I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Sökes] Högtalare Sonab/Carlsson OD-11

Övrigt - Köp & Sälj

2009-04-13 16:27

[Sökes] Högtalare Sonab/Carlsson OD-11

Letar efter dessa högtalare som kom på 70-talet. Säkert inte många här som vet något om dom men era föräldrar kanske har ett par som står och skräpar på vinden! Troligtvis är dom ganska slitna och fungerar säkert inte men det spelar ingen roll.

Så ta en titt i källaren eller på vinden och leta efter en högtalare som är 26x26x26cm och där högtalarelementen sitter på ovansidan. Finishen kan vara jakaranda, valnöt, teak, svart eller vitlack. Modellen heter alltså OD-11 och märket är Sonab.

Mvh
Andy

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-13 16:33

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-13 17:16
synd att jag inte såg detta innan, hade 4 styckna, men nu är dom slängda:(

2009-04-14 11:29
i natt skall jag gråta mej till sömns...

nej men så är det. det är igentligen skräp för de kostar skjortan att laga och få dom fina. men jag vill ha något att pilla med :)

2009-04-14 22:54
bygg ett par kloner från valutronic vetja!

2009-04-15 02:49
Vi har inte just den modellen, dock har vi 2 gamla carlsson högtalare med (kommer inte ihåg vilket element namn det är men iaf.. du kanske kommer ihåg) 2 sånna gamla par, ena paret utan orginal låda och ett par med tror jag.

Vet inte om gammelgubben vill sälja dom men vem vet? är du intresserad av det kan jag skaffa mer info.

Det är alltså carlsson högtalare där elementen är på ovansidan med galler ovan precis som dina på bilden.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-04-15 13:13
det sitter samma element i nästan alla carlsson. skillnaden med dom större modellerna är att det brukar vara fler diskanter. av ekonomiska skäl (och storleks skäl) vill jag helst satsa på just OD-11. men andra modeller är kanske åxå intressant. helst då OA-12 eller OA-14. kolla gärna upp vad det är ni har som står o skräpar!

2009-04-15 14:46
Yes det ska jag göra
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-04-15 20:01
gott snack!