I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Köpes) 2 x Technics Vinylspelare + 1 bra mixer + Serato scratch live

Övrigt - Köp & Sälj

2009-12-02 19:11

(Köpes) 2 x Technics Vinylspelare + 1 bra mixer + Serato scratch live

Tjena,

Jag tänkte börja med DJing nu och för det behöver jag utrustning.
Letar efter 2 Technics vinylspelare och 1 bra mixer till de och sist men inte minst serato scratch live.
Om ni har något av ovanstående, skriv gärna!

, K9

2009-12-02 21:04
köp inte serato, inte från början iaf. om du tänker scratcha mkt är det bara att ta dra till dj service på sveavägen 309 eller 308. de har 50% rea på vax, där hittar du feta dj tools. Scratchar man med serato så tröttnar man till slut.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-12-02 21:21
Men serato är väl bra om han tänker börja mixa musik, och vill testa runt en massa olika genrer och låtar. Det är billigare, och sedan när du har riktat in dig på en viss genre kan du börja köpa vinyler, då ljudet och känslan är mycket bättre. Däremot har du alltid användning för serato-programmet i framtiden oxå om du t.ex ska köra ett fest-gig med house å sånt smörskit.. Hoppas du förstår principen.

Till scratchingen däremot ska du köra vinyl, och fetast är det med en break-skiva som är en platta med bara massa sköna ljud som lämpar sig perfekt för scratching. ett hett tips på en klassiker; Toasted Marsmellow Feet Breaks

yo hiphop r'n'b

2009-12-02 22:12
Visst är SSL bra av många anledningar men jag har märkt att folk som lärt mixa sig genom SSL har skitsvårt att gå över till att mixa utan det visuella hjälpmedlet.

Jag använder mig i stort sett bara av SSL utöver dom gångerna jag blir tvingad att spela CD men jag är skitglad att jag lärde mig mixa utan det...
Dessutom, för dom 3-6000 man får betala för SSL får man en sjuhelvetes mycket vinyl.

2009-12-02 22:40
kolla min tråd, har 2 turntables och en mixer till salu

2009-12-06 12:16
Tack så mycket, Jag uppksattar hjälpen!

2009-12-06 13:37
jag har två 1210.or och en vestax pmc 05 som jag ska sälja. hör av dig om du fortfarande är sugen. riktigt bra grejer.

//Daniel
::::: Daniel Hulth ::::: |www.myspace.com/danielhulth|

2009-12-06 21:33
har en 1200 som jag säljer billigt... holla PM
Mabuhay!