I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Värdering: Ipod 20 gig G4 med klickwheel

Övrigt - Köp & Sälj

   

2006-08-24 14:34

Värdering: Ipod 20 gig G4 med klickwheel

Jag har en Ipod 20 gig G4 med klickwheel som jag köpte på Teknikmagasinet för cirka 1,5 år sedan. Har använt den då och då sen dess. Mest vid långa promenader annars har jag använt mp3-spelaren i mobilen.

Funderar nu på att sälja den och undrar vad man kan få för den? Den är normalrepig, alla ipod blir repiga eftersom dom är så repkänsliga. Sen är det en lite djupare repa vid höger sida på klickhjulet som jag fått på något skummt sätt. Det är inget allvarligt och man stör sig inte på det.

Ipoden har alltid fungerat bra om man använt den ofta men använder man inte den på ett tag så är den seg att starta. Inte så att det tar en minut men lite mer tid än vanligt. Antar att det är så med hårddisk mp3-spelare?

När jag köpte den så var det ett skydd på skärmen för repor. Jag drog bort skyddet efter ett tag och då kunde man se ett streck på skärmen som syns då man vinklar ipoden ner, upp, båda sidorna och solen. Jag gick tillbaka till Teknikmagasinet och dom sa att detta har hänt på andra Ipods men sträcket har försvunnit efter ett tag.

Jag trodde då på det och återvände hem sen väntade jag i 2-3 veckor men det gick inte bort. Ville inte heller skicka in den eftersom jag hade nyss fått en mp3-spelare och man var ju tvungen att ha den då man e ute o går t.ex så jag sket i att skicka in den. Tänkte att man kunde göra det senare. Men tiden gick o gick så skickade jag aldrig in den. Jag tyckte inte att det var så störande längre. Sträcket syntes ju bara i vissa lägen så. När det är normalljust hemma så ser man inte sträcket alls om man vinklar den åt alla håll. Funderar på att sälja den nu. Så klart med kvitto, kartong och alla originaldelar. Vad tror ni att man får för den? Köpte den för 3200 kr.

Seriösa svar tack!