I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sökes: målare i GBG

Övrigt - Köp & Sälj

2006-03-15 16:52

sökes: målare i GBG

någon som har kontakt med målare i gbg. menar då inte graffare utan sådana som kan måla om i en lägenhet. utbildning eller lång erfarenhet krävs.

Pris diskuteras innan jobbet påbörjas

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-03-17 15:43
ingen som kan spacka och måla?

2006-03-17 15:57
gör det själv :) riv bort den gamla tapeten. spackla där det behövs, sandpappra sedan så det blir jämnt.

sen grundmålar du med vit färg. sedan kan du om du vill välja en annan kulör och måla det ovanpå. glöm itne att täcka över golvet =)

annars är det nog lättast att ringa en firma som utför sådant. alternativt ringa runt o se vilka som gör det för bäst pris.

Aja hoppas du hittar nån. Kanske inte finsn så många utbildade målare på whoa precis. Men man kan alltid hoppas =)

Kan vara bra om du skriver VAD som ska målas. ska du måla alla väggar i lägenheten eller bara dörrkarmar osv. köksluckor, tak?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-17 16:06
Måste man verkligen riva hela tapeten? räcker det inte bara med skarvarna? Måste man måla en vit grundfärg? Kan man inte köra två strykningar med den tänkta kulören?

Det Lutar åt att jag får göra det själv. Jag antar att man kan få hjälp med tillvägagångssätt i butiken där ja ska köpa materialet.

Jag ska måla på tapet i 3 rum plus hall. Tak,lister och dörrkarmar o.s.v. tänkte jag låta vara.

tack för hjälpen Princess

2006-03-17 16:07
Ska du måla på tapetarena måste du tvätta dom först...
för det e massa fett på dom å fäster inte färgen som den ska..
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2006-03-17 16:09
Xela. ok det är DÄRFÖR folk jämt säger att man ska riva ner dom :) värsta smart du är ju. =)

friktion: hoppas det löser sig. skriv ner massa frågor så du inte glömmer nåt innan du går till färgbutiken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-17 16:11
Princess.. Mjo.. för det e jobbit att tvätta tapeter.. lättare å roligare att dra ner dom :)
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2006-03-17 20:09
nån som har nummret till killarna i malmvägen? =Þ

2006-03-17 20:10
e ja lite utanför ligan men kan la måla på tapeten?