I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uthyres - Jättecentralt rum i Stockholm

Övrigt - Köp & Sälj

2006-04-17 23:01

Uthyres - Jättecentralt rum i Stockholm

Jag skall jobba i Malmö i sommar så jag hyr ut min lägenhet/rum

Vart: Bra läge, Nära Hötorget, korsningen Drottninggatan- Kammakargatan

Period: Över sommarlovet, början på Juni - mitten av Augusti

Du delar en våning med 3 studenter (som också har sommarlov) Du har tillgång till Ett allrum, ett gemensamt kök, 3 badrum och självklart ditt(mitt) egna rum

Hyra: 4500:-

Mitt lilla rum är möblerat.
I den saftiga hyran så ingår Bredband, el vatten mm.
Rummet hyrs ut till en ordentlig person, tjejer har förtur pga att dem oftast är ordentligare, Icke rökare, Inga husdjur

"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2006-04-17 23:03
fel tråd kanske..

2006-04-17 23:04
låter riktigt nice fan, synd att man inte är 18 än, för det är väl kanske ett måste? och varför ickerökare?
jag levde för kicken , precis som du

2006-04-17 23:06
du behöver väll inte vara 18 för att flytta hemifrån. Det var inte jag iaf, så det är nog lugnt

Icke rökare, eftersom jag inte vill att lägenheten skall lukta rök när jag kommer tillbaka efter sommaren

2006-04-17 23:12
Josmos
Med i början av Juni så menar jag typ 4-5-6 vet inte riktigt när jag slutar skolan. Skulle kunna arrangera så att det datumet passar den som vill flytta in

Två läkarstundeter som sällan syns och en nyinflyttad killle som pluggar på KTH. Jag vet inte hur det kommer att vara denna sommar men förra sommaren så var det extremt lugnt, Jag hade våningen i stort för mig själv. De andra åkte hem på sommarlov fast hur dem ska göra nu, denna sommar, vet jag ej, plus att de är shyssta allihopa så det är lugnt vilket som!

2006-04-17 23:12
ne menade mer eftersom du ville ha en ordentlig, då manske man ska vara "lagom vuxen" ;P

aah som josmos säger, jävligt lockande.
jag levde för kicken , precis som du

2006-04-17 23:15
Hannich
"lagom vuxen" bör man nog vara :P
Näe, men jag hyr ju själkklart inte ut till vem som helst.

2006-04-18 04:23
fan.. om man röker ut genom fönstret då?=)

2006-04-18 09:36
Se till att hyresgästen har tidigare erfarenhet av eget boende och räkningsbetalning. Jag, och de två andra som jag delade lya med, hyrde ut över sommaren till några äckliga små drägg. Första hyran fungerade utmärkt, men när den andra skulle betalas hände det inte ett dugg. När jag ringde för att kolla läget så var deras svar att "nä, våra pengar är slut så vi får betala nästa månad istället" och de trodde verkligen att det funkade på det sättet. Mammas pojkar fattade liksom inte ansvaret, så vi hjälpte dem på vägen in i vuxenvärlden genom att kräva dem på 3 extra månadhyror och kasta ut deras tillhörigheter från 7:e våningen. Ibland är man så jävla snäll och pedagogisk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-18 09:57
Om det är hyran han måste betala så kan han ju knappast låna ut den billigare.
Producent

2006-04-18 10:04
heartwall: well, det är ju centrala sthlm, då kostar det.
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-04-18 14:28
Johnny K
Jag får anlita dig som indrivare då om det skulle behövas! ;)

2006-04-19 00:28
Ni som skickar meddelanden till mig och skriver att ni är intresserade, skriv gärna lite om er själva, vad ni ska jobba/göra i sommar. Hur ni finansierar hyran och om möjligt referenser från tidigare boende..

2006-04-20 10:14

2006-04-20 10:29
Sveriges boendepolitik in action...
"Betala en arm och ett ben för att få tak under huvudet"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-21 12:36
aa.. det är dyrt, men som sagt så är det centralt och det är vad jag betalar plus möblerat!
Faktiskt jäkligt bra läge!

2006-04-21 13:22
vad betalar du om du inte räknar med möbleringen?

2006-04-21 13:49
4k5, de är vad jag betalar för min 3'a på 85kvm med el/vatten inräknat, vilken jävla blåsning.

2006-04-21 13:58
hyran är på 4000:-
sedan har vi bredband el och vatten och möbler!
Ni som bor i billigare lägenheter.. gratulerar! Jag bor här och betalar detta och försöker nu hyra ut den, pallar inte att betala hyra över sommaren när jag inte skall bo där!

PSK
vart bor du?

2006-04-21 14:02
antar att psk bor på sveavägen, en vindsvåning?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-04-21 14:08
eller ute i någon förort där det är lite billigare att bo..

2006-04-21 15:26
ok då är ditt pris rimligt...tänkte mest på att man högst är tillåten att lägga på 10% om rummet är möblerat, men dom får ju inernet o allt också så det är ju helt aight...

2006-04-21 15:59
MRsalesman
trodde att man till och med fick lägga på upp till 20% men men

alla andra
Jag är medveten om att hyran är dyr, det är det jag syftar på när jag i mitt originalinlägg skriver "saftig hyra" plus att jag själv betalar min egen hyra varje månad vilket gör mig än mer medveten om den och med tanke på att jag studerar så blir det mycket pengar så jag försöker att jobba så mkt som möjligt vid sidan av mitt plugg. Fortsätt gärna kommentera hyran om ni vill.