I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[sökes] 2'a hand i Göteborg

Övrigt - Köp & Sälj

2009-02-27 13:08

[sökes] 2'a hand i Göteborg

Letar för min brors räkning en lägenhet med minst 6mån på kontraktet, pris eller storlek har mindre betydelse.
Område har liten betydelse men allt är intresant med tanke på den rådande bostadsmarknaden.

Rock out with your cock out!

2009-02-27 14:25

2009-02-27 15:09
Smart där.

2009-02-27 15:13
Jag fick många svar om andrahand när jag satte in en annons i GP (Göteborgsposten).
Ett värt tips, det kostar runt 300 kr men om du formlurerar dig väl så har du en lägenhet inom kort. Annonsen kommer även upp under 3 dagar som du väljer själv.

2009-02-27 15:20
Ok tack för tipset! vet du hur det fungerar med inkomst, eftersom han är kock så har han som de flesta andra inte fast anställning utan tim anställning, är de lika hårda på fast inkomst för andrahands kontrakt?

2009-02-27 16:46
two_grand P27

Jag tror det inte är någon större fara med att inte ha fast inkomst för ett andrahandskontrakt. Det viktigaste är att försöka få ett riktigt andrahandskontrakt i handen som är godkänt av hyresbolaget som personen som bor i lägenheten hyr utav. Själv hade jag enbart CSN och det var inget som direkt efterfrågades, konstigt nog.