I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] Digidesign Mbox 2 Pro (Pro Tools)

Övrigt - Köp & Sälj

   

2011-07-30 15:02

[Säljes] Digidesign Mbox 2 Pro (Pro Tools)

Tjena,

Har bestämt mig för att sälja mitt Digidesign Mbox2 Pro Firewire. Har fram och tillbaka tänkt att jag ska sälja det, men har stoppats av att det kan vara bra att ha. Men nu är det dags. Det är varsamt använt. Grymt inspelningsljudkort med bra preamps, även möjlighet till två hörlurar. Finns även exempelvis phono till ingång för skivspelare.
Sparsamt använt.

Köptes runt 2008 för 7500kr. Släpper det för 3300kr nu.
Tyvärr så har jag inte kvar låda. Om jag skrapar runt lite bland mina saker ska jag nog finna manualen. Vet att jag har tappat bort Mac OS X skivan. Har orginal Windows skivan kvar. Dock så är det PT9 som gäller nu.

Hur som helst, det som garanterat följer med är lång Firewire kabel och själva ljudkortet. Även nätadapter.

Nypris idag: 7000kr (enligt prisjakt)
Säljes för: 3300kr inkl fraktpåsen.

Finns i Göteborg.

Vill någon byta upp sig från ett Mbox 2 Mini så kan vi säga 2000kr i mellan.

http://www.musikalen.se/images/mboxpro.jpg?Digidesign%20Mbox%202%20Pro&osCsid=9327f94b7f479290b3ddc1dee9c08718

Connectivity with host computer: Firewire.
Power source: Firewire (if a six-pin connection is available) or external power supply.

Supported sample rates: up to 96kHz on analogue I/O and S/PDIF output, up to 48kHz on S/PDIF input or when using word clock.

Analogue inputs: four, two on mic/DI/line inputs using XLR/jack combi connectors plus separate front-panel jack sockets for the DI inputs, two on rear-panel TRS jack sockets or RCA phonos (via phono preamp).

Analogue outputs: six, four on balanced TRS jack sockets, two on stereo unbalanced TRS jack socket.

Headphone outputs: two, with independent volume controls; one can monitor either outputs 1/2 or outputs 3/4.

Digital I/O: stereo electrical S/PDIF in and out, plus word clock in and out on BNCs.

MIDI I/O: one input and one output, with MIDI time stamping support.
Low Latency monitoring: via software.

Switchable 48V phantom power for the mic inputs.