I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ebay (Paypal konton)

Övrigt - Köp & Sälj

2005-08-25 01:52

Ebay (Paypal konton)

hur funkar det när man ska betala? Måste man ha paypal konto? Man kan köpa med visa kort också lr? Vem är det som sköter överföringen från mitt konto till han jag köper av? han jag köper av?

tacksam för svar..

2005-08-25 02:50
Vem är det som sköter överföringen från mitt konto till han jag köper av?
Det är givetvis du.

Det står på auktionbeskrivningen längst ner vilka betalmetoder säljaren accepterar. Tex så står det

Will ship to: Worldwide
Seller accept: Paypal, cash, cheque osv..

Ska du betala med visakort direkt in på hans bankkonto (utomlands) kostar det 90 kr på banken att göra det, och ifall jag minns rätt, 30 kr via internetbank.

Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2005-08-25 03:05
lika bra att skaffa ett paypal konto.kostnadsfritt och alla säljare godtar detsom betlningssätt.
http://www.iamthereasonwhy.com/
Manager

2005-08-25 08:32
Ok, nu ljög MaXxX. Alla säljare godtar inte PayPal, men många gör det.

Det vettigaste är att fixa PayPal. Jag körde nått år utan, skickade pengar i kuvert...men det blev jobbigt att första växla till dollar, och tvinga snubben att vänta en dryg vecka pga postgången.

Vem är det som sköter överföringen från mitt konto till han jag köper av?

Det är ju oftast privatpersoner, ni får komma överens. Men som yrkesmördaren säger, det står i annonsen vilka betalningssätt säljaren godtar.
Redline!