I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

köpes: Zippo tändare

Övrigt - Köp & Sälj

2005-09-20 00:41

köpes: Zippo tändare

Köper eventuellt era zippotändare, beroende på motiv och årgång. Skriv vad ni har, och det viktigaste av allt informationen som finns på tändarens undersida.

Shoot!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-20 11:14
punkshop?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-20 11:16
Empire P21

Är inte intresserad uttav replikor.

2005-09-20 20:56
Jaghar en, den är i krom (som de ska vara) inget motiv, stilren, på undersidan står en sifferkod och sedan "masturbation is not a crime"

2005-09-21 00:04
Counter-clockwise P23

Om den är graverad fel så är nog slipa den det enda möjliga, vet inte om den blir så fin efter det dock.

2005-09-21 19:20
Sath P20
Alla zippos är i rostfritt stål. ;) Din tändare är uttav intresse, har funderat ett tag på en ack Daniels Zippo. Om du läser på undersidan uttav Zippon och ger mig mer information om tändaren så jag forska lite i det och ge ett lämligt bud på tändaren!

Counter-clockwise P23
Jag är osäker på om det går att göra något i ditt fall, isådana fall är det at slipa ner den som gäller, dock är ju stålet ganska tunt så jag vet faktiskt inte hur du ska göra. Om det verkligen är en pina kan du ju köpa dig en ny riktig zippo på exempelvis teknikmagasinet för 279kr :)

2005-09-21 19:21
NoWice

Masturbation w00t? Då är frågan om det där är n äkta Zippo.
Vad var det för sifferkombination (serienumret) så kan jag kolla närmare

2005-09-21 19:25
Mastermani P21
var kikar du på serienr?
Har några, är lite intresserad att veta om det är fejk eller äkta.. :P
...Jag skojade bara!

2005-09-21 19:41
Serinummer är inget tecken på om dom är fejk eller inte.
Hur man ser att en zippo är fejk? Det finns två kategorier, fejkade och lookalike, dom som är lookalike är lätta att känna igen, en lookalike heter aldrig Zippo, utan heter Zappu/zappo/zipo exempelvis, medan en fejk är tämplad med zippo och ser likadan ut också.

En fejk däremot kan vara svårare att känna igen, då många fejk levereras med orginalkartong klistermärken och tillochmed serinumrerna stämmer övverrens.

a) i genomsnitt fattigare material än en äkta

b) Gångjärnen som håller ihop över och underdel glappar

c)Hjulet man gnistar upp med har annan färg, oftast rostfärgad då man oftastanvänt sig uttav kopparmaterial

d) bottenplattan dvs där veken tittar upp är oftast roströd eftersom dom är gjorda av koppar dom också

e) om stiftet är rött, då är den fake

f) på fejk står det ibland Bradford RA, istället för Bradford PA

I stora drag lixom! :P

2005-09-21 19:53
Tjenare
jag har en zippo i blank svart metall, som det står

H Zippo 04
brandford, PA. made in U.S.A.

under. har medföljande metall låda i silvermetallic och en Guarantee sedel med. undrar vad du skulle betala för den?
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2005-09-21 19:58
mastermani, hur kommer det sig att du vet så mycket om zippotändare?
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2005-09-21 21:08
touch P18
En Zippo gjord i augusti 2004 blank. Jadu, den är väl inte direkt så ovanlig eller för den delen svår att få tag på, så runt 200kr om den är oanvänd och en hundralapp om den är använd.

Muhjmathil_Ahmd P17
Cuz I like them? ;)

2005-09-22 16:14
Upp och hoppa!

2005-09-22 16:21
Vad betalar du ca? för jag tror farsan har en massa gamla från väldigt länge sen... vad kan du bjuda för 1 om det är 1 du gillar?
Om du lever ditt liv efter vad andra tycker så lever du inte ditt liv.

2005-09-22 17:05
Bobdalob P17
Det är väldigt olika, men någonstans mellan 100-250kr.
Du kan kolla på exempelvis www.tradera.com för att kolla vad folk lägger för bud på zippos.

2005-10-01 18:56
Up n go!

2005-10-01 19:18
Mastermani P21

Min gnistgrej på min zippo verkar ha gått sönder eller nåt sånt.. kommer inga gnistor i alla fall.. vet du var man kan fixa ny sån?

min står det Marlboro på utsidan.. på undersidan står det "zippo mfg. co. bradford PA."A Zippo 03" "PAT. 2032695 Made in USA".

2005-10-01 20:16
onormal:
jo, misstänker det jag med, så åter igen "vet du var man kan fixa ny sån?"

2005-10-02 16:32
davvie P18
Teknikmagasinet, 20 lapp typ.

2005-10-03 01:23
mastermani.. en till fråga om zippos, jag fick min morfars gamla zippo från 56-57 nån gång, men den har inget serienummer eller nånting och zippo står i skrivstil på undersidan. vad tror du den är värd (tyvärr inte till salu) och kan man få reda på mer om den, typ när den är tillverkad osv?