I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säljes: Italiensk Designsoffa. Cassina.

Övrigt - Köp & Sälj

2005-06-26 23:33

Säljes: Italiensk Designsoffa. Cassina.

Nu slumpar jag den, jag måste köpa en bil som jag hittat. Min drömbil. (Fiat 127 :) Så om någon har en sån är jag intresserad av byte, plus lite pengar.
Annars får nån lycklig människa köpa min soffa för enbart 15000:- och nypriset är 70.000:-

Ja är desperat och behöver den här bilen. Plus att jag behöver betala hyran. :) Så om någon rik stilmedveten människa finns här, hjälp mig! :)

här finns bild

de andra sakerna på bild är också till salu, om intresse finns får ni fråga.

sakerna finns i uppsala.

www.marysoul.com

2005-06-26 23:48
bilden funkade ju bra..

2005-06-27 00:18
bvs: gör den inte?

seb: varför skulle det vara ett skämt?
www.marysoul.com

2005-06-27 00:42
_Berger_ F18 Jag tror att Seb1 tror att du typ har köpt soffan på rusta för 500 kronor
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2005-06-27 00:46
äppelone: okej, då tror jag att han inte är tillräckligt medveten om vad som är riktig design. om man kollar i senaste nr av tidningen FORM finns en fåtölj med, som samma designer skapat, Cassina kallar hon sig. det är inte lätt att komma med i den tidningen kan jag säga.
www.marysoul.com

2005-06-27 00:52
Jag som är ganska inredningsintresserad tror dig givetvis..chillar själv i en Vico Magistrettisoffa ibland;)

Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2005-06-27 00:58
Cassina är ingen "hon", men det är en schysst soffa iaf. synd bara på färgen.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2005-06-27 01:04
Cassina är inte en person.

2005-06-27 01:05
Johnny-V8 eyegasm F60

ni är också kunniga:D

2005-06-27 01:26
Fiat 127 rockar.. =)
i'll make you disapear like gas in the air...

2005-06-27 12:40
Cassina heter märket, som det ligger en "hon" bakom. Hon döper helt enkelt sina verk tilll det namnet, men det är inte hennes namn.

haninge. i know. :)
www.marysoul.com

2005-06-27 13:41
bilden funkade visst inte i mozilla

2005-06-27 13:44
Du kan ju gärna säga vilket år / vilken visning den är ifrån, jävligt pepp om den är från 60-talet .. vilket inte skulle förvåna mig.

Och i det här fallet lär man ju inte betala för designen, ohyggligt vidrig soffa.

2005-06-27 13:47
_Berger_
Det är väl i princip bara män som designar åt Cassina, eller har jag fel? Cassina är inte namn på något verk, utan ett samlingsnamn för olika modeller som ingår i samma stall. Precis som att bokhyllan Billy heter Billy, och inte Ikea. Det är lite same same liksom. Din soffa tex heter ju inte bara "Cassina", utan har också ett namn.

Nåväl, back to topic och lycka till med försäljningen!:)
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2005-06-27 13:53

Berger_ F18

"Så om någon rik stilmedveten människa"

Jag försöker att undvika att vara en "sån" som bajsar i andras trådar men i bland är det väldigt svårt att låta bli.
MÅste bara säga att om man skall köpa en soffa begagnad och lägga 15000 så finns det snygga soffor att köpa eller köp en ny soffa för 15000 och stirra dig inte blind på ett namn utan titta på själva möbeln så kanske du slipper att skämmas när du tar hem vänner.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2005-06-27 14:52
hans: för det första var det en hel del ironi i den meningen,vilket jag tyckte hördes, men sen om du tror att jag inte ser möbeln så förstår jag inte vad du tänker med. för jag sjölv tycker att det är den snyggaste soffa jag sett i hela mitt liv, hade jag sett den på ikea tex hade jag tyckt den var lika snygg. det är inte namnet som gör att jag älskar den. det är designen som är assnygg.

eyegasm: det vet jag faktiskt inte, men jag vet att min möbel och fåtöljen i senaste FORM är av en och samma kvinna.
www.marysoul.com

2005-06-27 14:54
devv: jag ´har inte en aning om vilket år, men hon jag fick den av sa att den var ca 6-7 år gammal. mer än s¨vet jag inte.

och jag tycker den är sjukt snygg, även att du inte gör det.
www.marysoul.com