit värre... Han vägrar att ta kontakt med läkare för antideppresiva medel och han säger hela tiden att ingen kommer kunna hjälpa honom med sitt förfluta.. Men han vet att jag finns kvar hos han även om det blev slut mellan oss.. Han ångrar och är lessen så fruktansvärt men för oss båda tror jag endå att det här va det bästa just nu.. Han kanske inte ska behöva ha den pressen på sig att ha mig och tänka på och förhållande oxå.. Men även om han valde det här så kommer jag finnas hos honom.. det vet han och han har nu blivit rädd för mig för att jag är så fruktansvärt seriös mot honom.. Han har aldrig haft en trygghet och är rädd för det verkar det som jag vet verkligen vad jag ska göra nu... Vill hjälpa honom men vet inte hur.. Jag finns där hos honom men han verkar bara vilja ta avstånd när det gäller sina kännslor och att prata... Vad fan ska jag göra.. är rädd för att han ska göra nått hemskt med sig själv.. det har blivit så mycket värre nu.. snälla ge mig råd!!!