I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] Billiga Klädäer Eckõ Mecca WE Aem´kei mm

Övrigt - Köp & Sälj

2008-12-05 20:27

2008-12-06 16:46
upp!

2008-12-06 17:35
Vill inte vara den som är den.. Men..

"4 - Inga externa annonser
Annonsera inte om varor som ligger på ett annat forum. Whoa är inget annonsplank. Säljer du något så ska man givetvis kunna bjuda och köpa via just Whoa."
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-12-06 23:40
Då borde du och resten av alla whoare veta att det inte funkar så här. Jag riktar detta till whoare för att jag vet att det är dom som handlar dessa märken, men det funkar inte att ha budgivning här. Det blir inte seriöst, folk backar ur, lägger bud som är lägre än förgående osv. Det blir bara ett enda stort skämt. Genom att göra som jag gjort blir det seriöst och den som vinner blir bunden till att köpa.

Helt ärligt jag ser nu att detta är en regel, men regler är sällan kompletta eller ens korrekta. Antingen bör ni fixa något bra system där den som budit högst verkligen köper, dvs blir bunden till köpet och att det går att buda på ett vettigt sätt. Eller åtminstone komma överens om någon aktör som erbjuder auktioner, som kan få vara ok på whoa. Det handlar inte om att göra reklam för andra sajter, jag vill bara att det ska funka på ett bra sätt.

Och till er i whoa crew, ni kanske fundera lite på förslag som kommer från whoare emellanåt och inte nitiskt följa era egna satta regler. Tanken är väl ändå att få ett community där vi som whoare kan få tycka till, utan att ni direkt ska plocka bort tankar och konstruktiv kritik på något slags hitlermanér.

Jag tycker att köp-sälj fungerar uselt och är oseriöst, och är övertygad om att många andra tycker likadant.

2008-12-07 16:04
upp!

2008-12-07 16:11
Tycker du skrivit rätt bra i din kritik där. Samtidigt anser jag att kräva professionella auktionsfunktioner av en community som programmeras av ett fåtal personer på sin fritid för utan någon egentlig ersättning är lite smått bortskämt.

2008-12-07 17:10
Det är ingen som kräver professionella auktionsfunktioner skapde av whoa, däremot vill jag ha någon förändring. Det är dumt att uppfinna hjulet två gånger, och det finns garanterat alternativ man kan ta till. Antingen om man använder precis som jag nämnt någon yttre aktör, eller om någon annan kan komma på ett system som fungerar bättre än det nuvarande. Kanske går det att få en egen whoa-avdelning hos tradera? Vad som helst, där det blir seriöst och man kan göra det lätt både för köpare och säljare.

2008-12-07 18:41
Sista chansen att vara med och buda på kläderna!