I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bytes] Vem vill ha min Akai MPC-2000 (som behöver lagas)?

Övrigt - Köp & Sälj

   

2012-02-09 23:08

[Bytes] Vem vill ha min Akai MPC-2000 (som behöver lagas)?

Min Akai MPC-2000 fryser sig strax efter att man startar den. Antagligen nån komponent som behöver bytas eller nåt, men vad det är vet jag inte.

Reparatörer finns exempelvis hos GMG Service, som håller till i Västra Frölunda samt Bromma, och de gör felsökning för 650:-. Reparationskostnad okänd.

Jag bor tyvärr inte i närheten av Göteborg eller Stockholm, och är mest trött på att se åbäket. Nån som bor mer centralt (eller är i behov av reservdelar) och har nåt de kan tänka sig byta till sig en defekt MPC-2000 mot? Jag är huvudsakligen på jakt efter diverse ljudprylar, i synnerhet Boss VT-1 och Boss SP-505, men jag är öppen för förslag.

MPC-2000 är en klassisk sampler som använts av många legendariska hiphop-producenter.

Denna enhet är i gott kosmetiskt skick, med undantag för en aningen ful diskettenhet (som lätt kan bytas) och några döda pixlar i displayen (som också lätt kan bytas om det skulle vara störande). Chassit är i mycket fint skick, och alla knappar likaså.

Skickas väl emballerad. Kan även vänta på varmare väder om så önskas. Enda anledningen till att jag inte själv skickat in den till GMG redan är att jag skulle föredra att aldrig se den här saken igen. Men jag vill inte heller gå tomhänt, så om nån vill ha den, och har någonting att byta mot (eller ett par tusenlappar...betydligt mindre än vad en fungerande MPC i sämre kosmetiskt skick brukar gå för) så säg till!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.