I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säljes: min dator

Övrigt - Köp & Sälj

2006-01-13 22:29

Säljes: min dator

nu har min ekonomi vart kass sen jag köpte min dator och jag behöver lite andra saker just nu så jag tänkte kolla om nån är intresserad av att köpa den.

chassi: nzxt guardian silver
processor: intel p4 3.0ghz
moderkort:Asus P5RD1-V Deluxe
grafik:integrated radeon X300
minne: twinmos & corsair 1024mb i dual channel
nätagg: fsp 350w
hårddisk: seagate barracuda sata 120gb
dvdbrännare: sony
processorkylare: AC freezer
övrig info: 4st chassifläktar, 1 som blåser in i fronten mot hårddisken, 1ledfläkt som blåser in på sidan och 2 bakom processorn som blåser ut!
sen har ja lite andra roliga saker jag kan skicka med: grönt neon lysrör, 2 extra chassifläktar och lite sladdar som kan vara bra att ha!
moderkortet är passivt kylt, om ni vill kan jag ställa om fläktarna på 5/7v så dom inte låter något alls!

utgångsbud 5000:-
sänd mig ett pm eller skriv i tråden om ni är intresserade!

"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-01-14 16:35
4500:- då, måste ha pengar snabbt!
den är bara till salu nu i januari

2006-01-14 18:36
palla slösa pengar på de;)

2006-01-15 12:26
aa men om man säljer på blocket kommer nog dom flesta vilja att man använder blockets betalningsfunktion och det tänker jag inte göra för har sett massa varningar på tv för det.
men kanske ska lägga ut där om ja inte får nåt schysst bud

2006-01-15 17:44
Du säljer inte hårddisken separat?=)
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-01-15 20:15
var finns datorn? jag är i behov av en ny och är intresserad. av tradition köper jag mina datorer po whoa :p

4k skulle jag kunna ge men är i norge och jobbar för tillfället och inte hemma i swe förens po torsdag natt.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-01-16 05:27
Coke, mitt utgångsbud är 4500:- och jag tänker absolut inte sälja den för mindre, kostade mer än 9000:- ny och den är inte ens 5 månader gammal.
luthgr3n, nej jag säljer inte hårddisken separat, för den ska ja använda om inte datorn blir såld ju:P

2006-01-16 06:45
sälj inte datorn under 5000. värd mycket mer egentligen!

2006-01-16 08:06
NollFem4, joo ja vet.
ja men alltså grejjorna är värda c:a 9000:- nypris nu.

2006-01-16 15:16
tror jag inte
http://www.rael.org . .

2006-01-16 16:35
ok, ni är lite snåla tycker jag, bara moderkort, minne och processor kostar 4000:- idag

2006-01-16 17:47
Inte för att vara den som är den men om du skriver att du vil bli av med din dator eftersom du vill ha cash till andra saker so ere väl klart att din förhandlingsposition inte blir lysande :p

men som sagt var finns datorn? 4500 är ett ok pris men hur mycket blir frakt och liknande po? Var har du köpt den? finns kvitto?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-01-16 17:54
finns i sparreholm, frakt vet jag inte hur mycket det blir, runt 200 skulle jag tippa på men har inte kollat upp.
jag har köpt delar lite överallt och byggt ihop, men mest på komplett och shg.biz.
jag har kvitto på alla saker, men jag har beställt andra saker samtidigt som sakerna och även beställt med kompisar, sen är ju garantin inte överförbar vad jag vet!?

2006-01-16 18:01
sparreholm säger mig exakt ingenting

nä garantin är inte överförbar. Jag ska kolla runt lite och oterkommer med ett besked so fort jag är hemma i swe.

2006-01-16 18:09
okej, nee ingen vet vart sparreholm ligger hehe, mitt emellan nyköping och eskilstuna, säger det dig något?

2006-01-16 18:31
aja jag fattar vart det ligger nu. skulle man kunna fo lite bilder po grejerna? Skulle egentligen vilja insepktera grejerna men sparreholm gor det fan inga flyg till.

oterkommer som sagt

2006-01-17 03:49
cre8orboy, bara en fråga, vad i helvete snackar du om, vad går du på? jag tycker du ska söka hjälp.
och nej man kan inte bygga bättre än det där för 5000:- nu, och det där är inte en dell eller vad fan du snackar om och det borde du se på sakerna jag har i burken.

2006-01-17 08:03
Måste fråga vad menar ni med att garantin inte är överförbar? ifall jag köper en datordel, vi säger en skärm utav någon och jag får kvitto med, och skärmen pajar, kan inte jag lämna in den på lagning då?

2006-01-17 10:35
Chap, mm de är så.

2006-01-17 10:49
Har liknande dilemma och ringde till LG för att lyssna om det och dom hade inte hört talas om att det skulle finnas något som säger att man inte får "ta över" garanti, garantin och kvittot gäller ju för produkten och då spelar det ingen roll vem som lämnar in den på lagning..

2006-01-17 10:58
ringde igen för att kolla med någon som hade hand om garanti frågor och hon sa att det brukar aldrig vara några problem eftersom det är så vanligt idag att sådant förekommer.. att tex någon annan lämnar in den på lagning och dom brukar iaf aldrig ifrågasätta ifall det skulle står någon annans namn på kvittot..

2006-01-17 12:17
Datorn verkar ju bra, men grafikkortet? Integrated? Sitter det på moderkortet? Då är det väl generellt sett inte så grymt?
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2006-01-17 13:20
emil, nee de är inte så grymt precis, men det funkar helt ok för att vara integrerat, man kan ju spela gamla spel som t.ex unreal tournament och sånt med maxade inställningar men om man ska spela nyare spel är det ju låga upplösningar som gäller!
det är ungefär som ett grafikkort i 500:- klassen

2006-01-17 14:56
mm.. men köper man bara ett nytt grafikkort har man en rätt schysst gamingdator. Jag tycker priset verkar vettigt.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2006-01-17 18:13
mm det tycker jag med, kanske ska man lägga ut den på blocket så får man säkert mer;)

2006-01-17 19:42
Hade den här annonsen legat ute för en månad sen hade du haft den såld på två röda :)

2006-01-17 19:43
fan att ja inte satt ut den tidigare då:(

2006-01-18 08:34

2006-01-18 11:24
okej så du jämför mitt pris med inköpspris eller?

2006-01-18 16:41
hehe man kanske ska slänga ut den på blocket med mitt tangentbord och mus och ta typ 6000:-, kommer nog få den såld då iallafall:P

2006-01-18 16:50
finns den kvar?

2006-01-18 17:05
Hokke, aa den finns kvar.

2006-01-18 20:31
Hokke är du intresserad?

2006-01-20 09:44
om ja får bud över 4500:- slänger jag med ett noname tangentbord och en trust optical mus också

2006-01-20 14:11
gör det då:P

2006-01-20 14:14
spara pengar och hoppas på att den inte är såld innan du får cash då:)

2006-01-20 15:02
Jo jag är intresserad utav den ...

2006-01-20 17:55
Hokke, hur mycket kan du ge?
och jens, ja vet men ja måste ha pengar;)

2006-01-20 19:20
haha nee ja ska vara datorlös ett tag, sen ska jag köpa ny dator typ i augusti när ja fyller;)

2006-01-21 15:11