[Säljes] Custom Soundtracs preamp m. EQ (Intressekoll)
Jo jag tänkte kolla om det finns något intresse bland folket att köpa custom-rackade kanalstrippar från ett Soundtracs MR-Series bord. Jag äger själv ett helt bord som jag ska sälja bort när det är färdigrenoverat och det är lite med tårar i ögonen jag gör det eftersom det låter otroligt bra. Ett helt analogt bord passar dock inte mitt arbetsflöde så det måste bort men jag sitter och kollar på möjligheterna att ta 2-4 kanaler och bygga ihop dom till separata strippar jag kan använda som preamps så jag kan ha kvar Soundtracs magin i mina inspelningar trotts att bordet försvinner.
Preampsen är riktigt fina, det är ju inga Neve's precis men dom spöar utan en suck dom billigare märkena och håller sig bra emot dagens mid-range produkter. EQ'n däremot är där bordet verkligen florerar. British style EQ's med ett fast värde på 50hz, ställbara Low och High Mids och ett fast värde på 12khz och alla 4 är ställbara till +/- 15dB. Väldigt analogt och härligt ljud som jag fullkomligt älskar.
Specs (Högerklicka och kopiera bildadressen för fullstor version)
Tanken är att vi ska ta hela strippen, bygga ihop en strömförsörjning, sätta in den/dom i en snygg trälåda av exempelvis ek med kontakter på baksidan för Mic In, Line In, Insert och Direct Out. I min egna version så kommer jag nog ha 4st strippar men om intresset finns så tänkte vi ta custombeställningar, så man kan köpa en mono, stereo eller enda upp till exempelvis 8st i en och samma låda. Perfekt för dom som vill ha känslan och ljudet av ett mixerbord utan att behöva undvara platsen för ett helt bord.
Min prisidé är 1500:- för en mono-stripp, 2000:- för en stereo och så 500:- extra för varje kanal utöver det. Priset kan shifta upp eller ner lite beroende hur mycket dom kommer kosta att bygga men det är ungefär det priset jag tror det kommer sluta på. Inte ett farligt pris alls för en riktigt bra preamp med grym EQ ifrån ett bord som inte är det lättaste att få tag på.
Det är inte helt garanterat att det blir av, är intresset för litet eller kostnaden för hög så bygger jag bara en lösning åt mig själv men är ni intresserad så skriv i tråden så jag iallafall får någon uppfattning om det kan funka. Vi kommer börja göra ström-mätningar och leta sätt att bygga ihop dom på om ungefär två veckor och det bör inte ta så lång tid efter det att få klart min egna och testa den, så vi pratar om relativt snart. Inget är bindande såklart utan jag vill bara få en uppfattning och blir det av så kommer jag kontakta er som skrivit i tråden med ljudexempel och se om ni fortfarande är intresserad.
So let me know!
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m:
http://www.wnstudios.se