Köptips - stereo!
Tjena alla. Nu är det så att jag har tagit mig i kragen och bestämt mig för att äntligen investera i en ordentlig stereo. Hela mitt liv har jag lyssnat på min musik ur rostiga högtalare på ett fattigt system trots att hiphop har varit mitt största intresse ett jävla bra tag nu. Så det jag tänkte be från er nu gott folk är råd, tips mm eftersom jag ärligt talat inte kan så mycket om vad man ska köpa. Har varit runt lite, Hi-Fi Klubben har ju en del. Ska man köpa Nad? Sony? Technics? Denwood? Tipsa mig! Det jag tänkte köpa är förstärkare, cd-spelare och högtalare. Prislappen får inte överstiga 10000 , det är mer än nog! Tacksam för svar, peace!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Först ska du väl avgöra om du vill ha surroundförstärkare. Sen vilken typ av cd-spelare du vill ha, kanske en dubbelspelare med mixer.? Sist kommer då högtalarköpet som beror på vad du har valt för förstärkare. Jag rekommenderar Hifi-klubben, min NAD-stereo är jag galet nöjd med. Mycket prisvärt dessutom.
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
Haha. Vet inte varför jag skrev Denwood. DENON ska där stå. Peace
köp nånting som låter rakt och inte cp modifierat. man ska lyssna på musiken som den låter från början.
SUCK SHAFT
Bra sagt Busk. Jag skulle köpa Nad om jag var du, eller om du vill spara lite cash en cambridgestärkare.!
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
Lägg pengarna på 1210or & mixer..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lägg pengarna på rakapparater
POSTAL Ska köpa en 1210a senare var det tänkt, men nu är jag inriktad på en fet stereo. Tror jag kör på Nad faktiskt, men om nån har fler tips så spit it!
skla du ha receiver eller vanlig stärkare.?
Klart du ska ha stereo, flerkanalsljud är bara en fluga :P
Är det bara grejor från hifi-klubben som är aktuella? Kan du tänka dig att köpa begagnat? Prioriterar du bas eller bra ljud?
www.hificenter.se www.hifiskane.se
mensvärk är livets krydda.
Är det nån som kan förklara skillnaden mellan reciever och vanlig förstärkare? Haha... som ni märker är jag inte så insatt. Vill ej köpa begagnat iaf.
www.fyndborsen.se ska du nog börja leta på iaf , bra priser etc , skulle jag köpa nytt idag skulle jag nog satsa på denon eller Technicas just pga att jag haft dom märkena tidigare och de har fungerat bra..
Niceness!
reciever kan man koppel bild och ljud till den är till för tex ha i ett hemmabioanläggning men funkar skit bra som vanlig förstäkaer reciever har från 5 till 7,1 på högtalare utgångar förstäkar den är har bara 2 eller frya utgånger för vanliga stero högtalre och den ska användas då man lyssnar mycket eller bara på musik lycka till själv skullar jag statsa på pioneer det är ass bra gejer när det gäller hifi och sen satsa ett par skysta Dynavoice högtalare och en grym sub detta går på det pris du har tänkt dig med
Musikstudio pannrummet CR
djfatboy P18 Tack för dina tips. Pioneer har jagt faktiskt kollat på, kanske satsar på det. Notera att jag ska koppla in en 1210 till systemet också.
Eeeheheheh Cerwin Vega is the shit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
djfatboy, swå var det ju inte förut, recievern har nästan alltid inbyggd tuner (radio). men allvarligt, köp inga pioneerprylar... dumt att lägga pengar på märket, du får samma skit från NAD för mindre cash.
fatback P21 äntligen en som inte fattar med röven. Vi kör NAD här hemma och det funkar fantamje bättre än något jag testat förr. Okej nu blir det ju inte bara hiphop här men helt generellt så är det fan prisvärda och bra grejer!!! SNÅLA INTE MED PENGAR NÄR NI KÖPER KABLAR HELLER!!!!
Som det ser ut nu så blir det NAD för hela slanten... har bara hört gott om det och man verkar få mycket för pengarna. Om nån har några invändningar så säg till! Imorrn blir det nog ett köp på hifi-klubben!
Word2yaMova, men vad ska du köpa då.? vilken förstärkare, vilken cd.? kan vara ruskigt värt att köpa högtalarna beg.
Jag skulle nog rekommendera: NAD C352 om du vill ha förstärkare NAD C720BEE om du vill ha receiver och NAD C521BEE (kom ihåg att NADs cd-spelare inte kanske har så mycket funktiopner, men grymt ljud, ska du ha mass specialprylar får du ta ngt annat) B&W DM-309 är schyssta högtalare i prisklassen.
fatbacl sncka inte massa skit om mäkes gejjer jobbar på helgerna med att testa såna här gejer har testa nad och gemfört med pionerr och pionerr vinner lätt när det gäller förstäker högatlare mm är en annan fem det bero ju mycket på vad man ligger i för pris klass med den här killes pris klass är det billga gejer bra gejer som gäller då är det gejer jag sa detbästa på marknade peac
Musikstudio pannrummet CR
djfatboy, jag måste nog säga att du har mycket bra argument för det du försöker säga (vilket jag inte är säker på att jag har uppfattat korrekt).
Yo fatback P21 Detta hade jag tänkt mig: Förstärkare: Är kluven vilken jag ska välja mellan NAD C352 och NAD C162. Du kanske kan berätta lite om för/nackdelar med dom och varför du just hade valt C352an? Personligen tycker jag C162an är lite snyggare också.. ;) Alltså så ska jag inte ha reciever, utan bara vanlig stärkare. Har funderat lite på detta, men är iofs inte säker än. Det kanske vore bra att fixa reciever om man ska ha ett hemmabiosystem i framtiden? Men just nu så vill jag helst satsa på enbart stereo. En sak till, NAD C720BEE kostar ju lika mycket som C352 och C162... man kanske skulle satsa på den? Tipsa mig! Men ha i åtanke att jag kommer i första hand använda produkterna att spela musik med. Cd-spelare: Här är jag kluven. På Hifi-Klubben har dom två modeller, den ena är ju snäppet dyrare. Det enda jag vill göra är att spela mina skivor på den och bryr mig inte om en massa specialfunktioner. Därför blir det nog den du rekommenderar, alltså NAD C521BEE. Högtalare har jag nog bestämt mig för att vänta ett tag med tills nästa lön kommer... har ett par fattiga här hemma som jag får damma av så länge :) Men jag har faktiskt kollat på B&W DM-309, blir nog ett par sådana när plånboken tillåter det! Peace!
NAD C162 är bara förförstärkare, då behöver du en effektstärkare också om du ska få något ljud, det blir dock jävligt bra ljud =) Recievern ska du köpa om du känner ett behov av radio. NAD C352 är bra mycket kraftigare och har större möjlighet att välta grannens hus.
Kan dock säga att NAD C542 kanske passar bättre till NAD C352 än NAD C521BEE, men hur stor skillnad det är har jag ingen aning om, kolla med killarna på hifi-klubben.
Tack för all din hjälp. Jag skriver o berättar när jag gjort mitt köp vad det blev. Skulle egentligen gjort det nu i veckan men jobb kom emellan, så det får bli i helgen. peace