I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] [Värdering] Pluralis Majestatis & Nu Ännu Drygare (CD)

Övrigt - Köp & Sälj

2010-07-16 16:41

[Säljes] [Värdering] Pluralis Majestatis & Nu Ännu Drygare (CD)

funderar på att sälja dom två skivorna, men tänkte kolla om nån vet ungefär vad man får för dom? Båda är CD och i fint skick...

är nån intresserad av att köpa så kan ni PM:a mig, men det är i första hand värdet jag vill ha reda på, inte helt säkert att jag säljer dom än.

"Den skitigaste jäveln i stan"

MYSPACE

2010-07-18 13:58
Max 100st för de båda skulle jag gissa!

2010-07-18 15:54
50 spänn styck alltså? det kan ju inte stämma, dom är ju rätt svåra att få tag i?

MYSPACE

2010-07-18 22:54
För att värdera saker och ting här i världen finns det något som heter tillgång och efterfrågan.

I det här fallet finns det som du säger inte så stor tillgång, men eftersom det inte heller finns nån efterfrågan på dessa skivor då de egentligen helt saknar värde.

Skulle säga max 10 kronor styck för dem.

2010-07-18 23:10
fast 10 kr styck är ju skitsnack, mer värda än så är dom ju. Och det är klart att det finns efterfrågan...det finns ju folk som sitter och samlar, det vet jag...däremot kanske dom inte är lika många som för några år sen eftersom folk börjar överge sina cd-skivor

MYSPACE

2010-07-19 00:34
Okej Lp-skivor, det kan jag köpa.

Okej klassiska skivor som Illmatic, Det kan jag köpa.

Men två halvdanna svensk hiphop skivor cd-skivor. Vem samlar på det? Visa mig honom och jag visar dig en idiot som slänger pengar i sjön.

De är max värda 10 Kronor i allmäna mått mätt. Sen om det sitter en torrunkande plastsamlare i något hörn på avenyn och är redo att betala mer än det, så betyder det inte att skivornas värde höjs.

2010-07-19 00:53
Oj, trodde först alla som skrivit var ute och cyklade, sen såg jag att det snackades om CD. Inget större intresse där kan jag tro.

2010-07-19 01:34
Okej klassiska skivor som Illmatic, Det kan jag köpa.

Men två halvdanna svensk hiphop skivor cd-skivor. Vem samlar på det?

Illmatic, skämtar du? Den skivan har ju tryckts upp i ett oändligt antal exemplar...jag snackar ju om svåråtkomliga grejer, sen hur bra skivorna är spelar väl fan ingen roll. En skiva blir ju inte dyrare för att den är klassisk, snarare tvärtom...en klassiker pressas ju upp i hur många antal som helst, då finns det ju inget värde i den...

Men då vet jag i alla fall att det inte är någon guldgruva jag sitter på alltså.

MYSPACE

2010-07-19 03:26
Spelar roll om den finns i miljarder exemplar? Efterfrågan på den är ändå större än på dem skitskivorna som nämns här så den har fortfarande ett värde.

Som sagt var sätts inte värdet efter tillgången om inte efterfrågan finns. Finns det efterfrågan så använder man tillgången för att bestämma priset, men finns det ingen efterfrågan kan man inte använda tillgången för att sätta priset.

Illmatic: Stor efterfrågan = Stor kundkrets = Stor tillgång = Fortfarande värde
De här skivorna: Ingen efterfrågan = (ingen kundkrets = Lite tillgång =) Inget värde

Illmatic kanske finns i miljoner exemplar, men folk betalar ändå 79 kronor för den om de vill ha den. Den kommer aldrig kunna säljas för större summor eftersom det finns så stor tillgång, men den kommer lik förbannad kunna säljas för mer än dina eftersom folk vill ha den.

Ingen vill ha dina skivor varför skulle nån då betala för dem?

Varför skulle man ens vilja ha en cd skiva? Ledsen att jag är hård mot dig, men tyvärr det är ingen som kommer köpa dem eftersom de antagligen har skivan på datorn om de verkligen tycker den är bra och en tryckt cd-skiva i just den här genren har inget som helst samlarvärde.

Ingen vill ha den här skiten på en plastig CD.

2010-07-19 11:30
Dom är väl helt enkelt inte värda några större summor då, då vet jag det...men så som du skriver utgår du från vad just DU tycker om cd-skivor...att "ingen" vill köpa cd-skivor är inte sant, jag har en del skivor som jag vet är värda uppåt 400-600 kr (amerikansk hiphop). Och jag har själv sett Pluralis Majestatis på CD säljas för 300:- för 2 år sen, men folk kanske har tappat intresset sen dess då.

MYSPACE

2010-07-19 13:16
Appropå värderingar förresten, nån som vet vad man kan få för Organism 12 - Vem som helst 12" ?

MYSPACE
Skivsamlare

2010-07-19 23:54
torrunkande plastsamlare

hellre det än att sitta på Discogs/E-bay/HHV osv. o betala bizarra överpriser på gamla golden era grejjer samtidigt som man skriker "ÄKTAAA!!!" fler gånger än Petter gjorde 1998... Duschar säkert med ryggsäcken på och mumlar "USA Original" i sömnen..

Är fett trött på allt hatande på CD-skivor/CD-samlare........ Och ja, det finns absolut en marknad och ett värde i CD-skivor....... Att skivan består av plast är helt irrelevant, frimärken är ju bara papper o det finns definitivt ett värde på många frimärken...

CD-skivorna det gällde i denna tråd har inget större värde dock..

2010-07-20 01:01
Petter skrek väl inte äkta så jävla mycket under 1998 vad jag minns det...

Jag skiter väl i om ni samlar på Vinyl, Plast eller papper. Att samla på saker som i sig inte har något värde annat än sentimentalt är enligt mig lika efterblivet som våldtäkter. Ja, jag sa det!

Samma jävla grottmänniskorbeteende för att hårddra det.

Fast å andra sidan så länge ni inte försöker kränga skiten till mig så bryr jag mig inte om ni så samlar på våldtäktsoffer.

*Dansar*

Skivsamlare

2010-07-20 11:51
du minns fel