Det du inte verkar fatta, vilket jag tycker synd om dig för, är att du inte kan se allt dikotomt. Hoppas inte du ser på allt på det sättet, du kan livet vara svårt för dig. Dessutom finns det inget rationellt tänkande i det du säger heller. Naturligtvis är det inte en vital differens mellan 1 och 10, det fattar ju tom en 5åring, men det är inte bara totalt oväsentligt utan helt irrelevant för resonemanget. Hade du däremot vindicerat att det inte spelar någon roll om de är använda 1 eller 50ggr, så hade det haft en annan innebörd. Fast utifrån dina tidigare inlägg, så är det lite så du resonerar också, även om du inte skrev det. Jag ska ta ett exempel på ditt resonemang. Ponera att man köper en helt ny bil för 250 000. Det du hävdar är att både tid sedan köpet och användning av bilen saknar relevans, och om jag haft bilen 1 månad eller 2år kvittar för då är den begagnad. Du påstår också att det är utan värde om bilen använts 1000 km eller 250 000 km. Dvs det är ingen skillnad alls på en bil man haft 2år och kört 250 000km jämfört med en man haft 1månad och kört 1000km med. Enligt dig är de precis lika "nya". Jag behöver inte ens lägga ner tid på att argumentera, för den metaforen säger det mesta om hur du tänker. Köp ett helt nytt par för 600-700 om du vill, men du kommer inte hitta liknande som jag har för det priset. De kostade 1100 och är använda 2 gånger, och jag har reducerat priset med 450kr, vilket är drygt 40%. Hade jag använt dem flitigt hade piset självfallet var betydligt lägre. Nej ingen köpare än, men så är det här på whoa. Massa kids som skriver i pm att de vill köpa och så när det väl kommer till kritan så har de inga pengar. Man får ha lite tålamod om man vill säja något här.
Addicted to Love