I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Köpes] USB Mic (behöver tips om vart jag kan skaffa en)

Övrigt - Köp & Sälj

2009-02-12 17:56

[Köpes] USB Mic (behöver tips om vart jag kan skaffa en)

Tjena jag undrar vart man kan få tag i en USB Mic som är av bra kvalite och tar upp ljudet bra så det inte blir raspigt eller något liknande, när man spelar in.. Vet inte riktigt vart jag ska kolla, kanske börsen?

Någon som kan ge mig lite tips? Ska börja spela in egna rapplåtar, så behöver en USB Mic!

Priset ska ligga mellan 1500-2000, och som sagt.. den ska vara BRA.

Tips på stativ och ett sådant skydd som förhindrar att man blåser i micen godtages :)

2009-02-12 18:09
Du kan få dubbelt så bra ljud om du köper t.ex ett begagnat Juli@ och en mick för 1000-1500

usb mick e fucked.. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-12 18:40
Vad är ett Juli@ för något och hur mycket kan ett begagnat gå på :)? Är väldigt ny inom detta..

En kompis till mig har en USB mic och det blir bra ljud när han spelar in och så.. dock är han inte så bra på att fixa om rösten så det blir ganska surt ljud ändå, men annars är den bra..

2009-02-12 18:59
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=&annonceid=5552746

ett ljudkort.. fett som fan för det priset ! kostar 1100.. men beggat runt femhundringen
Så det är bra pris !

sedan kan du leta efter en mick runt 1000 lappen och en mixer runt 500-700 !

borde funka.. Men om du är ny så kan du ju alltid låna din polares mick så att du slipper ett impulsköp för att du "tror" att du vill rappa nu men kanske inte om en månad !

HOLA 1
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-14 14:21
Jag kan rappa, mina polare tycker jag är bra och jag har provat spela in hos en polare, men det blev fuckat och han har "ALDRIG" tid nu..

För ett Juli@ ljudkort måste datorn ha PCI-Express va? Jag har den andra, öh.. kommer inte ihåg vad det heter. Så där sket sig allt. Får antingen vänta tills jag har fixat en ny data eller något..

Finns det något annat val och vad för mic / mixer kan vara bra och vart kan man hitta sådana som är bra?

2009-02-14 17:41
AGP heter det :)

Nej det är ett vanligt PCI tror jag, så det funkar på ealla datorer !

Jag kan checka åt dig !

Som mic kanske JJlabs C010C borde funka ? finns på jam för 800
och så till mixer borde nog en Alto S6 funka utmärk ligger på 700 på jam..

eller så kan du få min 12kanaliga mixer och kondensatormicrofon för 1500 ;D
holla i pm för ljudkvalite osv.. peyz !

2009-02-14 18:38
jag har en.. Samson c01u för 400 om du vill