I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säljes: Unikt tillfälle.....Looptroop Vinyler!

Övrigt - Köp & Sälj

2006-12-20 15:32

Säljes: Unikt tillfälle.....Looptroop Vinyler!

Looptroop - From the wax cabinet (röd)
 Looptroop - Unsigned hype

Båda VÄLDIGT sällsynta och i A-skick!!!

Pris 1000 SEK eller bud!

Hämtas i Uppsala, Västerås eller Stockholm!

MVH // Erik

PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !

2006-12-20 15:36
råkade du trycka en "0'a" för mycket eller är du helt seriös?

2006-12-20 15:37
(ska tilläggas att det bara var en fråga inget drygt eller så)

2006-12-20 15:56
Helt seriöst! Dom går inte att få tag på längre.
Alla ex vilar hos vinyl-samlare!

2006-12-20 17:00
är det pris per st. eller båda två? är det st. pris är det sjukt dyrt.

500kr st är helt ok. Om man nu vill ha skiten :P
smells like funk

2006-12-20 17:33
synd att man har så dåligt pynt på jobbet, annars jävlar, de är ju antikvitet på hög nivå:)

aldrig något jag själv skulle sälja!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 18:07
priset är fullt realistiskt - du betalar inte för skivan - du betalar för pressen.....precis som alla andra vinyler - orginal kostar mycket - testpressar kostar sjuuuukt mycket...d så dfunkar
if it ain't ruff - it ain't right.....

2006-12-20 18:30
Det är inte så värst dryrt, specielt om dom är i fint skick.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2006-12-20 19:35
exakt, här kom det två personer som kan vinyl....

2006-12-20 19:41
Testpressar är inte dyrare, men dom KAN vara det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 19:47

vi som hängt i köp å sälj ett par år har ju sett betydligt lättare skivor gå betydligt dyrare!
pst/q - pluralis majestis har ju kostat 500, sederlighetsrotlen - ring snuten lika så!
detta är ju svårare å få tag i liksom.

2006-12-20 20:46
Ring snuten har jag sett för 1000:-
så att, detta är nog bra pris om man betalar 500:- per st.

Susann Reuter köpte en av Embees ex av from the waxcabinet
 för 1000:- till sin söder-brat-hip-hop son!

Peace YO!!
You need people like me..So you can point your fucking finger and say....Thats the bad guy!So say goodnight to the bad guy!!!!
-Tony Montana, Scarface

2006-12-20 20:55
ring snuten har jag aldrig sett gå för tusen, däremot för 600 ett par gånger. vulgära vovvar fick man ju nästan 400 för, för bara ett par år sen. den tycks dock ha sjunkit rejält i värde.
har själv sålt ett ex av unsigned hype för 620, så visst finns det cash i de här äldre grejjorna.
skulle aldrig sälja mina waxcabinetter eller unsigned hype numera dock. de är ju faktiskt inte bara antika, de är riktigt feta också.

summa summarum: visst är 1000 en viss summa men det är inte vilka eps som helst heller.

2006-12-20 21:00
när vi ändå talar om hur de va förr i forumet, e de nån som minns dom 3 killarna som alltid bjöd på allt ? polka hette en minns jag, vet ni vilka jag menar ?
dom lär ju ha världens samlingar!

2006-12-20 21:54
erorone P19

Kan grafflix ha varit en av dom? jag inns att jag sålde massa svensk hiphop för säkert 3-4 år sedan och han var i varje topic..

2006-12-20 21:59
hehe nee han kom in i spelet lite snare,zegoo däremot!
Skivsamlare

2006-12-20 23:59
Riktigt feta EPs, har dem. Instämmer lite halvt i kören gällande att priset är rätt dyrt. Sällan de går för 500kr/st dessa dagar, gick för mer förr. Fast o andra sidan kan man ibland se long arm of the law 12an gå för 400kr på tradera, när man själv gett en hundring för den.. Allt handlar om timing antar jag.

Visserligen är den röda mer sällsynt än den gröna, right? Fin julklapp för de som inte har dem.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-12-21 03:20

Säker på det? Vad jag minns köpte hon den hos Snickars som aldrig har tagit så höga priser för looptroopplattor.

Bojjan, du menar nog 'ambush in the night' som kom ut i ett rött & ett grönt omslag? 

2006-12-21 16:17
POSTAL - "Testpressar är inte dyrare, men dom KAN vara det."

Beror heeelt på vad det e för skiva - ifall du går tillbaka några år så kostar dom testpressarna sjukt mycket...En kompis köpte "The Voice Of Progress - Mini Bus Driver" på testpress för 1200kr...Beror ju på att den skivan e från 1982 (sjukt ovanlig som orginal)också men som sagt...beror på när skivan är gjord från början...

Såg att ni snackade om "Pst/q - Pluralis Majestis" har den kan sälja till högst bjudande ifalll dblir rimligt högsta bud det vill säga
Skivsamlare

2006-12-21 17:35
POSTAL, ja självklart - läste med röven igårkväll.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-12-21 17:48
NaturalDub, det känner jag inte igen alls. Och 1982 låter inte särskilt gammalt heller? Testpressar är vad jag vet värda mer ifall det finns annat på dom som inte finns på ordinarie släppet. Annars är det väl mest bara folk som inte har nån koll och inbillar sej att det är en fet samlarpryl som tjackar dom.. på hip hop plattor i alla fall, sen om du har en beatles testpress så kan jag tänka mej att den kan vara värd en del. Sen är testpressar ofta värda mindre, eller inget alls, eftersom att det ändå är en testskiva (som kanske inte ens blev bra.)

Vad går plattan du nämnde för vanligtvis dårå? 1200 verkar vara ett normalpris på den?

2006-12-21 20:22
du jämför en grupp som fanns i 2år och sålda kanske MAX 10 000ex av skivan när dom fanns med ett av dom absolut största banden inom musiken historia - du fattar själv att det inte funkar...kan inte jämföra dom pressar även fast det e test eller inte...1600köpte han tydligen den för (efter att han rättat mig)...nypress går den som vilken skiva som hälst - orginal 800 och uppåt...testpress är orginalets orginal och har aldrig och kommer förmodligen aldrig se en testpress gå på under en tex orginal....skit samma onödigt jiddder om vem som har rättt, peace!

2006-12-21 21:12

Det är det jag säger... Sen förstår jag inte, looptroop har funnits mer än 2 år & sålt mer än 10.000?

OK, jag gick efter vad polarens platta är listad för på popsike. Och det finns en bunt så det är väl OK att dra ett medel av.

Men vadå, du har fel i att testpressen alltid är dyrare är vad jag försöker säga. I så fall är det en reggaegrej, men det tvivlar jag på med..

2006-12-21 23:42
"Sen förstår jag inte, looptroop har funnits mer än 2 år & sålt mer än 10.000"

voice of progress fanns i 2år - inte looptroop...
det e ok att dra medel av men inte jämföra med beatles...
kan också bero på att skivhandlare (affärer dvs) inte fattar när nått på test kommer - dom har koll på orginal och sätter förmodligen testen lägre då - ifall det inte e nått mainstream dom har koll på..
och som tidigare sagt d möjligt det är så men har aldrig och kommer förmodligen aldrig se test för mindre.....

skisamma inte dtråden handlar om....

KÖÖÖP SNUBBBENS LOOP TROOOP!!!!!!

2006-12-22 00:40
Jaja du har fel som säger att testpressar är dyrare.... men visst, skit samma.

2006-12-22 01:39

hahaha dagens! Hennes söner är fett sköna! söder-brat-hip-hop, psshhh
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-12-22 02:34

Läste fel. Minns inte vad det var för plattor, men det var en bunt looptroop plattor hon tjackade åt sin son på snickars ifall jag minns rätt. Fast jag har glömt bort den historian, det var väl ett par år sen minst.

2006-12-26 20:15
Nu ligger dom på :

Looptroop - From the wax cabinet (röd) - 700 SEK
 Looptroop - Unsigned hype - 500 SEK

peppade ????